Boodschappentrolley

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Boodschappentrolley

Berichtdoor Durske » di maart 17, 2015 2:39 pm

Hallo,

Ik doe graag mijn boodschappen zoveel mogelijk op de fiets, maar ik betrap me erop dat ik steeds vaker de auto neem terwijl dat helemaal niet nodig is. Dus nadenken waarom ik telkens geen zin heb om het op de fiets te doen.
Fietsen gaat op zich prima, al heb ik wel pijn aan de handen met op- en afstappen. Het zit 'm vooral in het sjouwen der tassen, van de winkelwagen op de fiets tillen (fietstas aan bagagedrager, boodschappentas op voorrek en soms nog iets lichts aan het stuur). En dan moeten die tassen weer van de fiets af en naar binnen gesjouwd. Ook het opstappen op die zwaarbeladen fiets vind ik niet meer fijn gaan, ik heb een fijne stevige fiets, maar voel me toch te wiebelig.

Dus heb ik mijn ouwe boodschappentrolley uit de schuur gehaald om het eens te voet te proberen. Vroeger gebruikte ik 'm vooral voor dagjes uit, maar eigenlijk nooit voor boodschappen. Nu dus voor 19 à 20 kilo boodschappen, een kwartiertje lopen. Dat viel me vies tegen, ik vond het enorm zwaar voor mijn rug en schouders en ik was blij dat ik thuis was.

Nu ben ik aan het kijken naar trolleys met 4 wielen, die je zowel op 2 wielen mee kan trekken, als op 4 wielen vooruit kan duwen (zoals een buggy).
Bijvoorbeeld deze: http://www.youtube.com/watch?v=aFDsv5rwFiY

Ze zijn best prijzig dus vandaar mijn vraag:

Heeft iemand hier zo'n 4-wiel trolley en hoe bevalt 'ie? Ik moet ermee over vrij hobbelige stoepen en fietspaden.

Alvast bedankt voor het meedenken...
Durske
Lid

Reumavorm: Artrose

Re: boodschappentrolley

Berichtdoor tinus » wo maart 18, 2015 10:56 pm

Durske schreef:Ze zijn best prijzig ..

Mijn buurvrouw ging vanwege een hernia inderdaad met een (gewone) buggy/wandelwagen boodschappen doen!
Kijk eens bij een Kringloop bij jou in de buurt? Of Marktplaats?
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Wrenchman » do maart 19, 2015 12:45 am

Zelf heb ik ruime ervaring met wandelwagens en buggys. Mijn zoon is er net uit zeg maar. ;)
Voor het gemak van het meenemen zou ik voor de buggy kiezen. (meenemen als in kofferbak o.i.d.) Maar om mee te wandelen is een wandelwagen(onderstel) echt 10 keer beter! Grotere wielen lopen sowieso soepeler en stoep op/af kost veel minder moeite. Ook kan je een wandelwagen (wij hebben een Mutsy 4 rider) veel makkelijker met 1 hand duwen. Om af te wisselen bijvoorbeeld. En ik heb zoveel gewandeld met de wandelwagen dat de wielen goed afgesleten zijn, dus ik heb wel wat ervaring. ;)

Ik bedoel te zeggen dat dat moet meewegen in je beslissing. Ik zou niet graag met een buggy inclusief kind gaan boodschappen doen en weer terug. (kom je ook op ruim 20 kilo) Maar wel met een wandelwagen. Misschien dat er een oplossing te bedenken valt waardoor je een grote mand op een 2e hands wandelwagenonderstel kunt zetten, zoals eerder al genoemd.

Protip: Kies ALTIJD voor wielen ZONDER luchtbanden. Loopt superlicht en je hebt nooit een lekke band!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Durske » vr maart 20, 2015 2:22 pm

Bedankt voor het meedenken, ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

In elk geval iets met grote wielen, da's inderdaad een stuk comfortabeler als ik terugdenk aan mijn tijd met buggy's en wandelwagens. Zwenkwieltjes zijn leuk op een gladde ondergrond, maar gaan hun eigen weg bij boomwortels en slecht wegdek (ik weet nog dat ik ze vaak vastzette op de buggy). In de auto hoeft 'ie niet te passen, als ik met de auto ben rij ik gewoon met de winkelwagen naar de auto, en thuis kan ik voor de deur uitladen.

En dan nu internet afschuimen, kijken of ik een creatief idee kan opdoen :-)
Durske
Lid

Re: Boodschappentrolley

Berichtdoor Wrenchman » za mei 23, 2015 8:36 pm

Is het inmiddels gelukt om een oplossing te vinden Durske?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Durske » zo mei 24, 2015 11:08 pm

Nee, nog niet echt, wat aardig dat je er nog aan denkt :-)
Ik heb nog een keertje gelopen met minder gewicht aan boodschappen, om te proberen of dat beter gaat, en natuurlijk scheelt het wel, maar ik vond het toch zwaar worden zo halverwege.
Het is gewoon te ver, denk ik.

De meest ideale vierwieltrolley die ik heb gezien kost rond de 100 euro, vraag ik misschien wel voor mijn verjaardag, ik vind hem erg duur om (helemaal) zelf te kopen... Dan denk ik: voor 100 euro kan ik heel vaak met de auto naar de winkel :-)

Ik neem nu wat minder mee op de fiets (ga dus wat vaker in de week), en ik doe met de auto boodschappen als ik tóch al met de auto ergens heen moet, dan voel ik me minder een milieubarbaar :-)
Durske
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 24, 2015 11:28 pm

Durske schreef:Nee, nog niet echt, wat aardig dat je er nog aan denkt

De vraag vond ik zo uniek dat hij mij is bijgebleven. En ik was benieuwd naar de afloop.

Een beetje zoeken op Marktplaats leert dat er, voor een euro of 15-30 een goed onderstel van een kinderwagen te koop is her en der. Wat je dan eigenlijk nog moet hebben is iemand die er een tas op maakt voor je. Al lijkt mij zo'n 4 wiels trolley misschien handiger qua vakverdeling en dat soort zaken.

Durske schreef:en ik doe met de auto boodschappen als ik tóch al met de auto ergens heen moet, dan voel ik me minder een milieubarbaar

Doe ik ook. Scheelt ook nog eens brandstof, als je er toch al bijna langsrijdt. ;)
Wrenchman
Lid

Berichtdoor rianne55 » ma jun 01, 2015 5:44 pm

Heb iemand wel eens zien fietsen met een boodschappentrolley. Die had hem vast gemaakt aan de bagagedrager.
Kan je ook uitproberen.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Keer terug naar Artrose