Weten jullie het?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Weten jullie het?

Berichtdoor Markb » zo jan 17, 2016 8:16 pm

Hallo,

Ik ben een gezonde jonge hard werkende man van 33 met het volgende,
Het is begonnen naar mijn gevoel met pijn in mijn rechterbeen kramp en tintelend gevoel.
Na een aantal weken het aan te zien toch maar naar een fysio en dokter gegaan.
Natuurlijk ben ik op internet gaan kijken en kwam uit op een hernia!
Gelukkig is na een mri uitgewezen dat het geen hernia is maar waarschijnlijk mijn si gewricht.
Gelukkig ben ik van de pijn in mijn been en tintelingen verlost. (Na 4 maanden)
Nu heb ik in die 6 maanden het volgende allemaal gekregen, pijn in mijn Polsen beide zijde, pijn in mijn knieën beide zijde wisselend pijn in mijn heupen, pijn in mijn enkels, en pijn in mijn schouders beide zijde.
Kan wel zeggen dat iedere dag wel iets pijn doet, en dan wel in beide zijde.
Gewrichten zijn niks aan te zien ( buiten dat de enkels en polsen kraken bij beweging.
Na bij de dokter geweest te zijn en bloed geprikt te hebben, wijst uit dat er geen reuma factoren aanwezig zijn.
Toch maak ik me grote zorgen hierom.

Iemand enig idee wat mij verder kan helpen?
Markb
Nieuw lid

Reumavorm: ??

Re: Weten jullie het?

Berichtdoor gijsbrecht » zo jan 17, 2016 9:14 pm

Nee... ik weet het niet. misschien overnieuw gebakken worden zoals mij veel verteld word.
Maar serieus het is moeilijk om een juiste diagnose te vertellen o f voorspellen.
Tenslotte zijn wij geen dokters.
Je klachten zijn heel divers zoals bij velen.
Ook dokters weten het veelal niet als er niets uit een bloedonderzoek komt.
Er zijn alleen al b.v 600 spierziektes en die zijn nog weer onderverdeeld in verschillende mutaties.
Het enige wat ik je kan vertellen vraag naar je CK-waarde van je bloed. hieraan kan men zien
of jou spierenzymen in je bloed te hoog zijn waardoor een eventuele spierziekte naar voor zou kunnen komen.
Maar ook dan is het zoeken naar een speld in een hooi berg.
Mocht het in dat geval zo zijn vraag naar een verwijskaart voor de neuroloog. Ook reuma is niet gemakkelijk te ontcijferen als er niets in je bloed gevonden word.

mvg. gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Henk » ma jan 18, 2016 3:23 am

Markb schreef:Hallo,

Hallo Mark,
Nu heb ik in die 6 maanden het volgende allemaal gekregen, pijn in mijn Polsen beide zijde, pijn in mijn knieën beide zijde wisselend pijn in mijn heupen, pijn in mijn enkels, en pijn in mijn schouders beide zijde.
Kan wel zeggen dat iedere dag wel iets pijn doet, en dan wel in beide zijde.
Gewrichten zijn niks aan te zien ( buiten dat de enkels en polsen kraken bij beweging.

Je hebt het over pijnlijke gewrichten, maar zijn ze ook opgezet en/of rood?
Heb je vooral bij het wakker worden meer moeite bij het uit je bed komen (last van stijfheid)?
Na bij de dokter geweest te zijn en bloed geprikt te hebben, wijst uit dat er geen reuma factoren aanwezig zijn.
Toch maak ik me grote zorgen hierom.
Het ontbreken van de reumafactor betekent niet dat je geen reuma kunt hebben (tussen 20 en 30 % van de reumapatiënten heeft geen reumafactor).
Twee links die ik je wil aanbevelen:
http://www.merckmanual.nl/mmhenl/print/ ... h067b.html
en
http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... donderzoek
Iemand enig idee wat mij verder kan helpen?

Een verwijsbrief naar een goede reumatoloog. En dan vooraf nadenken over de vragen die je hem/haar wilt stellen...
http://www.reumafonds.nl/_sana_/handler ... esprek.pdf
Sterkte!
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Simone_75 » wo jan 20, 2016 9:35 am

Herkenbaar! Bij mij begonnen de klachten ook rond die leeftijd. Gewrichtspijn, vaak synchroon, maar geen duidelijke ontstekingen of zwelling. Vijf jaar geleden wel een flinke ontsteking in mijn rechterschouder. Geen reumafactor in het bloed. De jaren erna steeds vaker gewrichtspijn in knieën, heupen, polsen, vingers, schouders, nek en rug. Jaar geleden ontsteking in mijn nek en toen weer bij de reumatoloog terechtgekomen. Weer geen reumafactor. Zij heeft toen besloten om foto's te maken van alle gewrichten/wervels waar ik last van heb. Op al die foto's was (duidelijk) artrose zichtbaar.
Simone_75
Lid

Reumavorm: artrose

Keer terug naar Artrose