Even mezelf voorstellen

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Even mezelf voorstellen

Berichtdoor Sarah93 » vr mei 01, 2015 11:19 am

Hej,
Ik ben 22 jaar, getrouwd en een pracht van een dochter van 2,5 jaar.
Vanaf ik een jaar of 15 ben zijn er een heleboel klachten ontstaan. Ik deed aan paardrijden, en van de ene op de andere dag ontzettend veel last van mijn bekken, ontwrichtingen van de schouders, waarop volgt steeds ontstekingen kwamen en krachtverlies in mijn handen. Ik ben dan ook met mijn sport kunnen stoppen. Ondertussen dachten ze eerst een bechterew maar er was niets te zien op de foto's , dus staken ze het maar op groeipijnen. Ondertussen kreeg ik er ook klierkoorts bovenop en sindsdien ging het alleen nog maar achteruit.
Ik ben moeten stoppen met school na mijn6dejaar en direct begonnen met werken. Ik werk in de zorgsector, nu 26 uren per week en hoop dit nog een tijdje te kunnen volhouden.

Ondertussen heb ik verschillende diagnose gekregen na jaren wachten.
Ik heb het hypermobiliteitssyndroom, waardoor ik een afwijking aan mijn kapsel en bindweefsels heb, spasmofilie, tinnitus en nu sinds gisteren te weten gekomen dat ik facetartrose heb in de lumbale wervelzuil en het heiligbeen. Volgens de dokters zou deze artrose zich hoogst en waarschijnlijk ook al in mijn heupen en nek situeren. Daarbovenop werkt ineens mijn schildklier ook te traag, daarvoor ben ik ondertussen met pilletjes gestart en hoop dat dit snel oke komt. Ik heb ook steeds veel last van vitamine tekort vitamine D, ijzer en af en toe vitamine B12.

Nu na de 2 laatste diagnoses van mijn schildklier en de artrose heb ik natuurlijk veel vragen, wat naar later ? Ik hoop via deze weg er een beetje achter te komen.
Sarah93
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose

Re: Even mezelf voorstellen

Berichtdoor Sipke » za mei 02, 2015 9:23 am

Hallo Sarah,

Ik vind het erg voor jou dat je zo jong bent en dan al zoveel klachten hebt ik was ook rond de 20 jaar dat het bij mij begon met Artrose en ik loop dus al heel wat jaartjes met deze klachten rond.
Ik wens jou veel sterkte toe..

Gr, Sipke
Sipke
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose Fibromyalgie

Re: Even mezelf voorstellen

Berichtdoor Sarah93 » ma mei 04, 2015 6:26 am

Hej Sipke,

Bedankt voor de reactie. Hoe gaat het ondertussen met jou ? Mag ik vragen hoe oud jij ondertussen bent en hoeveel de klachten verergert zijn met toen je 20 jaar was ?

Groetjes
Sarah93
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose

Keer terug naar Artrose