Infrarood cabine ervaringen en even voorstellen.

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Infrarood cabine ervaringen en even voorstellen.

Berichtdoor Carolien77 » di mei 19, 2015 7:17 pm

Hallo Allemaal,
Ik ben Carolien 37 jaar en ik heb sinds 2 jaar spondylathropathie en sinds kort weet ik door oa nagelmicroscopie dat ik waarschijnlijk Sclerodermie heb. In juni gaan wij hiervoor naar het Radboud in Nijmegen.
Ik heb 2 kinderen en werk in de kinderopvang.Werken is best lastig. ....onder andere door energie gebrek en pijn en stijfheid in de gewrichten.
Nu is mijn vraag: Wie heeft er ervaring met een infra roodcabine?? Wie kan mij er iets meer over vertellen? Bijvoorbeeld over het effect ervan en wat een goed en betrouwbaar bedrijf is waar je er 1 kan kopen. Ik heb er veel voor over om me beter te voelen dan de afgelopen 2 jaar...Wie weet kan ik mijn werk dan wel beter aan?!En sowieso de dagen weer meer pijnloos ervaren;)
Ik spuit elke week MTX en gebruik daarnaast nog Nifidipine en een bloedverdunner.
De reumatoloog was wat sceptisch over de infraroodcabine...volgens hem deed het niet veel voor je reuma.(Verder is hij wel aardig hoor;).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Carolien
Carolien77
Nieuw lid

Re: infra rood cabine ervaringen en even voorstellen.

Berichtdoor Wrenchman » di mei 19, 2015 7:59 pm

Hallo Carolien, welkom hier.

Het onderwerp infraroodcabine is in dit draadje al eens voorbij gekomen. Ik denk, ik reageer direct maar. We moeten niet weer hetzelfde verhaal als bij de vorige krijgen. ;)

Inhoudelijk hoop ik voor je dat er inmiddels iemand is die er wel ervaring mee heeft en reageert. Dit was in het vorige draadje niet gebeurd.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Carolien77 » di mei 19, 2015 8:18 pm

aha! :) Dank je wel...heb ik over het hoofd gezien...Dan ga je je afvragen hoe effectief zo'n cabine dan is :esmile: ...
Ik ga daar even kijken.
Carolien77
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » di mei 19, 2015 8:21 pm

Haha, of het is zo effectief dat die mensen er zo goed mee geholpen zijn dat ze volledig herstellen en hier niet meer terugkomen? ;)
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Carolien77 » di mei 19, 2015 8:26 pm

Wrenchman is het dan de bedoeling dat je bij "wie is wie" je eigen verhaal verteld? Of kan ik mij bij jouw wie is wie aansluiten;)
Ik praat namelijk niet met veel mensen over mijn reuma....ik vind het wel fijn dat dat hier wel kan en dat je andere verhalen kan lezen en kan reageren....best een eenzame/onzichtbare ziekte vind ik
Carolien77
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » di mei 19, 2015 8:49 pm

Het is hier vrij voor iedereen om te plaatsen wat je wilt. Maar voor het gemak van het terugzoeken e.d. is het, denk ik, het handigst om in wie is wie jezelf voor te stellen. Al heb je het hier ook al min of meer gedaan.

Het is inderdaad vrij eenzaam. Want niemand om mij heen begrijpt het. Chronisch pijn, angst voor de toekomst, noem maar op. En dan ben ik nog functionerend.
Maar ik dwaal af. Je zult het zelf ook ongetwijfeld kennen...

Werken in de kinderopvang lijkt mij best heftig. (is mijn idee van hel ;) ) Werk je dan op een babygroep of met kinderen die al kunnen lopen en waarmee je niet meer de hele dag op de arm loopt? Lijkt mij ook wel een groot verschil qua inspanning.

En trouwens, over de infraroodcabine; Kun je het niet beter eerst ergens proberen? En als het voor je werkt mag iedereen er sceptisch over zijn, als het jou maar helpt toch?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Henk » wo mei 20, 2015 1:23 am

Wanneer je bij zoeken (rechtsboven, naast Het ReumaCafé) op de bovenste regel infrarood invult in plaats van infrarood cabine krijg je 60 in plaats van 8 reacties te lezen.
Door op de naam van de reageerders te 'klikken' kun je zien of ze onlangs nog op het forum zijn geweest... en eventueel een PB sturen.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor tinus » wo mei 20, 2015 12:31 pm

Geen ervaring met die cabine, maar ik weet wel dat ik geweldig opknap van een uurtje in de zon liggen of een warme-hete douche.
Ik heb het vaak erg koud en daardoor ook meer last van pijn en stijfheid.
Het zal het reumaproces niet beïnvloeden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een fijne manier is om even lekker 'door te stoven' en je daardoor weer wat beter te voelen. Als je reuma op dat moment tenminste niet (te) actief is, want dan heb je meer aan koelen van de ontsteking.

O ja: ik heb toch een keer in zo'n ding gezeten, in een spa. Ik vond het wel een erg droge warmte, itt een sauna.
Ga gewoon eens ergens zo'n ding proberen, bijvoorbeeld in een sauna of bij een dealer.
En laat ons vooral weten wat je ervan vindt.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor johanv » di mei 26, 2015 12:43 pm

Hallo, ben ook nieuw hier en kwam op dit onderwerp terecht.
Ik ben namelijk ook aan het uitkijken naar een infraroodcabine. Volgens mijn therapeut zou het de pijn verrzachten, maar heb er zelf geen ervaring mee. Op het internet valt al heel wat positiefs te lezen, al ga ik het toch eens wat verdelers bezoeken om wat meer info te krijgen
johanv
Nieuw lid

Reumavorm: Fibro

Re: Infrarood cabine ervaringen en even voorstellen.

Berichtdoor Paul49 » wo feb 10, 2016 11:03 am

Hallo Caroline.

zelf heb ik ook een infrarood Cabine met drie soort lampen en het helpt wel wat de pijn te verlichten.
ik ga er nu twee keer per week in.
mijn cabine heb ik gekocht bij Vipsauna kijk eens op de site.
in de cabine zitten drie soort lampen dit noemen ze tripeleheater.
hier zijn ze niet zo duur als bij sommige zaken maar het werkt wel goed bij mij.

Groet Paul
Paul49
Nieuw lid

Reumavorm: bechtrwe

Berichtdoor Henk » za nov 26, 2016 5:35 pm

Henk schreef:Wanneer je bij zoeken (rechtsboven, naast Het ReumaCafé) op de bovenste regel infrarood invult in plaats van infrarood cabine krijg je 60 in plaats van 8 reacties te lezen.
Door op de naam van de reageerders te 'klikken' kun je zien of ze onlangs nog op het forum zijn geweest... en eventueel een PB sturen.

Dit schreef ik dus anderhalf jaar geleden... 60 is inmiddels 70.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Re: Infrarood cabine ervaringen en even voorstellen.

Berichtdoor Wrenchman » zo nov 27, 2016 12:00 am

Als je zoekt op infrarood kom je enkel topicstarters tegen die na 3 berichten niets meer bijgedragen hebben. Dus moet het wel een wonderding zijn, zo'n cabine...
Wrenchman
Lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma