Palindroom reuma en de ziekte van ménière

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Palindroom reuma en de ziekte van Ménière

Berichtdoor Wim H » za mei 22, 2010 3:03 pm

Hallo medelotgenoten, ik ben nieuw op dit forum en wil bovenstaande combinatie op het forum brengen en naar lotgenoten zoeken.

Op dit forum bij overige reumasoorten vind ik heel veel herkenning met name bij Palindroom reuma en vliegende reuma. Mijn probleem bij mijn beide ziektes is dat ik heel erg op de medicatie moet letten. De reumatoloog denkt niet na over bijwerkingen voor Ménière en de KNO arts denk niet na over bijwerkingen voor reuma. Even uitleggen wat Ménière is. Indien je last hebt van draaiduizeligheidsaanvallen en oorsuizen en gehoorverlies en een KNO arts kan geen oorzaak (ongeluk of afwijking) vinden dan stelt de KNO arts de diagnose ziekte van Ménière.

Eigenlijk deed de reumatoloog mijn diagnose ook zo. Ik heb last van ontstekingen die beurtelings bij diverse gewrichten ontstaan. Na ongeveer 3 dagen is een ontsteking over waarna ergens anders er weer een kan optreden. Ik had een reumawaarde in mijn bloed, dus heb je palindroomreuma. Start maar eens met de individuele ontstekingen te onderdrukken met IBUPROFEN 600mg indien noodzakelijk 3x per dag.

Hier start mijn probleem al. Bijwerking van IBUPROFEN wordt genoemd oorsuizen. Dus jullie kunnen aannemen dat ik de pillen alleen gebruik als ik de pijn niet meer kan verdragen. Alternatief was dagelijks Hydroxychloquine/Plaquenil te slikken. Daar durf ik dus helemaal niet mee te beginnen. In de bijsluiter staat mogelijke bijwerking onder andere duizeligheid en oorsuizen. Op dit forum lees ik dat niemand weet of het bij ieder individu werkt. Verder moet je 3 maanden slikken voor je weet of je wel of geen resultaat hebt. Niet echt een opsteker richting mijn andere probleem.

De ontstaansgeschiedenis van beide aandoening ligt in het overbelast raken in werk en privé situatie. Na een Burn-out 5 jaar geleden zijn dit mijn restverschijnselen. Door mijn levensstijl drastisch om te gooien kan ik er nu eigenlijk best wel mee leven. Alleen steeds weer die afweging, zijn de bijwerkingen te accepteren ten opzichte van de verbeteringen waarvoor ik de pillen slik.

Ben benieuwd op jullie reacties. Groeten, Wim
Wim H
Lid

Reumavorm: palindroomreuma

Re: Palindroom reuma en de ziekte van ménière

Berichtdoor Wim H » wo okt 05, 2011 8:57 pm

Na anderhalf jaar nog maar eens iets bijtikken. Allereerst, jammer dat nog niemand zich in mijn verhaal herkent en mooi dat het zoveel gelezen wordt.

Er is niet heel veel veranderd. Veel last van oorsuizen 24 uur per dag maar gelukkig nauwelijks nog last van draaiduizeligheid, dus autorijden mag en kan weer. De reuma schiet er nog steeds gemiddeld één maal per week in en in zowat alle gewrichten en meestal om de beurt. Vervelend is dat nu ook mijn rechterhand gevonden is door het reuma spook. Palindroomreuma is net een spook dat door je hele lichaam van gewricht naar gewricht springt.

Allemaal sterkte en gewoon blijven lachen, dan is het best te verdragen. Groeten, Wim
Soms is 't beater iets moeis te verleeze beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad...........
Wim H
Lid

Berichtdoor Wim H » vr nov 01, 2013 9:30 pm

Weer 2 jaar verder,

Draailuizeligheid is gelukkig weggebleven. Palindroom reuma heeft inmiddels mijn kniën behoorlijk aangetast. De steeds terugkerende ontstekingen blijken dus, wanneer ze maar regelmatig terugkomen, toch schade te kunnen veroorzaken. Dit in tegenstelling tot wat de huisarts zij. "Omdat de ontstekingen gemiddeld maar 3 dagen duren ontstaat er geen blijvende schade" was zijn betoog. Inmiddels heb ik een Bakerse cyste in mijn linker kniegewricht waardoor instabiliteit van het gewricht ontstaat. Lastig, maar is te doen. Het 24 uur per dag oorsuizen blijft het hinderlijkste.

Groeten van een altijd optimistische en nog altijd zoekende naar een lodgenoot, Wim
Soms is 't beater iets moeis te verleeze beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad...........
Wim H
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » vr nov 01, 2013 10:34 pm

Zoveel jaar verder, en ik lees dit nu en wil niet zonder antwoord weer wegklikken. Al heb ik dus niet hetzelfde als jou, dus helaas ook geen tips voor jou.
Het oorsuizen lijkt me enorm zwaar....dat kun je niet effe uitzetten. Ik wens je heel veel sterkte met alles, en wie weet, leest er toch nog iemand mee, die zich in jouw verhaal herkent en tios heeft!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor zeeuws meisje » za nov 02, 2013 12:14 am

Hoi

ook een reactie vanuit hier. Mijn oom heeft ook Meniere en heeft uiteindelijk besloten om 1 oor "doof" te maken omdat hij er niet meer tegen kon. Ik weet dus hoe erg dit kan zijn. Veel sterkte!
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor Bette » ma jan 26, 2015 3:30 am

Dag Wim h,
Ik heb een acute meniere aanval gehad 2,5 jaar geleden na de bevalling van mijn eerste zoon. Ik kon niets eerste kleertjes, badje, bezoek, bloemen... Alles is langs me heen gegaan. Wat nemen we het toch voor lief dat de horizon stilstaat in onze beleving. En wat was ik blij dat het langzaam beter ging! Nu sinds vier maanden ook reuma, hiermee hopelijk binnenkort ook verbetering..

Ik hoop dat het goed met je gaat we zijn weer twee jaar verder.
Bette
Nieuw lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma