Nu weet ik het niet meer

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Re: nu weet ik het niet meer

Berichtdoor Hermione » di jul 15, 2014 8:12 pm

longontsteking is een venijnig iets. Goed voor jezelf zorgen hoor!!

Haha, de onderzoeken met de W van 'Houdt Taartje van de straat' :)
Dat onderzoek voor slaapapneu heb ik nooit gehad, maar schijnt in het assessment-gedeelte van de revalidatie te zitten waar ik heenga.
Het holteronderzoek van de cardioloog heb ik een paar weken geleden gehad. Daarbij krijg je een aantal plakkers op je lijf, en een minuscuul gevalletje in een hoesje aan je B.H. gehangen. (grootte van een dubbele USB stick) Ook de echo van het hart heb ik een paar weken geleden gehad. Die doet bij mij zeer, alles in dat gebied waar ze tegenaan duwen is ooit ontstoken geweest, dus heel lekker. Maar verder is dat niet zo spannend.

Krijg jij ook nog een MRI van het hart? Daar sta ik nu voor op de wachtlijst. Het schijnt het enige te zijn in dat zkh met een serieuze wachtlijst, en ik heb die dan ook pas eind augustus.

Ik hoop dat onze harten gespaard zijn van de sarcoïdose, en daar duimen we voor :)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Re: nu weet ik het niet meer

Berichtdoor Taartje » di jul 15, 2014 10:26 pm

Ik draag een insulinepompje, dus ben gewend aan 'bekabeld slapen' hihi.

Ik heb al eens eerder een holter gehad, dat vond ik niet zo erg. Het slaaponderzoek zal ook zoiets zijn denk ik. Ik vind dat niet zo spannend hoor. Het is alleen wel 3 dagen op rij oppas regelen, naar het ziekenhuis (daar naar de poli lopen is al een vermoeiende aangelegenheid), weer terug naar huis.. al met al best een vermoeiende aangelegenheid (ow ow ow, wat klink ik als een oma, maar dat zul je wel snappen).
Ook de echo heb ik al eens gehad dus daar verwacht ik ook niks spannends van. Ik vind dat allemaal geen heftige onderzoeken dus.

Een MRI staat niet op het programma, maar ik heb vorig jaar (ivm onverklaarbare pijn op de borstklachten) wel een CT gehad van mijn kransslagaders. De CT op zich was niet heftig, maar er moest een infuus in. En ik ben gewoon niet te prikken. Voor dit onderzoek moest een dikke infuusnaald gebruikt worden. Dit lukte gewoon niet, dus de broeder gebruikte een dunnere naald. Dat werd afgekeurd door de röntgen. Toen een speciale dunne infuusnaald gekregen (met meerdere gaatjes, die als spoeikop werkten, ipv 1 gaatje). De contrastvloeistof wordt bij een CT onder hele hoge druk je vaten in geperst, zodat ze de kransslagaders mooi in beeld konden brengen. Het onderzoek opzich was dus ook niks ergs (je krijgt dezelfde warmtesensatie als bij de CT-longen), maar dat infuus.. zucht..

Wel balen dat je moet wachten op die MRI, maar ook niks aan te doen. Verwacht je er iets van? Hadden ze op de echo of bij andere onderzoeken afwijkingen gevonden? (en inderdaad, laat die hartjes maar bespaard zeg.. )
Ik ga maar eens een poging doen om te slapen.. wat slaapt, dat lijdt niet he.. (niet dat ik vind dat ik zo vreselijk lijd hoor.. maar het zou allemaal wat makkelijker kunnen)
Taartje
Lid

Reumavorm: sarcoïdose

Vorige

Keer terug naar Overige vormen van reuma