Stichting vitamine b12 tekort

Interessante links

Moderator: Martijn

Stichting Vitamine B12 tekort

Berichtdoor Peetjuh » ma jun 07, 2010 2:43 pm

Het blijkt dat er niet veel bekend is over het risico van een Vitamine B12 tekort bij mensen met een
auto immuun aandoening. Ook wordt de diagnose FM / CVS / ME nogal eens gegeven, zonder te checken
of de Vitamine B12 wel oké is...

Omdat ik een aantal mensen in mijn omgeving heb met een Vitamine B12 tekort en ik met eigen ogen gezien
heb hoeveel klachten (ook behoorlijk ernstige...) er van kunnen ontstaan plaats ik hier deze link...

Bij mensen met een auto-immuunziekte werkt het immuunsysteem niet perfect. Hierdoor hebben ze meer kans op de ontwikkeling van meerdere auto-immuunziekten, waaronder pernicieuze anemie*. Het is daarom goed hier altijd op bedacht te zijn en eventuele (nieuwe of rest-)klachten niet automatisch toe te schrijven aan de reeds bekende ziekte. Indien de bestaande auto-immuunziekte goed behandeld wordt, maar er klachten blijven bestaan, is het verstandig om op vitamine B12 te testen. Omdat pernicieuze anemie wat vaker voorkomt bij hypothyreoïdie, zou het voor mensen met een hypothyreoïdie aan te bevelen zijn hun arts te verzoeken de serum B12 waarde eens te laten bepalen.

BRON : http://www.stichtingb12tekort.nl/
~Het leven is net als Ganzeborden; je kunt steeds opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten...
Peetjuh
Lid

Reumavorm: Artrose +zie profiel

Keer terug naar Links