Hallo,
weet sinds een week dat ik AP heb...eigenlijk een soort van opluchting doordat ik al zo lang met klachten rondliep die door velen als 'vaag' , 'tussen de oren' of 'gerelateerd aan stress' werden omschreven. De opluchting zit m vooral in het feit dat ik nu eindelijk weet wat er speelt in mn lichaam en mogelijk met medicatie iets aan de klachten kan doen.
De klachten die ik heb / had spelen al enkele jaren; ontstekingen in knieen, handen, tenen...psoriasis sinds 1 jaar en een hoop gewrichten die ik regelmatig moet 'kraken' om de pijn en de druk die erin opbouwt te verminderen, en niet te vergeten; de vermoeidheid!!
Na de opluchting die ik voelde toen het beestje eindelijk een naam kreeg zit ik ook met een hoop vragen en onzekerheid...hoe nu verder? Ga ik regelmatig periodes krijgen waarin mn lichaam ontstoken is en ik haast niets kan? Gaan medicijnen aanslaan bij me? Er wordt overal gesproken over vergroeide / vervormde gewrichten en slijtage in de gewrichten...hoe ontwikkelt dit zich bij mij?? Ik werk onregelmatig; heeft dit een invloed op het verloop? Hoe leg ik AP uit aan familie, vrienden en collega's...en ga zo maar door!
Gisteren op het wereld wijde web dit forum gevonden en het doorgenomen...toch maar besloten om lid te worden en een berichtje te plaatsen. Denk zelf dat een forum als deze nuttig kan zijn voor me; veel ervaringsdeskundige die misschien goede tips voor me hebben of advies kunnen geven aan me.
Begin april moet ik terug naar de reumatoloog; heb nu enkel ibuprofen 600 en een maagbeschermer gekregen die deze 'aanval' moeten verhelpen... Zou graag tips / adviezen krijgen mbt het bezoek aan de reumatoloog; wat gaan ze allemaal doen en wat is er nodig van mijn kant? Zou graag goed voorbereid van start gaan...
Ben nog bezig om me te verdiepen in AP en alles wat er bij komt kijken, tips voor sites / boeken / etc zijn dan ook van harte welkom!
Al met al spelen er een hoop gedachten (zowel positief als negatief) die zich verspreid over de dag / week laten zien aan me...emotionele achtbaan kan ik wel zeggen! Weet dat de toekomst voor iedereen (AP of niet) onduidelijk is, maar met deze ziekte weet je toch eigenlijk zeker dat er in de toekomst vervelende situaties aan gaan komen...en die gedachte benauwt me!!