artrose en onrustige benen

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

artrose en onrustige benen

Berichtdoor andreaalmelo » ma aug 24, 2015 4:10 pm

Sinds een paar maanden weet ik dat ik behoorlijke artrose heb in beide voeten (de mevrouw met de versleten voeten, aldus de orthopeed). ik heb nu verstijfde schoenen en die helpen echt wel.
Wat het voor mij zo zwaar maakt is de combinatie onrustige benen en die artrose.

Daarnaast hou ik ook vocht vast, vooral in mijn benen. Dus wat doe je, schoenen en sokken uit en de benen omhoog. Nou vergeet het maar, daar zijn mijn benen niet van gediend, en wordt er gelijk 1 onrustig. ik werd er behoorlijk depri van gistermiddag en wist niet meer wat ik moest doen....... Zitten kan niet, lopen doet pijn..........

Goed slapen is er al maanden niet meer bij, deels ook door de onrustige benen..

Ik gebruik medicijnen voor de benen en ja ik heb alle bekende midddeltjes als zeep en weet ik wat, al geprobeerd, maar niets helpt.

Wat misscchien wel kan helpen , kan ik niet betalen....Zo frustrerend....
Zijn er meer die dit kennen???
andreaalmelo
Lid

Reumavorm: ra en bechterev

Re: artrose en onrustige benen

Berichtdoor Wrenchman » ma aug 24, 2015 9:01 pm

Als je vocht vasthoudt in je benen is het toch de bedoeling dat het ingezwachteld wordt en dan vooral door blijven lopen? (waar mogelijk) Als het vocht dan weg is, kunnen steunkousen helpen.

Dit is hoe ik het onlangs gehoord heb.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor andreaalmelo » di aug 25, 2015 8:02 am

ik weet dat ze dan vaak steunkousen aanmeten als je vocht vasthoudt. Nog sterker, ik heb ze wel in huis, maar ivm de artrose in mijn voeten lijkt het me geen pretje om die dingen aan te hebben en dan in die aangepaste schoenen.
andreaalmelo
Lid

Berichtdoor Hermione » wo aug 26, 2015 11:52 pm

Wat het zou kunnen zijn, is neuropathie, of een tekort aan magnesium. Dat eerste is helemaal niets aan te doen, het tweede kun je laten meten bij de huisarts, en dan slikken.
Tijdens de zwangerschappen had ik het ook, en toen hielp extra melk drinken. Geen idee wat van de dingen die daarin zit, me dan hielp, ik was allang blij dàt het hielp.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor rianne55 » vr aug 28, 2015 11:21 pm

Ik gebruik al jaren magnesium . Niet elke dag,maar als ik onrustige benen heb. Haal ze bij de apotheek zijn ze heel goedkoop . Slik dan een week 1 tabletje per dag en dan is het over. Ik heb zwaar artrose in mijn voeten, maar ik beweeg ze heel veel. Een manueeltheapeut heeft mijn voeten los gemaakt. Want ik had ook veel pijn in mijn voeten.kon niet op blote voeten lopen ,maar door zijn behandeling ging de pijn weg en ik kon weer goed lopen.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor andreaalmelo » za aug 29, 2015 3:55 pm

bedankt Rianne voor je reactie.
Ik kan Magnesium altijd proberen.
andreaalmelo
Lid

Berichtdoor Wrenchman » za aug 29, 2015 8:32 pm

andreaalmelo schreef:bedankt Rianne voor je reactie.
Ik kan Magnesium altijd proberen.

Je (huis)arts kan ook prikken op magnesium. Zo vermoedde men bij mij ook een tekort, maar bleken de bloedwaardes perfect. Maar proberen is ook een optie. Kost niet veel en kan weinig kwaad.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor andreaalmelo » zo aug 30, 2015 3:23 pm

Dat klopt Wrenchman, ik heb het wel eens laten meten, en volgens mij heb ik nu geen tekort aan magnesium, maar ik ben er toch mee gestart.
Gisteravond heb ik voor het eerst een tablet ingenomen, en ik heb sindsdien geen last meer gehad van mijn benen!!
Het is nog te vroeg om te juichen , maar ik ben wel heel blij. Elke dag zonder die onrustige benen, is een dag winst. :D
andreaalmelo
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo aug 30, 2015 10:45 pm

andreaalmelo schreef:Dat klopt Wrenchman, ik heb het wel eens laten meten, en volgens mij heb ik nu geen tekort aan magnesium, maar ik ben er toch mee gestart.
Gisteravond heb ik voor het eerst een tablet ingenomen, en ik heb sindsdien geen last meer gehad van mijn benen!!
Het is nog te vroeg om te juichen , maar ik ben wel heel blij. Elke dag zonder die onrustige benen, is een dag winst. :D

