artrose cq cam/pincher impingement

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

artrose cq cam/pincher impingement

Berichtdoor Charlie » zo aug 09, 2015 7:12 pm

Ik zet vervolg het hier maar onder, kan ook onder onderwerp artrose moeten :?
heb eerder al wat vertelt onder artrose, bij voorstellen. Heb inmiddels begin dit jaar ook de spuit in mijn heup gehad, waar ik vreselijk veel pijn bij het inspuiten van de contrastvloeistof/pijnstilling heb gehad. Mijn been/heup schoot in de kramp omhoog tijdens de inspuiting en daarna kon ik van de pijn in mijn been niet zitten. Was echt vreselijk, zat te puffen als was ik aan het bevallen :roll: daardoor geen uitsluitsel voor de ortho helaas.

Ben deze week terug gegaan naar orthopeed omdat het slechter gaat met lopen en ik niet meer kan staan op mijn rechterbeen, omdat ik deze niet meer kan buigen vanuit mijn heup. Sta dus al-tijd op mijn linkerbeen. Links raak ik nu overbelast, veel pijn in mijn rug, knie en voet enz. Gaat niet meer zo. ik ben zelf ook ff gaan googlen en kwam, vanwege de bot aangroei, uit bij cam/pincher. Ik ging eigenlijk terug naar de ortho om te vragen om een 2e opinion, maar daar kwam ik niet aan toe.

Hij wilde eerst nieuwe foto's en daaruit bleek dat de bot aangroei flink was toegenomen. Op mijn vraag of het geen pincher impignement kon zijn, zei hij dat ik zowel cam als pincher impingement had, omdat ik artrose had. Vanwege mijn leeftijd was ik te oud (52) voor een botverwijderingsoperatie. Mijn heup zou daardoor instabiel worden en ik had echt artrose. Volgens hem zijn er stukjes kraakbeen weg en door cysten en weet ik wat, botaangroei zijn gekomen.
Ik wilde echter zeker weten dat ik een nieuwe heup moet en niet ' alleen' geholpen kon worden met een operatie om bot weg te halen. Ik zou dan namelijk een nieuwe kop en kom moeten volgens hem.

Tja, artrose door cam/impignement of Cam/impignement door de artrose? of allebei? Is iemand hier mee bekend en hoe is dit opgelost? Dat er wat moet gebeuren is wel duidelijk, want het functioneren en de pijn wordt steeds belabberder. Mijn rechter bovenbeen staat zeg maar, als ik recht op probeer te staan, in een hoek van tussen 20 en 30 graden naar voren. Ik sta en loop dus eigenlijk gebogen/gedraaid beetje raar blijkbaar. Krijg altijd te horen ' wat loop je moeilijk, heb je last van je rug?'

Ik blijf twijfelen, hij heeft me niet overtuigd en dat begreep hij. Ik krijg 25 september nu een spuit met contrastvloeistof in mijn heup en daarna een MRI. Hij zegt dat daarbij kan worden bekeken hoe het gesteld is met het kraakbeen en misschien toch een heupbesparende operatie mogelijk is, door alleen bot weg te halen. DAT HOOP IK ZOOOO !!

Mocht ik nog steeds twijfelen daarna, dan vraag ik alsnog een 2e opinion. Ik heb van mijn fysio een ziekenhuis met een naam, Diakonessenhuis, dr de Gast, doorgekregen. Ik lees hier op het forum ook dat Nijmegen een goede keus zou zijn.

Iemand herkenbaar dit? advies voor mij?
Groetjes
Charlie
Lid

Reumavorm: pa

Keer terug naar Overige vormen van reuma