Welke medicijnen gebruiken jullie?

Het forum waarin u met al uw vragen en ervaringen rondom Artritis Psioriatica terecht kunt!

Moderator: Martijn

Re: Welke medicijnen gebruiken jullie?

Berichtdoor babsy » do jun 25, 2009 8:55 pm

Toen ik Humira gebruikte kreeg ik er geen mtx naast, omdat ik niet tegen de mtx kon.
Afbeelding
babsy
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor paola » wo jul 01, 2009 3:55 pm

sinds gisteren weer opnieuw aan de medicijnen, zelfde als 2 jaar geleden. Mtx, plaquenil en foliumzuur, alleen is de dosis iets verhoogd. Moest gisteren weer opnieuw een foto laten maken van handen en voeten, uitslag krijg ik pas over 3 weken.
kijken of de medicijnen gaan aanslaan, ik zie het allemaal wel.
paola
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor MGACoupe57 » ma jul 06, 2009 9:29 am

Hoi allemaal,

Bij mij is 1½ jaar geleden AP geconstateerd. Na 2 zware rug operaties (vast zetten van wervels) greeg ik spontaan Psoriasis. Na een bezoek aan de dermatoloog ben ik naar de reumatoloog gestuurd en die constateerde vrijwel direct AP omdat ik ook al jaren last van mijn gewrichten heb. Dit was het moment dat eigenlijk alle puzelstukjes op hun plaats vielen en naar jaren veel pijn en klachten te hebben weet ik nu in ieder geval dat het niet normaal is.

Na eerst met MTX tabletten te zijn begonnen gebruik ik sinds 1 jaar injecties (1x per week), op dit moment nog 10mg nadat dit 25mg is geweest maar ivm met slechte lever waarden moest dit naar beneden worden bijgesteld en 1 x per week foliumzuur. Verder gebruikte ik in het begin 1x per 2 weken Hunira, dit is nu sinds een maand of 3 bijgesteld naar iedere week.

Waar ik wel mee zit is het feit dat ik niet kan beoordelen of de medicijnen wel werken. Mijn pijnlijke gewrichten, in voornamenlijk de handen (vingers en polsen), elebogen en schouders, worden niet echt minder.

Groet,
Paul
MGACoupe57
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor manon » di jul 07, 2009 12:28 pm

Ik heb ook een jaar of 5 MTX gebruikt, maar ben er mee gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Na mijn zwangerschap moest ik het weer gaan gebruiken, maar toen kon ik de tabletten niet meer verdragen. Was een paar dagen in de week heel ziek.

Gebruik nou sinds 4 jaar ongeveer Enbrel, en voel me nou heel goed.
Laatst bijgewerkt door manon op vr jan 08, 2010 4:42 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
manon
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Martijn » di jul 07, 2009 1:55 pm

Wil je dat echt weten?
Cellcept
Prednison
Plaquenil
Elanapril
Adalat

(en tegen de bijwerkingen)
Pantozol
Calcichew D3

Plus één keer in het jaar een infuusje Zoledroninezuur.

Ben er niet echt trots op, maargoed, ik ben er nog, en dat is ook wat waard...
http://www.gpsgek.nl
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Pino » do jul 16, 2009 3:49 pm

Ik ben in het begin begonnen met diclofenac.. maar dat hielp niet genoeg. Daarna heb ik arcoxia gekregen. eerst 90 daarna 120 en op slechte dagen mocht ik zelfs 2x 90 nemen. Helaas hielp dit niet genoeg en had ik veel last van bijwerkingen. Nadat ik ook ranitidine erbij heb gekregen waren de bijwerkingen veelal weer weg, maar nog hielp de arcoxia weinig. Nu ben ik arava aan het uitproberen. Tot nu toe nog weinig resultaat. Ik gebruik nu ook meloxicam. Dit werkt wel (denk ik) maar ook nog lang niet voldoende. Nu moet ik in augustus weer naar de reumatoloog. Ik denk dat we dan gaan evalueren of ik bij deze medicijnen moet blijven of dat ik verder ga. Maar tot nu toe heb ik niet echt profijt van de arava... jammer genoeg
Pino
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Marriedone » do sep 17, 2009 1:08 pm

Ik ben begonnen met Nexium 20 mg, Arcoxia 120 mg en MTX 10 mg (na 4 weken was het 15 mg). Helaas kon ik niet tegen de MTX en gebruik ik;
Nexium 40 mg. (kreeg last van mijn maag)
Arcoxia 90 mg.
Humira 1 spuit per 2 weken.
En paracetamol.
Marriedone
Lid

