onderzoeken goed maar wel dagelijks veel pijn etc.

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

onderzoeken goed maar wel dagelijks veel pijn etc.

Berichtdoor Sanne2212 » do okt 20, 2016 7:14 pm

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het reumaforum.
Ik heb al poosje erge pijnen in me gewrichten. Ik heb via de reumatoloog bloed laten afnemen, urine laten testen en een botscan laten maken. Hierbij heb ik later de uitslag gekregen dat er geen sprake is van reumafactoren. Wel heb ik andere medicatie gekregen eerst naproxen 500 mg en nu heb ik meloxicam gekregen. Ook moet ik 14 december terug komen krijg ik weer al die onderzoeken. Ik stoei er erg mee dat ik volgens reumatoloog "gezond" ben maar de pijn liegt er niet om. Dagelijks moet ik overdag echt gaan liggen anders trek ik het niet een heledag op de been te blijven. Pijn stijfheid en vermoeidheid spelen grote rol. Mijn vraag is dan ook hier of er meerdere mensen zijn in zon situatie als deze.
groetjes Sanne2212.
Sanne2212
Nieuw lid

Re: onderzoeken goed maar wel dagelijks veel pijn etc.

Berichtdoor Lalage » do okt 20, 2016 7:51 pm

Hoi Sanne, een goede reumatoloog kijkt niet alleen naar het bloed en foto's, maar die luistert naar jou en voelt je gewrichten. Veel reumapatiënten hebben goede bloedwaarden (bijvoorbeeld geen reumafactor en/of geen verhoogde ontstekingswaarden) en toch klachten. Mijn tip: vertel aan de arts hoe de pijn enzo jou hindert in je dagelijks leven: wat kan je niet meer doen wat anderen wel kunnen?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Hermione » vr okt 21, 2016 12:27 pm

Gezien het feit dat jij een ontstekingsremmer voorgeschreven krijgt, en nu weer een andere om te zien of deze het beter doet bij jou, worden jouw klachten zeker wel serieus genomen door de reumatoloog. Anders krijg je nl paracetamol voorgeschreven voor de pijn, daar zit geen ontstekingsremmend deel in.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Anoniempje1990 » zo feb 19, 2017 11:06 pm

Ik herken jou verhaal. Bij mij komen er ook nauwelijks afwijkende waarde en ik heb ook erge pijnklachten en last van vermoeidheid. Je hebt recht wanneer de reumatoloog niet prettig voelt op een second opinion. Soms werkt dat. Hopelijk kunnen ze snel meer voor je doen. Succes
Anoniempje1990
Nieuw lid

Reumavorm: Beginnende Sjogren

spierreuma

Berichtdoor Mimoto131 » za feb 25, 2017 3:26 pm

Hallo, ik heb sinds enige maanden spierreuma . 24 uur pijn vooral in mijn benen. Die pijnen zijn zo erg geweest dat ik helemaal dubbelgevouwen liep met stok en een hel van pijnen in mijn onderlichaam. 10 stappen was een veldslag. Slik 30mfg pretnison per dag, afbouwen lukt niet want 5mg minder en die hel is terug. Ik loop nog steeds met een loopstok met pijn in mijn benen maar wel weer rechtop. Binnenkort naar interne geneeskunde en revalidatie. Reumatoloog weet niet hoe het zal aflopen. Het enige wat ik wil is van de pijn af komen. Vraag mij af of er meer mensen dit herkennen.
Mimoto131
Nieuw lid

Reumavorm: Spierreumatiek 3k

Keer terug naar Overige vormen van reuma