Ook sinds kort diagnose

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Ook sinds kort diagnose

Berichtdoor Miem1973 » di jun 19, 2018 4:35 pm

En om niet een ellenlang verhaal te schrijven over de zoektocht ben ik wel benieuwd naar ervaringen als:

- hoe lang duurt het voor je effect merkt van paracetamol (op aanraden reumatoloog 3x1000 dagelijks)
- zijn jullie ook zo moe?? Ik lig er vrijwel dagelijks om 21.30 in maar 1 avondje wat later en ik ben moe, moe, moe.
Miem1973
Nieuw lid

Re: Ook sinds kort diagnose

Berichtdoor Lalage » di jun 19, 2018 5:01 pm

Welke diagnose heb je gekregen?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Miem1973 » wo jun 20, 2018 1:07 pm

Lalage schreef:Welke diagnose heb je gekregen?

Artrose, daarom plaats ik m hier. Sorry, ik zie dat ik dat er niet bij had geschreven.
Vooralsnog alleen schade te zien aan een paar vingers maar de klachten zitten in vingers/handen, knieën en schouders (van die laatste geen foto's gemaakt overigens).
Miem1973
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo jun 20, 2018 5:50 pm

Ik zou me kunnen voorstellen dat paracetamol in principe meteen moet werken. Misschien moet je enigszins een spiegel opbouwen, maar het is toch een kortdurend werkende pijnstiller. Ik kan me wel voorstellen dat je pijn nooit volledig weg krijgt. Artrose is tenslotte een beschadiging die leidt tot pijn. Mijn handen zijn ook nooit geheel pijnvrij.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Miem1973 » wo jun 20, 2018 7:19 pm

vrolijkmeisje schreef:Ik zou me kunnen voorstellen dat paracetamol in principe meteen moet werken. Misschien moet je enigszins een spiegel opbouwen, maar het is toch een kortdurend werkende pijnstiller. Ik kan me wel voorstellen dat je pijn nooit volledig weg krijgt. Artrose is tenslotte een beschadiging die leidt tot pijn. Mijn handen zijn ook nooit geheel pijnvrij.

Ik snap wel dat het niet volledig weg te krijgen is, echter ik merk helemaal geen verschil. Nu na bijna een week 3x 1000 paracetamol heb ik niet het idee dat het iets doet.
Ibuprofen werkt wel beter, maar dat wil ik eigenlijk niet op eigen houtje zomaar langdurig gaan slikken. Dat is zo slecht voor je maag.

Afgelopen dagen had ik veel pijn aan mijn schouder (zeg maar tussen sleutelbeen en de bovenkant schouder) maar sinds vandaag is dat opeens weer weg. Rara. Ik vind m'n pijn niet zodanig dat ik echt iets moet slikken maar aan de andere kant, het is wel goed om veel te bewegen, en dit remt me toch wel wat (de pijn in m'n knieën).

Ik zal het nog wel eens aankijken. Kan altijd nog langs de huisarts gaan. Nooit zoveel zin in...
Miem1973
Nieuw lid

Berichtdoor JoskeB » zo aug 05, 2018 4:00 pm

Ik heb ook sinds kort de diagnose poly artrose en kreeg advies van reumatoloog slik maar paracetamol, meer kan ik niet doen voor u. Of het veel doet is lastig te zeggen, want de pijn wisselt bij mij ook van dag tot dag en hoe weet ik hoeveel pijn ik gehad had zonder de paracetamol. In elk geval is het met paracetamol wel zo dat je een spiegel op moet bouwen en niet moet wachten tot je veel pijn hebt, want dan werkt het zeker niet.
Ik wil echt niet aan de ibuprofen ofzo, dat hou ik dan wel achter de hand. Wel merk ik dat met dit warme weer ik erg veel last van mijn handen heb.
Moe ben ik ook vaak, maar of dit nou ook door het warme weer komt? Anderen zeggen ook moe te zijn.
JoskeB
Nieuw lid

Reumavorm: PolyartroseB4MEVC

Berichtdoor Lalage » wo aug 08, 2018 7:06 am

Als je merkt dat ibuprofen beter werkt, kan je dat toch met je arts bespreken. Die schrijft je dan een maagbeschermer voor.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Artrose