Ik ben nieuw hier, ik zal me eerst even voorstellen!
Ik ben Lucienne 25 jaar en ben zzp-er, ik heb een eigen kapsalon.
De reden dat ik op dit forum zit, en een bericht plaats is omdat ik radeloos ben!

Ik hoop dat één van jullie iets herkent in mijn klachtenpatroon, zelf zit ik te denken aan de ziekte van bechterew.
Het is een lang verhaal, want het duurt al een aantal jaar en nog is er niks duidelijk. Ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen.
Ik zal proberen het niet al te lang te maken, maar de klachten een beetje op te sommen.
Eigenlijk heb ik vanaf mijn 12e al rare klachten "lees" steken op de borst, moeilijk ademen, pijn in de nek. Hiermee naar de dokter geweest en die vertelde ( zonder te onderzoeken ) dat ik het Syndroom van Tietze heb.. hiervoor slik ik al vanaf mijn 12e diclofinac bij pijnaanvallen.
Goed om even verder te gaan op mijn sympthomen die mij doen denken dat ik de ziekte van bechterew heb.
In December 2008, ben ik terug gekomen van mijn vakantie in egypte.. ik heb 1 dag kunnen werken en toen is het allemaal begonnen.
Ik kreeg acute pijn in mijn onderrug ( uitstraling been/ bil heup.. tot zelfs aan mijn voeten ) Hiervoor bij fysiotherapie geweest dat loste helaas niks op.. De pijn kwam en ging.. met hevige pijn vlagen en steken voornamelijk in de zijkant van mijn bil/heup met uitstraling in mijn boven benen waardoor ik soms niet op mijn been kon staan. Mri scans gehad, buik echo's en er kwam maar niks uit.. ik slikte maar tramadol en oxynorm tegen de pijn omdat het anders niet uit te houden was..
Tegenwoordig slik ik 1 diclofinac met 2 paracetamols als ik het niet meer uit houd.
Nu loop ik in 2011 nog met klachten alleen is het patroon verandert, de pijn komt niet meer met vlagen maar ik heb continu pijn en wordt van het kastje naar de muur gestuurt.
KLACHTEN:
Pijn in de onderrug. heup billen en boven benen.
Zeurend gevoel in mijn bovenbenen of in mijn kuiten.
Erge stijfheid in de ochtend, en ook na te lang zitten heb ik erge pijn. ( als ik iets teveel beweeg na het zitten krijg ik pijnscheuten in mijn bil/heup ) als ik eenmaal in beweging ben dan zakt de pijn af.
Pijnlijke huid rondom de lage rug, en mijn zij.
omdraaien in bed maakt mij wakker en zelfstandig draaien lukt moeilijk, ik gebruik hiervoor mijn armen om me af te zetten.
Ik ben veel moe omdat ik gebroken nachten heb.
Sinds kort heb ik ook pijn om mijn borst bij het inademen, en heb ik het gevoel dat het zowel aan de voor als achter kant zit ( vlakbij de schouders en op mijn middenrif ) Ook krijg ik af en toe last van mijn polzen en mijn enkels.
Als ik te lang zit, en ik moet daarna opstaan en lopen.. lukt het mij soms niet om recht op te staan.
Jullie zullen wel denken, wat een klachten allemaal.. ga naar een dokter..
dit heb ik al meerdere malen gedaan incl ziekenhuis. Nu staat er voor 22 november weer een afspraak in een ander ziekenhuis bij een revalidatie arts.. ( hier ben ik ook al meerdere malen geweest alleen bij een ander ziekenhuis )
Mijn fysiotherapeut weet niet wat hij met mij aan moet en heeft me terug gestuurd naar mijn huisarts die nu ervoor heeft gezorgd dt ik weer naar de revalidatie arts mag.
Ik ben radeloos.. en ben zeer emotioneel de laatste tijd.. ik wordt moe van de pijn en weet soms niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik ben nog maar 25 en loop al 3 jaar met deze klachten en het blijft aanhouden en voor mijn gevoel wordt het steeds erger omdat ik beperkt wordt in bepaalde beweging ( mijn schoenen aandoen is een ramp! )
Ik hoop dat iemand van jullie hierin iets herkend.. een soortgelijk iets.. dan kan ik eventueel melden in het ziekenhuis dat ik sympthomen heb van een bepaald iets misschien kunnen ze het onderzoeken. De ziekte van bechterew bijv geeft mij veel herkening.
Help mij aub..
Groetjes en ontzettend bedankt,
Lucienne