Heupprothese die pijn doet??

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Heupprothese die pijn doet??

Berichtdoor afina » di feb 10, 2015 2:34 am

Hallo allemaal.

Vorig jaar in januari heb ik een heupprothese gekregen....dit ging best goed...maar de laatste tijd krijg ik weer zo'n pijn in die heup. Ik weet dat het niet kan...maar de pijn voelt net als voor de operatie :?
Ik weet niet waar ik het zoeken moet....belasten doet pijn...been naar buiten en binnen draaien doet pijn....en ik kan niet liggen....ik denk dat ik vannacht maar op de bank blijf zitten.. :(

Ik weet wel dat jullie er ook niets aan kunnen veranderen....maar het is wel eens fijn om van je af te schrijven in dit geval...en wie weet...heel misschien herkent iemand hier iets in...
Nu nog hopen dat mijn man door slaapt...die heeft het al druk genoeg..?.
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Re: Heupprothese die pijn doet??

Berichtdoor Wrenchman » wo feb 11, 2015 12:03 am

Niet leuk. In ieder geval sterkte ermee! Hopelijk gaat de pijn weg of is er snel iets aan te doen.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor johanna maria » wo feb 11, 2015 11:47 am

Hoi Afina,
weer terug naar je arts!
ken iemand die ook een heupoperatie had ondergaan en zijn lichaam accepteert het materiaal niet,komt zeer zelden voor,
maar het is toch goed da je ereven naar laat kijken
sterkte
johanna maria
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor afina » wo feb 11, 2015 12:27 pm

Bedankt voor het meedenken :-)

Ik heb voor as vrijdag een afspraak met mijn orthopeed staan...hopelijk wordt ik dan wat wijzer.
Afgelopen nacht heb ik met ( veel ) hulp van de pharmaceutische industrie op bed kunnen slapen....maar dit kan ik natuurlijk niet iedere nacht doen...

Jullie lezen wel wat de uitkomst is....hopelijk niet weer een operatie :roll:

Groetjes Afina
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Berichtdoor Paul Surly » za feb 21, 2015 11:59 am

afina schreef:.....Ik heb voor as vrijdag een afspraak met mijn orthopeed staan...

Dat was vrijdag de 13e, mmm. Wat was de uitslag?

Ik heb 6 maanden geleden ook een compleet nieuwe heup gekregen, en heb alleen wat gevoeligheid in het dijbeenbot bij de eerste paar stappen na opstaan.
Verder nul last, want wat er niet meer zit, kan geen pijn doen, toch?
Dus jouw klachten zullen iets anders zijn als het gewricht, want die is niet echt, lijkt mij zo.
Alleen iets dat leeft en echt is, kan pijn doen.
Paul Surly
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor afina » za feb 21, 2015 12:32 pm

Er is een foto gemaakt...heup zit goed. Bloedonderzoek heb ik ook niets van gehoord dus er zal ( gelukkig ) ook geen infectie zitten.
Over een paar weken moet ik naar de reumatoloog...misschien dat hij iets weet...de week daarna terug naar de orthopeed....ik hoop dat een van de twee artsen verder gaat onderzoeken wat het eventueel kan zijn.

Een prothese kan idd geen pijn doen...maar toch zit de pijn precies aan die kant...snap er ook niets van.

Inmiddels heb ik temgesic erbij gekregen...heftig middel...maar dan kan ik iig een paar uur slapen.

Fijn dat het bij jou goed gaat :) sorry dat mijn klaagzang voorop kwam :wink:
afina
Lid

Berichtdoor afina » di feb 24, 2015 11:22 pm

Inmiddels heb ik ( na nog een paar nachten zittend op de bank :roll: ) de afspraak met de reumatoloog kunnen vervroegen. In plaats van 19 maart kan ik nu as donderdag al terecht.

Zelfs met temgesic, lorazepam en diazepam is liggen vaak onmogelijk.....en zittend slapen rust je niet echt van uit...om nog niet eens te praten over de houding die je dan aanneemt...

Vanmiddag was de fysio er...eigenlijk voor mijn nek...maar zij heeft ook naar mijn andere klachten gekeken....Volgens haar zijn de klachten verdacht voor een rughernia...dan zit ik dus bij de reumatoloog niet op de goeie plek...maar ja, het is gelukkig nog niet zeker én ik moest toch over een paar weken voor mijn controle.
Maar.....ik ben wel benieuwd óf er wat uit de onderzoeken komt en natuurlijk wat er dan uit komt....en dan het liefst iets wat niet al te ingrijpend is ( liever geen hernia als ik zou mogen kiezen :roll: )
afina
Lid

Keer terug naar Artrose