marijkevandergoot schreef:froukje schreef:Ik herken dit, maar ik spuit 25 mg en sinds 4 weken krijg ik metoject ipv methotrexaat, omdat de verzekering dit niet meer vergoedt.
Ik vindt de spuiten pijnlijker want de naalden zijn dikker en lijken wel stomp.
Ik heb met de apotheek gebeld en die zeiden dat hier meer klachten over waren, maar ze konden er niks aan doen.
Ook de verzekering, Menzis geeft niet thuis.
Spuiten vindt ik al niet echt leuk en nu helemaal niet meer.
Hebben jullie dit ook?
Zouden we er misschien gezamelijk iets aan kunnen doen?
Raar dat er geen 30 mg spuiten zijn, voorheen heb ik voor nood metoject gehad omdat de mtx op was bij de apotheek en moest ik er wat uitspuiten omdat er te veel in zat. Zullen die nu uit de handel zijn dan? want ze waren er echt wel, dat weet ik.
Groetjes Froukje
Hallo Froukje,
Ook ik heb grote problemen met de stompe naalden van Metoject. Ik heb verschillende bloeduitstoringen op mijn benen zitten, te wijten aan het flink door moeten duwen om de naald in de huid te krijgen. De apotheek heeft contact opgenomen met de fabrikant, die vertelde dat je een huidplooi moet pakken en dan de naald erin steken. Ik spuit al jaren en weet dus echt wel hoe ik moet prikken!! Deze week was ik op het reumacentrum in Eindhoven en kreeg daar te horen dat er meer mensen met dit probleem kampen. Het kan toch niet zijn dat wij moeten extra lijden onder de stompe naalden van dit goedkopere middel. Het feit dat we zelf prikken bespaart de ziektekostenverzekering sowieso al veel extra geld. Zelf prikken of iedere week naar het ziekenhuis gaan om geprikt te worden......
Ik hoor graag wie een oplossing heeft voor ons probleem.
Groetjes,
Marijke
Hallo Marijke,
Ik spuit in mijn buik en die is ook echt mooi blauw en die plekken verdwijnen ook zomaar niet, duurt langer dan een gewone blauwe plek.
Ik heb het deze week ook bij mijn reumatoloog gemeld en die vertelde dat er ook meer klachten waren gekomen.
Ze gaan kijken wat ze er aan kunnen doen. Ik heb het ook bij de verzekering en apotheek gemeld.
Ik denk dat als iedereen dit doet ze toch echt wel "iets" zullen moeten doen.
Ik zal vanmiddag proberen of ik zelf de fabrijkant kan bellen met deze klacht.
Je hebt gelijk, overal wordt op bezuinigt, maar als straks mensen zichzelf niet meer durven te spuiten zijn ze nog veel duurder uit.
Lekkere opmerking, alsof je niet weet hoe je moet spuiten als je dat al zolang doet.
Ik spuit sinds 7 weken dagelijks fragmin (bloedverdunner) omdat ik geopereerd ben.
Dit zijn scherpere naalden en die veroorzaken bij mij geen blauwe plekken en krijg ik echt veel beter in mijn huid en ik spuit op dezelfde manier.
Groetjes Froukje