Tennisarm ? Reuma ?

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Tennisarm ? Reuma ?

Berichtdoor Signs » zo jul 26, 2015 10:52 am

Hallo allen,

3 weken geleden kreeg ik in m'n rechterhand pijn in de gewrichten.
Ter illustratie heb ik een plaatje gevonden.
Afbeelding

Het is een stekende, zeurende pijn en het voelt stijf aan.

1,5 week geleden kreeg m'n linkerhand dezelfde klachten.

Afgelopen vrijdag ben ik bij de huisarts geweest.
Zijn voelde wat vocht zitten bij de gewrichten en heb naproxen 500 Mg gekregen. Intussentijd bloed prikken op BSE, crp, urinezuur en kreatinine.

De pillen hielpen niet en savonds ontstonden er klachten in m'n linker elleboog, precies op deze plek.
Afbeelding
Het werd erg warm, opgezet en stekende pijn dat later doorzette naar de schouder en nek. Later op de avond was de rechterkant aan de beurt. Ik was aan het klappertanden zonder dat ik het koud had. Met icepacks hielp het een beetje.

vanacht werden de klachten erger dat ik er voor gekozen heb om naar de huisartsenpost te gaan.
De dokter had m'n bloedwaarden opgevraagd, hij zei dat er niets raars gevonden is.
Hij denkt aan een tennisarm. En heb een iets zwaarder medicijn gekregen. Maandag moet ik contact opnemen met de huisarts voor verdere onderzoek en kijken voor een ander medicijn.

Nu is de scherpe pijn in de elleboog minder. Mijn schouder voelt nog wel vaag aan en de pijn in de gewrichten is nog aanwezig. Vreemd is dat de arts alleen naar de elleboog heeft gekeken en niet naar de gewrichten.

Morgen maar afwachten op de huisarts....
Signs
Nieuw lid

Re: Tennisarm ? Reuma ?

Berichtdoor Signs » zo jul 26, 2015 1:01 pm

Zijn deze klachten herkenbaar bij reuma oid ?
Signs
Nieuw lid

Berichtdoor Pelagius » zo jul 26, 2015 1:24 pm

Als je vraag is of iemand hier pijn in de gewrichten herkent, denk ik dat de meesten wel ja zullen zeggen. Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat je dan ook gelijk reuma hebt. Reuma kan gewrichtsklachten veroorzaken, maar niet alle gewrichtsklachten zijn reuma. Daarmee ben je nog niets verder, maar dat moet je ook niet verwachten hier, daar heb je artsen voor nodig.
Ben je op zoek naar de bevestiging of ben je er juist bang voor?
Is er enige logica in de diagnose tennisarm? Past dat in je leven? Je zult denk ik even geduld moeten hebben om zekerheid te verkrijgen. Maar loop intussen niet op "angsten" vooruit.

Hopelijk is het een tennisarm en gaat het snel weer beter. Sterkte daarmee. Mocht het anders uitpakken, dan heb je hier alvast een forum gevonden.
Pelagius
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor zeeuws meisje » zo jul 26, 2015 2:18 pm

Deze klachten passen volledig bij een tenniselleboog. Ze kunnen ook passen bij een bacteriele infectie (maar dan had je bse verhoogd geweest) en waarschijnlijk bij nog veel meer andere aandoeningen.

Verder zijn we hier geen artsen. Voor medisch advies moet je hier dus niet zijn, maar bij je huisarts. Die heeft hier namelijk voor geleerd. Je hebt nogal wat huiswerk gedaan ondanks al je klachten. Lukte het wel om achter de pc te zitten? Dan valt het mee met de tenniselleboog. Succes ermee!
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor Signs » zo jul 26, 2015 6:01 pm

Beide bedankt voor de reacties.

@Pelagius
Bedankt voor je reactie! Excuses niet bij vermeld.
De arts vermoed reuma. Ik niet. En ik vertrouw volledig op de arts :ewink:

@zeeuws meisje
Je hebt gelijk , hier zit ik niet goed voor medisch advies.
Ik vraag daarom ook om ervaringen. Zodat ik inderdaad mijn huiswerk kan maken.
Ik heb zat meegemaakt in mijn omgeving dat dit belangrijk is.
Huiswerk maken kun je op verschillende manieren doen Behalve de computer.

Het is kort door de bocht om te concluderen dat het meevalt met de klachten.
Bij iedere ziekte of klacht heb je goede en slechte dagen of kan zelfs per uur verschillen.
En medicijnen kunnen hierbij helpen.

Ik mag hopen dat het een tennisarm is.
Bedankt zover, We wachten het af.
Signs
Nieuw lid

Berichtdoor Chantalieeeeeee » zo jul 26, 2015 8:29 pm

Beste Signs,

Allereerst wat vervelend dat je zulke klachten hebt.

Je moet niet verwachten van de huisartsenpost dat ze gaan uitzoeken of dat je reuma hebt. Dit kost meestal.. met nadruk meestal heel lang zoeken of dat het daadwerkelijk echt reuma is en daarbij komt ook nog eens dat je ook reuma kunt hebben zonder dat er afwijkingen zijn in het bloed.

Ik hoop voor je dat het een tennisarm is! :) Heb je ook fysiotherapie gekregen? Mijn moeder heeft ook een tennisarm gehad, bij haar hielp fysiotherapie. Dat kun je eventueel nog vragen als alles niet helpt! En wat iedereen zegt, we zijn geen artsen.

Sterkte!
Chantalieeeeeee
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor heistek » wo jul 29, 2015 12:00 pm

Beste Signs,

Ik heb je klachten nog eens goed doorgelezen en hoewel het op afstand onmogelijk is een juiste diagnose te stellen voldoen de meeste symptomen niet aan die van een tennisarm. Bv de pijn in je hand, zoals door je omschreven en op die afbeelding getekend, hebben niets mee te maken met een tennisarm.

De omschreven pijn in je elleboog kan wel duiden op een tennisarm. Vaak zie je dat mensen die last hebben van een tennisarm ook pijn hebben in hun nek en schouders. De rest van je omschreven symptomen (in de hand en gewrichten) niet en hebben vermoedelijk een andere oorzaak.

In onze manuele praktijk gebruiken we enkele testen die duidelijke indicaties kunnen verschaffen of iemand wel of geen tennisarm heeft. Ik weet niet of er op dit forum website links doorgegeven mogen worden. Op onze site hebben we een pagina, inclusief filmpje, hoe je kan testen of je een vermoedelijke Tennisarm hebt (De definitieve diagnose kan alleen door een deskundige worden gegeven na lichamelijk onderzoek!!). Als je interesse hebt stuur je maar een PB en dan zend ik de link toe.

Verder ben ik het eens met de andere mensen op dit forum. Ga niet zelf dokteren en laat je klachten goed onderzoeken door deskundigen. Als blijkt dat je (oa) een tennisarm hebt kan een ervaren tennisarm behandelaar je daar in 3-4 behandelingen vanaf helpen.

Sterkte met het herstel!
Vriendelijke groet,

Ronald Heistek
Manueel therapeut
www.heistek-mht.nl
heistek
Nieuw lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma