Palindrome

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Berichtdoor joyce » di jun 05, 2007 9:56 am

hey allemaal!
lang niet geweest :lol:
pfoe veel gebeurd.
ik werd thuis gebeld door de kinderarts van sam en we hadden niet eens een afspraak :lol:
(een tijd geleden na een bezoek aan de ha heb ik alles op papier gezet met de link erbij. hij zei toen dat hij er nog nooit van had gehoord. mijn vader is toen met sam meegeweest naar de vu ik kon het even niet aan.)
goed hij belde dus en zei letterlijk: ik denk dat ze palindrome reuma heeft dat is een vorm van vliegend reuma waarvan een groot gedeelte over gaat in RA en daarom moeten we sam blijven volgen, iedere 6 weken op controle en iedere 2e keer bloed prikken om haar reuma faktor in de gaten te houden. WHOEAHAHA ik zweer het je alsof HIJ het heeft uitgevonden.
zo'n man is het echt.
tuurlijk meneer wat goed van u wat fijn dat u erachter bent gekomen hahaha... wat hij wil hoor.
sam gaat nu iedere week naar de psych in de vu en moet daar kleurplaatjes invullen en haar gedachtes op papier zetten brrrrrrrrrrr.....
wat heeft ze een hekel aan die psychiater...
dat mens is niet goed roept ze iedere keer...
maar als goede opvoedster praat ik haar er iedere week naar toe. maken er maar een leuke middag van :wink:

Roos, wat balen dat het niet zo goed met je gaat, ik ga nu even proberen alles door te lezen kijken of je ergens verteld hoe het precies met je gaat...
sterkte!
joyce
Lid

Berichtdoor joyce » di jun 12, 2007 10:49 am

wat ons nu gebeurd...
moet het even van me af schrijven...
sam gaat naar de h.a. (vervanger) voor haar haar, is weer bar en boos.
affijn ze schrijft een verwijsbrief voor een dermatoloog want volgens haar kan het niet meer van de medicijnen komen.
schrijft ze in die brief: artralgie door somatisatiestoornis...
ik googelen thuis wat dat is.
nou wat ik toen zag :cry: :cry: :cry:
ernstige chronische psychische stoornis veroorzaakt hysterie, hypochondrie.
ik begon letterlijk te shaken.
ik de h.a gebeld en gevraagd wie dit heeft gezegd en tot deze conclusie is gekomen.
dat gingen ze opzoeken. belt ze terug zegt ze: de reumatoloog in leiden.
dat was de arts die drie keer in haar knie kneep en enthesitis vast stelde...

ik heb het eruit laten halen en wil het uit het dossier hebben, dit kan haar voor de rest van haar leven achtervolgen.
(trouwens de dokter die ik later aan de tel. had, had ze wel al eerder gehad en die vond dat ik volledig gelijk had en stond er ook van te kijken)
hoe haalt zo'n dokter het in haar potje om zonder verder te kijken dan haar neus lang is dit zomaar op te schrijven, heb haar nog nooit eerder gezien. en van een vuistdik dossier haalt ze uitgerekend dit zinnetje eruit!

vanmiddag moet ze naar de psych, die zal ik even apart nemen. grrrrrrr ik ben woedend!!!!!
sorry ik moest even spuien. word weer woest als ik eraan denk.
joyce
Lid

Berichtdoor sas » di jun 12, 2007 8:26 pm

nou en gelijk heb je! zomaar sam gek noemen, hoef je eeeeeeeeeeeeecht niet te pikken.

Veel sterkte hoor xxxxxxxxxxxx
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor joyce » wo jun 13, 2007 10:33 am

Ik vind het heel naar dat het zomaar geschreven kan worden zonder onderzoek, ze kunnen je voor de rest van je leven een stempel geven zonder dat je het zelf weet.
nu snap ik ook waarom ze haar zo graag naar een psych willen hebben.
ondertussen is ze daar nu 4 keer geweest en is ze al gevraagd naar incest, sexuele mishandeling, geestelijke/lichamelijke mishandeling etc.
even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik bang ben dat ze iets gaan vinden maar wel dat ze iets gaan verzinnen. en dat ze dat doen is nu wel duidelijk.
hier ben ik echt, echt heel bang voor.
joyce
Lid

Berichtdoor Bart » wo jun 13, 2007 3:21 pm

Sterkte Joyce, zet 'm op! gelukkig laat jij het kaas niet van je brood af eten
Hartelijke groet, Bart
Bart
Lid

Berichtdoor roos » do jun 14, 2007 2:36 pm

Lieve Joyce,
Wat vreselijk rot voor jullie zeg!
Wat een kl*te dokters heb je er toch tussen zitten he...En dan druk ik me heel voorzichtig uit....
Inderdaad,wat je zelf al aangeeft,als na veel/goed onderzoek zoiets als uitslag word gegeven,dan heb je dat te accepteren.Maar even aan iemands knie voelen en verder weinig doen,dat kan je geen gegrond onderzoek noemen.
Ik zou ook alles op alles zetten om dat uit het dossier te krijgen.Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik wil je niks aanpraten en heb niks tegen psychologen en psychiaters maar zou ze daar eigenlijk nog wel heen moeten?Ik denk zelf eigenlijk van niet.Ze zal best wel proffesionele hulp nodig hebben om alles te verwerken maar daar kan je voor naar de psycholoog.
Psychiaters doen alleen echt geesteszieken,dacht ik toch....
Jeetje zeg,hoe kunnen ze zomaar zoiets opschrijven en het ook niet eens tegen jou zeggen. :evil: wat een sneaky gedoe zeg...

Joyce,sterkte in je zware strijd.En liefs aan je dochter,die erg genoeg wel ziek is maar zeker niet gek!
Xx Roos
StErKeR DoOr StRijD!
roos
Lid

Berichtdoor joyce » vr jun 15, 2007 9:26 am

bedankt voor jullie lieve woorden..
Ik heb mijn eigen h.a gesproken die heeft in het dossier gezet: geen onderzoek verricht naar somatisatie, stoornis niet bewezen en geen reden om aan te nemen dat ze daar aan lijdt. en iets van eci wat hij uitlegde met zaak gesloten.
hij vond dat ze geen recht hebben om dat zomaar te zeggen, ze daar BESLIST niet aan lijdt en ik als moeder het volste recht heb om dat eruit te willen hebben.
ik vroeg nog waarom zijn vervangster dit erin heeft gezet, hij zei ik weet het niet er staat zoveel in....
een beetje ontwijkend natuurlijk.
dinsdag ga ik zelf naar deze psych en haar motivatie vragen.
het is ook zo tegenstrijdig allemaal... de kinderarts belt zelf met het verhaal palindrome, hoe we haar onder controle moeten houden etc, schrijft een brief voor de school dat ze al jaren aan aantoonbare gewrichtsklachten lijdt, dringend een rugzakje voor begeleiding en een laptop nodig heeft en ondertussen wordt er door een psych gevraagd of ik wel lief genoeg ben en haar wel help of dat ik haar push of lelijke dingen zeg, of ze misbruikt wordt door ons of haar opa etc etc.
als je niet zo sterk in je schoenen zou staan zou ik serieus een verknipt kind thuis krijgen die zich af zou vragen of ik haar inderdaad heb misbruikt of mishandel.
ik vind dit heel akelig allemaal.
maar als je ermee stopt zeggen ze: zie je wel er is iets dat we niet mogen weten...
dit is gewoon ordinaire chantage.

ik heb net een klachtenbrief naar het lumc gestuurd.

waarschijnlijk hoor je hier nooit meer iets van bah! heb helemaal geen zin om te vechten, kost veel te veel energie.

THX allemaal!
joyce
Lid

Berichtdoor sas » vr jun 15, 2007 4:21 pm

laat ze maar chanteren ik zou stoppen met die psycholoog. als sam er niks aan heeft en jij al helemaal niet. neem desnoods een andere. Straks heeft dat kind complexen voor heel haar leven
sas
Lid

Berichtdoor joyce » za jun 16, 2007 11:32 am

dank je mientje, ga ik dinsdag doen.
het maakt je toch onzeker..
dinsdag zitten we de hele dag in het vu en gaan we aan deze onzin een einde breien.
joyce
Lid

Berichtdoor sas » zo jun 17, 2007 6:52 pm

Ik vind het zo erg voor sam, ze is zo jong en krijgt nu al de oneerlijkheid van de wereld te zien. jij wordt beticht terwijl je alleen goed wil.... zo kom je echt nergens.
Ik vind dat ze tegenwoordig net iets te veel antidepressiva geven. ik ken veel jonge mensen die ze volproppen. Maar de problemen beginnen pas als ze er terug af willen....

Ik hoop dat er dinsdag voor jullie een oplossing komt.
sas
Lid

Berichtdoor joyce » ma jun 18, 2007 9:21 am

ze krijgt geen anti depressiva hoor, dat is ook niet aangeboden.
wie slikt er nou anti depressiva als je niet depressief bent? :lol:
aan de ene kant begrijp ik wel dat ze het moeten vragen van die incest enzo, maar ik begrijp dus niet waarom ze er uberhaupt zit.
zij heeft gewoon een ander soort begeleiding nodig, bijvoorbeeld van een reumaconsulente oid, daar zou ze wel iets aan hebben.
en begeleiding op school maar als het goed is gaat dat er dus ook komen..
we will see... :wink:
joyce
Lid

Vorige

Keer terug naar Overige vormen van reuma