Reiter syndroom door chronische prostaatontsteking?

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Reiter syndroom door chronische prostaatontsteking?

Berichtdoor BenOpZoek » za nov 07, 2015 3:20 pm

Ik heb een vraag over mijn klachten.
Volgens deze site: http://www.chronicprostatitis.com/reiters-syndrome-reactive-arthritis-and-prostatitis/ kan iemand met chronische prostaatontsteking Reiter krijgen. Ik heb een geschiedenis van chronische prostaatontsteking, maar heb nu ook een aantal andere klachten die in de verte lijken op Reiter.

In Augustus op vakantie kreeg ik zo nu en dan rode ogen. Ik werd hier ook op aangesproken door anderen die dit opviel. Tevens had ik onder mijn zool, vooral aan de achterkant, een lichte pijn. Ik dacht dat dit te maken had met verkeerd schoeisel. Gelukkig was dit slechts een vage pijn. Eenmaal terug van vakantie kreeg ik ook herhaaldelijk rode ogen. Ik kon mij herinneren dat mijn vorige huisarts hier wel eens naar gevraagd had. Om een lang verhaal kort te maken kwam ik achter het eventuele verband tussen Reiter en chronische prostatitis. Mijn uroloog wuifde dit verband ook niet weg maar zei wel dat dit nu niet te diagnostiseren is, als het Reiter is, "er bestaat geen bloedonderzoek, dit is Reiter", zei hij. Ik zou naar een internist kunnen gaan maar die zal op basis van deze klachten niet zomaar op Reiter uitkomen. Bovendien kon het ook iets anders zijn. In ieder geval zou een internist mij kunnen helpen. Toen had ik alleen de conjunctivitis, meer niet.

Ik bleef het gevoel in mijn ogen houden, hetzelfde gevoel als je lang bij een kampvuur hebt gestaan, ook al zijn ze nu niet meer rood.

De laatste paar weken heb ik nog steeds die vage pijn in mijn voeten, maar ook een uitstraling naar mijn achillespezen. Een uitstralend gevoel, een soort borrelend gevoel. Echter, ook deze klachten zijn vaag. Ik kan gewoon lopen en heb ook een stukje gerend. Ook heb ik vage pijn in mijn knieën.

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik heb besloten om gewoon af te wachten, ik heb geen zin om allerlei onderzoeken te krijgen als een diagnose niet mogelijk is.

Mijn vraag is, waarom zijn deze klachten zo vaag en zou dit Reiter kunnen zijn?
BenOpZoek
Nieuw lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma