Schrik

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

schrik

Berichtdoor anneke » wo feb 28, 2007 3:05 pm

Hallo

hier kom ik nog maar even klagen. Mijn situatie is als volgt: ik slik anderhalf jaar ontstekingsremmers. De diagnose was eerst spondylarthropathie, een 2e reumatoloog denkt aan beginstadium van RA. Maar die pillen veranderen niks aan de pijn, de ontstekingen zijn volgens mijn bloedonderzoek wel al met de helft verminderd (ik had eerst 40 en nu 20 CPR maar moet onder 5 gaan). Nu merk ik dat mijn handen regelmatig zwellen en voel ik dat er ter hoogte van de vingerkootjes soms knobbels komen die dan weer weggaan. Vroeger had ik dit niet. Ik heb schrik dat alles verergert en waarom krijg ik die MTX niet? Moet het eerst helemaal om zeep zijn of zo? :cry:

x
anneke
Lid

Berichtdoor anneke » wo feb 28, 2007 3:07 pm

Moet CRP zijn ipv CPR. Who cares.
anneke
Lid

Berichtdoor anneke » wo feb 28, 2007 3:07 pm

Wat ik eigenlijk ook wil vragen: die vervormingen, hoe begint dat en is er iets aan te doen?
anneke
Lid

Berichtdoor manja » wo feb 28, 2007 4:55 pm

De vervormingen kunnen niet voorkomen worden maar als je goede ontstekingsremmers en andere medicijnen tegen de ra krijgt zal je niet of weinig vervormingen krijgen zolang de meds goed aanslaan.
Ik had de pech 21 jaar gheleden reuma te krijen en heb dus wel flinke vervormingen, toen waren ze nog vrij voorzichtig met medicijnen geven.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor anneke » wo feb 28, 2007 4:58 pm

Bedankt manja. Ik ben blij dat je nog dwarsfluit kan spelen in ieder geval :wink:
anneke
Lid

Berichtdoor sas » wo feb 28, 2007 11:44 pm

hey anneke
zelfde schuitje hoor, heb ook al vaak genoeg gaan zeuren en vragen hoeveel schade er moet zijn. Maar ja het is een kwestie van de juiste persoon vinden denk ik.
Volhouden en blijven zeuren toch maar.
Sterkte
xxxxxxxx
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor anneke » do maart 01, 2007 5:33 pm

Wat mankeer jij, mientje?
anneke
Lid

Berichtdoor sas » do maart 01, 2007 7:39 pm

hey anneke
Ik heb reumatoide artritis maar is moeilijk terug te vinden in mijn bloedbeeld.Blijkbaar ook iets op mijn spieren maar tot nu toe ongedefienieers. Ik kan helaas niet tegen alle ontstekingremmers en daarom is het voor mij gewoon pijn lijden.
Als ik er weer eens zin in heb begin ik het cirkeltje weer van stap 1.
Helaas gaat de medische wereld niet altijd even vlot.

groetjes
mien
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma