Hallo allemaal,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben een vrouw van 35 jaar en heb reeds enkele jaren geregeld schouderklachten. Sinds kort kreeg ik de diagnose facetartrose. Ik heb een aantal maanden hevige pijnen gehad achter op mijn schouderblad (links) met uitstraling naar de elleboog en de vingers.
Volgens de artsen zijn de tintelingen die ik voel in mijn vingers de oorzaak van carpaaltunnel-syndroom en niet van de artrose in mijn nek. Ik kan beide echter niet los van elkaar zien. Een 2-tal weken geleden heb ik een proef facetbehandeling laten doen. Een heel pijnlijke ervaring, helaas zonder resultaat. Op dit moment heb ik wel minder pijn (het is reuze doenbaar, maar voel wel nog steeds dat er iets 'niet lekker zit'), de uitstraling naar mijn vingers is er nog. Ik zou graag willen weten of het bij artrose normaal is dat er heftige en pijnlijke periodes zijn die zich afwisselen met periodes van minder pijn. En wat doen jullie tijdens zo'n pijnlijke opstoot? Ik wil nooit meer een facetbehandeling laten doen. Heb een periode geprobeerd met tramadol, maar werd hier heel misselijk van. De dokter gaf aan dat ik ook veel te mager ben voor dergelijke medicatie. Heeft er iemand ervaring met osteopatie? Ook zou ik willen weten welke aanpassingen mijn werkgever zou kunnen doen? Ik werk veel aan de computer, en als ik door artrose dit werk niet kan doen, wat dan wel?
Zijn er hulpmiddelen die er voor kunnen zorgen dat mijn houding aan de PC niet al te erg belastend is voor mijn nek en schouder?
Alvast bedankt voor de reacties!