Berichtdoor Duke » ma sep 21, 2009 11:15 am

Ik gebruik alleen nog Humira (eens per twee weken een injectie). Daarnaast heb ik nog een recept voor Arcoxia, maar die heb ik eigenlijk niet meer nodig. Gezien sommige andere reacties mag ik me gelukkig prijzen dat ik (blijkbaar) een lichte vorm van AP heb, voorzover je natuurlijk van geluk kunt spreken bij zo'n ziekte.
Duke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Marriedone » ma okt 05, 2009 1:39 pm

Duke schreef:Ik gebruik alleen nog Humira (eens per twee weken een injectie). Daarnaast heb ik nog een recept voor Arcoxia, maar die heb ik eigenlijk niet meer nodig. Gezien sommige andere reacties mag ik me gelukkig prijzen dat ik (blijkbaar) een lichte vorm van AP heb, voorzover je natuurlijk van geluk kunt spreken bij zo'n ziekte.

Wat fijn dat je de Arcoxia niet meer nodig hebt! Ik hoop dat toch ook van mijn lijstje te kunnen schrappen in de toekomst.
Marriedone
Lid

Berichtdoor Duke » di jun 15, 2010 2:13 pm

Het ging zo goed met de Humira dat de reumatoloog voorstelde om de frequentie terug te brengen van eens per 2 weken naar eens per 3 weken. Na een aantal maanden begin ik toch weer wat pijntjes te krijgen, we zijn daarom weer naar eens per 2 weken gegaan.
Duke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Marriedone » di jun 15, 2010 2:16 pm

Ik gebruik inmiddels geen Humira meer. Het werkte niet voldoende. Ik ben toen overgestapt op Enbrel en daar bleek ik allergisch voor de te zijn. Dus tegenwoordig heb ik Simponi. 1 keer per maand spuiten en heb nu pas 1 spuit gehad. Ik ben benieuwd!
Marriedone
Lid

Berichtdoor nashy » di jul 13, 2010 3:04 pm

Beste mensen,
voor herstel van alle collageen in het lichaam, probeer eens Genacol (waterworldwide.nl en genacol.ca)
kan geen kwaad.
Gr Nashy
nashy
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor heldeka » zo jul 25, 2010 10:09 pm

Ik heb Methotrexaat 15 mg injecties gebruikt.

Een keer per week op dinsdagavond en op woensdag 1 pil foliumzuur.

En tegen de pijn gebruikte ik soms Naproxen.

Een jaar lang ging ik elke 3 weken naar het LUMC voor bloedonderzoek en dan
werd er wel allerlei ontstekingen geconstateerd.

En nu een maand geleden constateerde de reumatoloog dat ik aandoeningen aan mijn
lever en nieren heb, door het gebruik van MTX.

Daar heb ik meteen mee moeten stoppen en morgen wordt er weer nagekeken hoe het
zonder gebruik van MTX met mijn lever en nieren is.

Er wordt nu ook meteen nagekeken of ik dan over kan gaan in 10 mg in plaats van 15 mg.

Ik heb nu mijn twijfels en angst om uberhaupt verder te gaan met MTX. Ik ben alleen niet
op de hoogte van andere medicijnen met mindere bijverschijnselen.

Ik ben pas lid hier, dus ik ga hier rondkijken.

Ik hoop dat ik een reactie krijg op dit bericht.

Groetjes, He ldeka
heldeka
Nieuw lid

Reumavorm: artritis-psoriatica

Berichtdoor Tosca » ma jul 26, 2010 12:29 pm

MTX 25mg
Prednison 40mg
Foliumzuur 2x in de week

Calcichew D3
Alendroninez

Gelukkig mag ik de prednison langzaam afbouwen!
Tosca
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Fredsky » do jul 29, 2010 1:19 pm

Hallo, ik lees al even mee, maar dit is m'n eerste bericht.

Ik ben 3 jaar geleden gestart met MTX, eerst tabletten, toen injecties. Ik werd daar echt ziek van voor 2 of 3 dagen. Toen ook mijn lever ging protesteren, ben ik overgestapt op Arava. Dat gaat best goed. Af en toe een zere vinger of teen, dan slik ik een paar dagen Brufen erbij.
Als ik erg spierkramp krijg, neem ik DHEA, een voedingssupplement, besteld via Internet.
Helaas moest ik ook wel weer gaan smeren nadat ik gestopt was met MTX. Volgens de R-loog ben ik één van de weinigen met AP waar het goed gaat met Arava.

Ik zou wel eens willen proberen met Psorinovo, maar lees weinig daarover bij AP.
Groetjes,
Fredsky
Fredsky
Nieuw lid

Reumavorm: A.P.

Vorige

Keer terug naar Artritis Psoriatica