Artrose Update.

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Artrose Update.

Berichtdoor gijsbrecht » di dec 01, 2015 8:30 pm

Beste Lotgenoten.
Er is bij mij Facetartrose en uncovertebrale artrose met 2 kanaal vernauwingen + een atlanto axiale vernauwing met sclerose en hypertrophie
geconstateerd.
Maar mijn klachten , hoofdpijn , nekpijn , schouder en arm pijn beide zijden , pijn op de borst kast en sleutelbenen , stijve heupen , spierstijfheid over het hele
lichaam. Ook last van Hypertensie en Jicht.
Na het wandelen kan ik amper mijn veters losmaken en zit mijn onderrug vast. Stijve kuiten. enz..
Dus een bloed test waaruit blijkt dat mijn CPK waarde nog steeds hoog is. Rond de 500 U/L de laatste 1.5 jaar.
De rest van de test weet ik nog niet omdat ik ben doorgestuurd naar een andere Neuroloog.
Deze weet meer over spieren!.

Gr. Gijsbrecht.
Laatst bijgewerkt door gijsbrecht op do jan 21, 2016 7:20 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
gijsbrecht
Lid

Reumavorm: artrose

Re: Artrose en waarschijnlijk nog iets?

Berichtdoor Henk » wo dec 02, 2015 1:59 am

Hallo Gijsbrecht,

Welkom op dit forum, opa (bijna voor de vierde keer las ik elders).
Ik ben geen arts, maar na wat je over je nek(pijn) schrijft, vraag ik me af of het geen tijd wordt voor de verwijzing naar een goede neurochirurg.
Je (chronisch) verhoogde C(P)K kan allerlei oorzaken hebben (zie bijvoorbeeld https://www.ntvg.nl/artikelen/de-beteke ... ten-zonder ).
'k Ben benieuwd wat je nieuwe neuroloog donderdag te melden heeft.
Zomaar een vraagje: Ben je ook nog onder behandeling van een reumatoloog?

Groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Re: Artrose en waarschijnlijk nog iets? Update

Berichtdoor gijsbrecht » do dec 03, 2015 12:17 am

Hallo Henk.
Dank voor je bericht.
En idd bijna voor de 4e x Opa.(En de vierde is ook gezond ter wereld gekomen)
Nee ben nog niet onder behandeling van een Reumatoloog , eerst maar eens deze neuroloog waar ik naar verwezen ben
door de eerste die mijn Artrose vaststelde.
Ben zelf ook benieuwd wat deze gaat doen ? Die CK-waarde kan van alles maar ook niets betekenen.
Maar ik zal feedback blijven geven naar het verloop zodat mede lotgenoten ook enige herkenningspunten hebben.
Tenslotte heb ik gemerkt dat vele opzoek zijn naar de betekenis van hun klachten.

Gr. Gijsbrecht.
Laatst bijgewerkt door gijsbrecht op di dec 15, 2015 8:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
gijsbrecht
Lid

Re: Artrose en waarschijnlijk nog iets?

Berichtdoor gijsbrecht » do dec 03, 2015 2:54 pm

Hallo beste mensen.
Vandaag naar de Neuroloog geweest
Na een intake gesprek over mijn klachten en een lichamelijk onderzoek komt er een spieronderzoek.EMG.
Waarschijnlijk daarna ook een DNA test,
De Neuroloog denkt in de richting van Para Myotonie.Dit valt onder de Natriumkanalopathie'en . Dus maar weer wachten tot 13 januari. :(

http://www.spierziekten.nl/overzicht/niet-dystrofische-myotonieen/

Groet Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Re: Artrose Update.

Berichtdoor gijsbrecht » do jan 21, 2016 7:33 pm

Beste mensen.

Na de verdenking van een spierziekte heeft men niet kunnen diagnosticeren of dit werkelijk het geval is.
De Neuroloog weet niet waar de verhoogde CK waarde vandaan komt en mijn klachten van stijfheid en spierzwakte.
De EMG gaf hiervoor geen indicatie.
Natuurlijk is dit goed nieuws , maar het lost ook niets op.
Nu is mij , door mijn fysiotherapeut voorgesteld om bij het Centrum Ortho Manuele Geneeskunde in Amsterdam aan te kloppen.
Omdat mijn klachten over de nekpijn en schouderpijn het verhinderen om weer aan het werk proces deel te nemen.
Hij heeft erg goede ervaringen met dit Centrum. Dus ga ik mij hier aanmelden in de hoop verbetering te krijgen in mijn ziekte.

