Precies Tinus, ik weet dat het niet zaligmakend is, zo'n operatie, en ik zie de operatie ook absoluut niet als een uitweg om daarna weer te kunnen doen wat ik deed voor ik de artrose kreeg, dat is me duidelijk, ik weet wat artrose is. Maar, zoals me nu is verteld, is zo'n operatie dus niet mogelijk, en dat vooruitzicht, alleen maar verslechteren en meer en meer pijn zonder uitweg, dat wil ik zeker weten of dat waar is. Ik zou ook graag willen weten wanneer zo'n operatie wenselijk is, wachten tot je echt niet meer kunt van de pijn en daarbij de kans dat de zenuw onherstelbaar beschadigt, of eerder voor je op dat punt bent.
Hermione, ik had daar zelf inderdaad niet over nagedacht, maar het blijkt dat meer huisartsen dat doen. De mijne dus gewoon niet, "artrose is wat het is, niets aan te doen". Dat begrijp ik helemaal, maar ik heb meer last van de stenose als van de artrose, en dan moet je er dus zelf via internet achter komen dat er wel degelijk mogelijkheden zijn

Kan ook maar niet begrijpen dat sommige artsen niet kunnen begrijpen dat je als patient
precies wil weten wat er aan de hand is, is toch normaal en heb je toch recht op?! Als ik meer duidelijkheid had gekregen van en de neuroloog en de huisarts, had ik me nu al wat beter bij mijn situatie neer kunnen leggen....maar nee, en zo blijf ik raden en zoeken.
Vriendelijk is de huisarts wel, echt behulpzaam dus niet.