Artrose in pols, kunstgewrichten

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Artrose in pols, kunstgewrichten

Berichtdoor Wendy11 » vr mei 01, 2015 5:06 pm

Hoi,

Ik ben Wendy, 32 jaar en heb artrose in mijn pols/hand. Ik heb jarenlang medicijnen gehad voor RA tot ik zwanger wilde worden. Daarna ben ik er nooit meer mee begonnen, ik had weinig klachten. Maar 3 jaar geleden kreeg ik last van mijn pols. Omdat dit heel anders voelde dat de pijn in mijn handen en voeten van jaren daarvoor, ging ik niet naar de reumatoloog. Ook omdat ik bang was dat ik weer aan de methotrexaat moest en dat wilde ik niet alleen voor mn pols. Maar een paar maanden terug toch naar de huisarts gegaan.. lang verhaal kort... kraakbeen is totaal weg... :shock:
Ik heb nu de optie kunstgewrichten nog.. als ik lang wacht en het wordt slechter, heb ik alleen de optie vastzetten nog. Langzaamaan begin ik te accepteren dat niks doen en niks willen toch niet echt handig is hahah.
Ik krijg een brace en stond inmiddels open voor medicijnen. Maar omdat mijn bloed goed was, verder geen ontstekingen, mag ik alleen pijnstillers, waar ik erg blij om ben.
Maar goed, aan het idee 'operatie' begin ik langzaam te wennen. Ze dwingen niks, alles mag op mijn eigen tijd. Maar wachten heeft geen zin.. Dus vandaar dat ik niet wat meer info zoek. Heeft er iemand ervaring mee??
Wendy11
Lid

Reumavorm: artritis en artrose

Re: artrose in pols, kunstgewrichten

Berichtdoor Wrenchman » vr mei 01, 2015 8:33 pm

Ik hoop dat ik niemand voorbijloop, maar ik heb hier een voor jou interessant linkje.

Lijkt mij niet niks, om er zo jong mee geconfronteerd te worden.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: artrose in pols, kunstgewrichten

Berichtdoor Wendy11 » vr mei 01, 2015 10:03 pm

Dank je wel voor de link!
Wendy11
Lid

Reumavorm: artritis en artrose

Keer terug naar Artrose