Wie weet wat ik heb?

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Wie weet wat ik heb?

Berichtdoor anneke » do sep 06, 2007 8:20 pm

Hallo,

ik zoek mensen met identiek dezelfde klachten als die van mij. De dokters kunnen me tot nu toe namelijk niet helpen of verschillen van mening, intussen zit ik wel met de rotpijn.

- knagende pijn in voeten (bovenkant), handen, ellebogen, schouders, knieen, soms heupen. Meestal afwisselend, bvb deze ochtend enorm aan mn voeten, nu eerder schouders en ellebogen

- pijn verergert na een paar uren platte rust (vooral 's nachts dus)

- in mn bloed is enkel de ontstekingswaarde te hoog

Ik word er gek van, dit is al bijna 3 jaar en in hetzelfde ziekenhuis beweert de ene dat ik reuma heb en de andere dan weer niet.

Bedankt en sorry voor mijn :oops: :cry: :evil: humeur
anneke
Lid

Berichtdoor Josje » do sep 06, 2007 8:54 pm

Ik ken een kennis, die heeft een soort vliegende reuma gehad, de pijn ging van de ene gewricht naar de ander gewricht.
En heel veel pijn gehad, is nu helemaal weg, is over.
De oorzaak was verwaarloosde keelontsteking, de virus was naar binnen geslagen.
Ik ben geen dokter, Anneke.
Maar heb je miss weleens keelontsteking gehad?
Afbeelding
Bedankt Mark!
Josje
Lid

Reumavorm: Ra

Berichtdoor anneke » do sep 06, 2007 9:15 pm

Dat zei de laatste prof ook, dat ik waarschijnlijk ooit een keelontsteking heb verwaarloosd. Maar tegelijk vertelde hij dat ik geen reuma heb.
anneke
Lid

Berichtdoor Josje » do sep 06, 2007 9:22 pm

Nee, het is een zusje van de reuma, die door behandeling OOK weer weg gaat.
Snap je?
Afbeelding
Bedankt Mark!
Josje
Lid

Berichtdoor anneke » do sep 06, 2007 9:28 pm

Maar heet dat dan vliegend reuma? Waarom weten die artsen dat dan niet?
anneke
Lid

Berichtdoor Josje » do sep 06, 2007 9:33 pm

Die ene prof, had het al gezegd tegen jou, verwaarloze keelontsteking.
Dus........miss weet hij het wel.
Toch maar even met hun erover hebben, Anneke.
Want de pijn is niet te harden.
Als je vliegende reuma hebt, dan moet je geholpen worden.
En de pijn gaat dan ook weg, plus reuma.
Afbeelding
Bedankt Mark!
Josje
Lid

Berichtdoor anneke » vr sep 07, 2007 12:03 pm

Die ene prof is degene die zegt dat ik geen reuma heb.

Huisarts denkt nu ook al aan stress, ik mag 2 weken een antidepressivum en licht slaapmiddel nemen, geen pijnstillers of niks anders. Ik geloof er geen barst van maar zal braaf doen wat hij zegt.

Toedeloe ik ga werken.

ps Het boek heet liefdesstrijd en is van Bas Van Putten geloof ik.

xxx
anneke
Lid

Berichtdoor anneke » vr sep 07, 2007 12:04 pm

Dat moest zijn: ik MOET 2 weken...
anneke
Lid

Berichtdoor Priscilla© » vr sep 07, 2007 12:56 pm

en wat denk je zelf?
heb je stress?
dokters zeggen zo veel, en zo gemakkelijk "stress"
als jij het niet kunt plaatsen en zeker weet dat je geen stress hebt, zou ik dat iig maar goed benadrukken.
sterkte!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor anneke » vr sep 07, 2007 7:24 pm

Ik ben iemand die niet heel stressbestendig is, maar ik kan niet geloven dat die helse pijnen dag en nacht door stress komen. De medicatie die ik nu moet nemen zal dat wel uitwijzen. Het is niet dat ik per se reuma wil hoor, maar ik wil weten wat er aan de hand is en ik weet zeker dat dit niet door stress komt.
anneke
Lid

Berichtdoor pomona » vr sep 07, 2007 7:54 pm

anneke schreef:Maar heet dat dan vliegend reuma? Waarom weten die artsen dat dan niet?

Lijkt op acute reuma. Komt ook van een verwaarloosde keelontsteking(streptococcen infectie hopelijk goed gespeld) en kan zich gaan vestigen in de voornamelijk grote gewrichten en is verspringend.
Je bent wat je kúnt zijn
pomona
Lid

Berichtdoor Mark » vr sep 07, 2007 10:45 pm

Dit is best moeilijk er zijn zoveel vormen... >.< Achja blijf maar doen wat de doktor zet is het beste lijkt me.
Afbeelding
Mark
Lid

Berichtdoor Betty2 » do sep 27, 2007 8:53 am

Hai,

Jouw verhaal herken ik wel voor het grootste deel en vraag mij daarom af of jij sooms ook last hebt van Polymyalgia Rheumatica (PMR).

Bij PMR heb je 's nachts zulke verschrikkelijke pijnen. Prednisolon zou dan de remedie kunnen zijn.

Bij PMR heb je last van een hoge bezinking. Verder worden er geen afwijkingen gevonden.

Kijk maar eens bij het reumfonds of je de verschijnselen herkent.
Betty2
Lid

Berichtdoor sas » do sep 27, 2007 7:28 pm

en? hoe doen ze het tot nu toe die wanderpillen van je? ik zou toch echt dringend eens een andere dokter zoeken.
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor Monique beek » zo jan 27, 2008 3:26 pm

Hallo,
Ik ben Monique en heb al ongeveer acht jaar last van mijn spieren en/of gewrichten. De pijn die ik heb valt over het algemeen wel mee. Een keer heb ik geen handen kunnen schudden omdat dat te pijn deed en heel soms kan ik geen boekje vast houden maar in het algemeen is het zo dat ik het gewoon verveled vindt dan dat het echt pijn doet.
Ik heb een paar jaar geleden een streptococcen bacterie gehad. Mijn voet werd daardoor heel erg donkerblauw en dik. Hiervoor heb ik medicijnen gehad en daardoor is het weggegaan. Ik heb ook een paar keer een keelontsteking gehad. Hierdoor zijn ongeveer drie jaar geleden mijn keelamandelen er uitgehaald. Voor zover herken ik wel een aantal dingen die jullie hebben geschreven.
Hiernaast had ik ongeveer twee jaar geleden last van bloeduitstorgingen.
Als ik mijn vinger verkeerd stootten dan hoopte zich allemaal bloed op in mijn vingertopje. Dit stopte wel weer als ik mijn vinger boven mijn hoofd hield. Ook heb ik af en toe een rood oog. Ik merk hier zelf niks van. Het is altijd mijn linker oog. De laatste tijd heb ik ook het gevoel dat ik mijn spieren zelf niet meer kan ontspannen. Dit is een heel vervelend gevoel.Als ik onder de warme douche ga staan dan gaan het wel goed maar dan wordt het weer heel erg onrustig in mijn hoofd. Ik ga dan bijvoorbeeld heel vaak hetzelfde leidje herhalen in mijn hoofd. :x en dit is heel vervelend want ik moet heel veel moeite doen om dit te stoppen en meestal lukt het mij dus ook gewoon niet. Ik wil nu dus eigenlijk wel eens weten hoe dit komt . De huisarts had zo'n verhaal nog niet gehoord in zijn praktijk en vraagt zich nu af ofdat ik last heb omdat ik mijn spieren aanspan, ofdat ik mijn spieren aanspan omdat ik pijn heb. Hij heeft mij doorgestuurd naar de reumatoloog en daar kan ik in maart naartoe. Ik hoop dat er iemand is die iets van mijn klachter herkend.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: Groetjes Monique
Monique beek
Nieuw lid

Volgende

Keer terug naar Overige vormen van reuma