Mvg. Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » za feb 20, 2016 8:35 pm

Hallo beste mensen.
Nog altijd problemen met mijn spieren, nu veel oefeningen doen maar dit word weer beloond met veel zware hoofdpijn.
Dus nu weer veel aan de Naproxen 1000mg om dit tot stilstand te brengen.
Heb nog altijd een zeer hoge spier tonus in de bovenrug en schouders en nek , waar nog geen verbetering in zicht is helaas.
Nu aan de huisarts gevraagd om een hulpmiddel om de spieren te ontspannen (Diazepam)10 mg. maar tot nu toe merk ik hier niets van.
Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen met hun spieren hebben ?

Gr. Gijsbrecht
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » do apr 28, 2016 12:19 pm

Voorlopige conclusie van de Neuroloog en reumatoloog is dat ik Artrose op alle niveaus in mijn nek heb met 2 vernauwingen waar een lichte nekhernia
is ontstaan.Heb in mijn rechterarm tintelingen bij het op de rug liggen en bepaalde houdingen.
Tevens is er idiopathische hyperCKemie met hypertensie doordat ik een chronische CK verhoging heb.
Dit gaat gepaard met spierstijfheid en spierpijn. De vermoeidheid is waarschijnlijk ontstaan door bloeddrukverlagers en moet naar andere worden gezocht.
Ook is vitamine D3 te laag.
Nu wacht ik op een revalidatie traject bij Helio-mare , hopende dat dit voor enige verbetering te weeg brengt zodat ik misschien weer kan werken.

Mvg. Gijsbrecht
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » ma maart 06, 2017 8:54 pm

Beste mensen.

Buiten mijn Nek artrose heeft men nu in het AMC Amsterdan na een spierbioptie kunnen vaststellen dat ik de
spierziekte Mitochondriele Myopathie heb.
Vandaar dus ook mijn verdere klachten die ik dus had en men niet eerder kon verklaren.

Mvg. Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor Motormuisje » di maart 07, 2017 12:38 am

Hallo Gijsbrecht,

Ik heb even kort gelezen wat jouw aandoening betekent, storing in de energiehuishouding (heel kort door de bocht) a.g.v. een DNA-afwijking.
Enkele jaren geleden kwam ik er achter ook een afwijking te hebben (enkelen, waarvan eentje in het DNA :ewink: ) met een verstoord energetisch niveau en meerdere lichamelijke klachten zoals vreemde pijnen. Via-via ben ik terecht gekomen bij een mesoloog die je letterlijk doormeet op vele punten. Hieruit vloeit een recept voort van (in mijn geval) een cocktail van verscheidene mineralen wat als detox en energieboost werkte gedurende twee maanden. Na deze kuur waren de klachten sterk afgenomen.

Voor mij werkte het goed, wie weet kan jij er ook iets aan hebben.
De enige juiste richting is MIJN weg, ook al loopt die soms dood... 8)
Motormuisje
Lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritis

Berichtdoor Arkan » di maart 07, 2017 9:20 am

Nu weet je tenminste waar je andere klachten vandaan komen.
Maar toch is het weer moeilijk, weer iets om te aanvaarden en vooral, iets om mee te leren leven.

Heel veel sterkte en hopelijk kan er iets gedaan worden om de klachten te verminderen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor yvonneprade » zo maart 12, 2017 6:27 pm

Goedemiddag,
ik ben voor het eerst op het forum en weet begot niet hoe dit werkt
Ik heb een artikel hier voor me liggen GEEN OPERATIE TOCH VERLOST ARTROSE MET STAMCELLEN, is iemand hier bekend mee schijnt al sinds 2011 te gebeuren in USA, maar zal toch ook wel nu in NL zijn?

Yvonne Prade
Spanje(wat beter klimaat voor de pijn) :roll:
yvonneprade
Nieuw lid

Reumavorm: atritis met ontsteki

Keer terug naar Artrose