Kan niet meer volgen

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

kan niet meer volgen

Berichtdoor anneke » vr jan 12, 2007 8:04 pm

Hallo

ik reageerde vroeger vooral onder RA omdat me eerst verteld werd dat ik RA had, later sprak de reumatoloog van spondylatrhrose met sacroiilitis of zoiets.

Ik ben na langer dan een jaar ontstekingsremmers zonder resultaat naar een gereputeerd ziekenhuis gegaan, nu blijk ik een ongedifferencieerde vorm van reuma te hebben, ze zien het wel in mijn bloed maar hebben nog te weinig info om de juiste medicatie te kunnen geven. Ze denken dat het naar RA gaat evolueren. Ik moet opnieuw van die kl.. ontstekingsremmers nemen en over 2 maand nieuwe bloedtesten.

De pijn gaat maar door in alle gewrichten, ik heb veel zin om er de brui aan te geven :cry: Sorry en groetjes.
anneke
Lid

Berichtdoor anneke » vr jan 12, 2007 8:05 pm

sorry was spondylarthropathie
anneke
Lid

Berichtdoor manja » vr jan 12, 2007 8:24 pm

Niet de brui aan geven hoor, zodra je aan de goede medicijnen zit zal het echt beter gaan.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor anneke » vr jan 12, 2007 9:51 pm

Bedankt manja
anneke
Lid

Berichtdoor jannie » za jan 13, 2007 7:33 pm

STERKTE GR. JANNIE.
jannie
Lid

Reumavorm: poly artrose

Berichtdoor miran73 » wo feb 14, 2007 5:22 pm

Hoi Anneke,

Wat balen zeg!!Snap je verhaal zit nl. in het zelfde schuitje.
Heb 1,5 jaar tabletten geslikt die geen donder hielpen.Heb andere medicatie gehad en die is ook weer opgehoogd,tot nu toe helpt het ook niet.
De reumatoloog had het eerst bij mij over poly artritis,dan noemt hij het reuma dan RA(zo behandeld hij het nu ook).Heb geen reumafactor en mijn bloedbezinking geeft ook niet aan of ik ontstekingen heb.
Tegen mij zeggen ze ook altijd dat ik geduld moet hebben maar langzamerhand komt het mijn STROT uit.

groetjes Miran
miran73
Lid

Re: kan niet meer volgen

Berichtdoor Eigenwijs » wo feb 14, 2007 6:32 pm

anneke schreef:Hallo

ik reageerde vroeger vooral onder RA omdat me eerst verteld werd dat ik RA had, later sprak de reumatoloog van spondylatrhrose met sacroiilitis of zoiets.

Ik ben na langer dan een jaar ontstekingsremmers zonder resultaat naar een gereputeerd ziekenhuis gegaan, nu blijk ik een ongedifferencieerde vorm van reuma te hebben, ze zien het wel in mijn bloed maar hebben nog te weinig info om de juiste medicatie te kunnen geven. Ze denken dat het naar RA gaat evolueren. Ik moet opnieuw van die kl.. ontstekingsremmers nemen en over 2 maand nieuwe bloedtesten.

De pijn gaat maar door in alle gewrichten, ik heb veel zin om er de brui aan te geven :cry: Sorry en groetjes.

Neem anders eens een kijkje op http://www.bechterewforum.nl (is ook van ons) misschien dat je iets van de verhalen en klachten daar herkent. Spondylartropathie is eigenlijk een verzamelnaam voor een aantal reumavormen die vooral de sacro-iliaal gewrichten en de rug aantasten. Bechterew valt daar onder maar AP bijvoorbeeld ook.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, je hebt ontstekingen en die moeten geremd worden. Welk labeltje daarbij past maakt verder toch niet zoveel uit?
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor Janneke » za feb 17, 2007 11:33 am

Sterkte Anneke!
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor anneke » zo feb 18, 2007 6:19 pm

Bedankt allemaal. Het zijn vooral die nachten die vreselijk zijn, overdag heb ik nog de kinderen die mijn aandacht nodig hebben. Maar 's nachts lig je daar met die pijn. Je zegt dat er aan je bloed niks te merken is Miran, hoe zit het met de crp-waarde? Die is bij het viervoud van wat ik mag hebben, maar anderhalf jaar terug had ik het achtvoud. Dus blijken die ontstekingsremmers toch niet voor niks te zijn. De reumatoloog heeft nog eens duidelijk benadrukt dat dat echter geen pijnstillers zijn, dus wat de pijn betreft kom ik geen stap verder.

Sterkte x
anneke
Lid

Berichtdoor anneke » zo feb 18, 2007 6:21 pm

Het maakt natuurlijk niets uit welk labeltje het heeft eigenwijs, maar als ze wisten wat het was zouden ze het wel kunnen behandelen (zeggen ze).
anneke
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » ma feb 19, 2007 10:14 am

Wat voor medicatie krijg je nu dan?
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor anneke » ma feb 19, 2007 10:46 am

Allerhande ontstekingsremmers al genomen oa Mobic, Proben, nu Feldene. Soms neem ik dafalgan omdat het een tijdje helpt. Breek er je hoofd niet over :wink:
anneke
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » di feb 20, 2007 11:03 am

anneke schreef:Allerhande ontstekingsremmers al genomen oa Mobic, Proben, nu Feldene. Soms neem ik dafalgan omdat het een tijdje helpt. Breek er je hoofd niet over :wink:

Doe ik ook niet maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :oops:
Eigenlijk krijg je dus alleen pijnstillers en geen reumaremmer o.i.d. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je graag een labeltje wilt zodat er met goede medicatie kan worden begonnen.
Eigenwijs
Site Admin

Keer terug naar Overige vormen van reuma