Als het maar werkt inderdaad. Ik wou het toen ook gewoon proberen, maar moest toevallig net die week bloed laten prikken. Ik heb 'm laten meenemen en het bleek tegen de bovengrens aan te zitten. Ik ben benieuwd hoe het bijvoorbeeld over een week met je gaat.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor andreaalmelo » wo sep 02, 2015 7:27 pm

het is nu woensdagavond en het gaat nog steeds prima!
Wat betreft de bovengrens van magnesium, las ik dat je er hooguit wat lichte darmproblemen van kunt krijgen, en dat het geen kwaad kan om door te gaan.
Ik ga dit nog wel even overleggen met de apotheek, ook ivm mijn andere medicijnen die ik gebruik.
Van de reguliere medicijnen die ik gebruik voor mijn onrustige benen, slik ik ondertussen 1 minder.
andreaalmelo
Lid

Berichtdoor rianne55 » do sep 03, 2015 10:59 am

andreaalmelo schreef:het is nu woensdagavond en het gaat nog steeds prima!
Wat betreft de bovengrens van magnesium, las ik dat je er hooguit wat lichte darmproblemen van kunt krijgen, en dat het geen kwaad kan om door te gaan.
Ik ga dit nog wel even overleggen met de apotheek, ook ivm mijn andere medicijnen die ik gebruik.
Van de reguliere medicijnen die ik gebruik voor mijn onrustige benen, slik ik ondertussen 1 minder.

Als je via je eigen apotheek magnesium koopt,dan word het ook bij je huisarts doorgegeven. Dat is bij mij gebeurd.
Je kan er ook om vragen. Ik slik magnesium een week en dan neem ik af en toe een kauw tablet. Alle krampen en rusteloze benen gaan er bij mij mee weg. Krijg ik weer last dan ga ik weer meer slikken.binnen 2 dagen merk ik al verschil.
rianne55
Lid

Berichtdoor rianne55 » do sep 03, 2015 11:04 am

Nogmaals de tip,ga langs een goede manuele therapeut. Die kan je voeten echt los maken. Bij mij zit het ook vast,maar ik loop nu 10 km zonder pijn . Ik doe ook aquajoggen, lopen door het water.probeer een les. Door de band blijf je lekker drijven.
rianne55
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do sep 03, 2015 1:03 pm

rianne55 schreef:Ik slik magnesium een week en dan neem ik af en toe een kauw tablet. Alle krampen en rusteloze benen gaan er bij mij mee weg. Krijg ik weer last dan ga ik weer meer slikken.binnen 2 dagen merk ik al verschil.

Maar waarom slik je het niet altijd als een onderhoudsdosering om juist problemen te voorkomen?

Magnesium kun je ook bij de drogist kopen. Let even op de hoeveelheid werkzame stof. (geld voor alle vitamines en mineralen)
Wrenchman
Lid

Berichtdoor rianne55 » do sep 03, 2015 4:18 pm

Wrenchman schreef:
rianne55 schreef:Ik slik magnesium een week en dan neem ik af en toe een kauw tablet. Alle krampen en rusteloze benen gaan er bij mij mee weg. Krijg ik weer last dan ga ik weer meer slikken.binnen 2 dagen merk ik al verschil.

Maar waarom slik je het niet altijd als een onderhoudsdosering om juist problemen te voorkomen?

Magnesium kun je ook bij de drogist kopen. Let even op de hoeveelheid werkzame stof. (geld voor alle vitamines en mineralen)

Als reuma patiënt slik ik al veel medicijnen en te veel is ook niet goed. Daar om neem ik af en toe een tablet. Ze staan naast mijn bed,dus heb ik ze nodig dan gebruik ik ze.
rianne55
Lid

Berichtdoor rianne55 » do sep 03, 2015 4:20 pm

rianne55 schreef:Nogmaals de tip,ga langs een goede manuele therapeut. Die kan je voeten echt los maken. Bij mij zit het ook vast,maar ik loop nu 10 km zonder pijn . Ik doe ook aquajoggen, lopen door het water.probeer een les. Door de band blijf je lekker drijven.

Ik heb een tijd gehad ,dat ik niet goed kon lopen,toen kon ik met een speciale rolstoel het water in. Dan hoef je niet het trapje af.
rianne55
Lid

Volgende

Keer terug naar Artrose