Bult acher op het been

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Bult acher op het been

Berichtdoor Diny » ma jan 29, 2007 3:17 pm

Hoi allemaal

Wie kan mijn vertellen wat ik heb ,ik heb arthrose in mijn knie ,nu staat mijn knie met een kleine knik naar voren ,hij kan niet meer helemaal recht ,nu heb ik achter in de knieholte een grote bult zitten
Wat kan dat zijn ????Afbeelding
De bult is bikkelhard ,maar doet geen pijn ,heeft daar iemand ervaring mee wat dat kan zijn .
Afbeelding

Groetjes Diny
Diny
Lid

Reumavorm: poly artrose

Berichtdoor Yvonne » vr feb 02, 2007 5:58 pm

Hoi Diny,

Zou het misschien een cyste kunnen zijn? Ben je er al mee naar de dokter geweest?

Zelf had ik een Bakerse (of Baker's) cyste in de knieholte van m'n linkerknie. Dat was best wel een grote bult en had daar ook last van. Na het schaven van het kraakbeen, is die cyste vanzelf verdwenen.

Laat je nog even weten hoe het verder gaat? Ben best wel benieuwd.

Sterkte en groetjes, Yvonne.
Yvonne
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor corry » vr feb 02, 2007 9:30 pm

Zo`n cyste had ik ook.Werd 2 x gepuncteerd =vocht uitgehaald en een cortisonspuit ingezet.Reactie van de reumatoloog was dat je dit vaker bij reuma ziet.
De bult zit nog in mijn re..knieholte maar heeft niet die dikte en geeft niet die beperkingen met lopen als voorheen.Feit is wel dat de knie zelf forser door de reuma aangetast is,is dikker ,met momenten veel pijn geeft en beperkingen oplevert met lopen.Of de cyste hier de eerste aanleiding toe is geweest weet ik niet.
Nooit bewust geweten,maar grenzen verleggen is nu een dagelijks item.
corry
Lid

Berichtdoor Yvonne » do feb 22, 2007 10:10 pm

Hoi Diny,

Hoe is het nu met je? Ben benieuwd of je nog steeds die bobbel in je knieholte hebt zitten.
Dat is toch wel ellendig he, die knie. Zelf krijg ik ook steeds meer pijn en heb nu een bobbel bovenop m'n knie gekregen :shock: . Ik kan het indrukken, dus er zal wel vocht onder zitten...vraag me af wat dit nu weer is.

Groetjes, Yvonne.
Yvonne
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Diny » vr feb 23, 2007 1:08 pm

Hoi Yvonne
Ik ben nog niet bij de orthopeed geweest,daar moet ik 6 maart naar toe.
Maar volgens de huisarts is het een bobbel met vocht ,als reactie van de artrose in de knie.
Afbeelding

Groetjes Diny
Diny
Lid

Berichtdoor Diny » wo maart 21, 2007 10:03 pm

Hoi allemaal

Ben er een tijdje niet gweest ,maar hier ben ik dan weer ,ik ben ondertussen bij de orthopeed geweest,ik heb artrose in de derde graad zei hij ,ze doen er nu nog niets aan ,als ik klachten krijg mag ik terug komen :evil:
Ze willen over een 10 jaar er wel een nieuwe in zetten ,hij vindt me nu nog te jong daar voor,ik ben het daar dus niet mee eens en ga nu voor een second opi naar de st maartenskliniek in nijmegen ,ik word daar in gesteund door mijn huisarts ,de knie zit aan de achterkant ook vol vocht ,de bult die er zit heeft zich behoorlijk uit gebreid,dus al met al ben ik nog niets verder dan me te verplaatsen op een kruk .
Ik hoop volgende week wat verder te komen
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Diny
Diny
Lid

Berichtdoor jannie » do maart 22, 2007 12:07 am

Hoi Diny. Ik loop ook in de st.maarten kliniek. Naar welke dokter moet jij?
Ik kan je wel vertellen. Dat ze je daar wel grondig onderzoeken. Wanneer ga je daar naar toe? Alvast heel veel sterkte. Gr. Jannie
Afbeelding
jannie
Lid

Berichtdoor manja » do maart 22, 2007 12:55 am

Ha Jannie, namen van dokters moet je vragen met een pm want die mogen niet op het forum, ik heb dat in het begin nagevraagd.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor jannie » do maart 22, 2007 1:44 am

Ok Manja. Dank je wel.
Afbeelding
jannie
Lid

Keer terug naar Artrose