Wat heb ik nu ???

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

wat heb ik nu ???

Berichtdoor cl.berg » wo apr 02, 2008 12:05 pm

Ben gisteren bij mijn reumatoloog geweest voor controle, ik heb na de reuma aanval van vorig jaar een slechte winter gehad.Vaak ziek geweest,luchtweginfecties, in totaal 3 x in 5 á 6 maanden tijd. Bij de fysiotherapie geweest voor de pijn aan mijn schouders en nek,dit blijkt volgens de fysio een discopathie te zijn.Twee weken geleden bloed moeten laten prikken,bezinking 45, crp 35 en ik had te weinig witte bloedlichaampjes, dit was in te tijd dat ik een stevige luchtweginfectie had. Nu heb ik afgelopen maandag weer bloed moeten laten prikken,ben benieuwd.Want ze zeggen dat je van te weinig witte bloedlichaampjes ook moe bent en weinig weerstand hebt.
Ik heb gisteren aan de reumatoloog verteld dat het nog niet goed gaat met mij gaat, vind ik,ben moe,blijf moe,schouderpijn is wel minder,maar blijf o,zo stijf.Hij vroeg aan mij of ik vond dat ik ingeleverd had,en heb gezegd dat ik en andere mensen in mijn omgeving dat wel vonden.Hierop zei hij dat op reuma gebied niet slecht met me ging,medicijnen die ik heb vond hij ook goed,arcoxia en plaquenil en paracetamol,maar wilde wel iets proberen, prednisoninjecties, om te zien of ik daarvan opknap.Die heb ik ook gekregen gisteren en dan over 2 weken telefonisch contact,als het helpt dan krijg ik ze misschien vaker!!!!!
Mijn bloed resultaten geven geen reumafactor aan,maar mijn bezinking is altijd aan de hoge kant(sinds 2001)is nog nooit onder de 25 geweest,de reumatoloog noemde het gisteren negatieve artritis.Kan iemand mijn uitleggen in gewoon nederlands wat dat inhoudt, daardoor vind ik het heel moeilijk, WAT HEB IK NU!!!!!.Heb geen vergroeiingen,maar wel overal pijn met name armen,schouders en nek en stijf over mijn gehele lichaam.Heeft iemand ongeveer hetzelfde als of als ik doormaak.Weet onderhand niet meer wat ik moet doen en geloven!!!!!!
cl.berg
Lid

Reumavorm: ra

Re: wat heb ik nu ???

Berichtdoor jokebruis » wo apr 02, 2008 12:50 pm

Hallo,

Ik begrijp dat je af en toe door het bos de bomen niet meer ziet..En met name als je niet goed in je vel zit en veel last hebt is het allemaal moeilijk te behappen.Ik heb er zelf ook mee te kampen gehad en wel meerdere van ons hier.Dus ik begrijp je heel goed.
Wat je reumatoloog bedoelt met negatieve artritis is dat je geen reumafactor hebt zoals je zelf al zei.Artritis zijn gewrichtsontstekingen,dus negatieve artritis is hetzelfde als gewrichtsontstekingen zonder reumafactor in het bloed. Meestal verloopt de reuma dan minder agressief dan wanneer er wel een positieve reumafactor is,maar het is bij iedereen zo verschillend dat het echt per individu moet beoordeeld worden door de r-loog.Ook kan de reumafactor veranderen naar mate je langer artritis hebt,dus dat je nu geen r-factor hebt maar misschien wel over een jaar. De prednisoninjecties kunnen je idd heel goed helpen,mochten ze niet goed aanslaan dan kun je nog altijd de tabletten proberen,bij mij werken die beter dan de injecties.Misschien een tip,neem een lijstje met vragen mee naar de r-loog bij je volgende bezoek,hoe gek ze ook lijken gewoon vragen wat je wilt weten want het gaat om jouw lijf.

Sterkte ermee en laat nog even weten hoe je bloed was en of de prednison aanslaat.

gr Jen
Met z'n allen in het RA schuitje,soms is de zee mooi en kalm en soms denk je dat je verdrinken gaat
jokebruis
Lid

Reumavorm: RA,Artrose

Re: wat heb ik nu ???

Berichtdoor taantje22 » za jun 28, 2008 12:57 am

hoi wat vervelend voor je, maar als ik jou verhaal lees, lijkt het sprekend op wat ik heb, heb je toevallig ook last van koorts aanvallen en huiduitslag?

ik heb de ziekte van still, misschien ff googelen, het is maar een idee, ik heb ook geen reumafactoren en mijn bezinking was ook te hoog,

nou ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes taantje
taantje22
Nieuw lid

Reumavorm: ziekte van still

Keer terug naar Overige vormen van reuma