ontstoken kaak

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

ontstoken kaak

Berichtdoor jinin » ma maart 05, 2012 10:38 pm

Wie o wie kan me vertellen wat ik kan doen nu ik een ontstoken kaakgewricht heb. Moet ik daar de reumatoloog naar laten kijken of kan er niets aan gedaan worden en gaat het wel over? Zeer pijnlijk, dat wel. Wie heeft ervaring?
jinin
Lid

Reumavorm: AP

Re: ontstoken kaak

Berichtdoor Lis » di maart 06, 2012 9:26 am

Ja bekend probleem. Overigens sinds ik medicijnen gebruik heb ik er geen last meer van. Duurde meestal niet langer dan 2 of 3 dagen, alleen de eerste dag kon ik niet eten. Sterkte!
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor nick1986 » di maart 06, 2012 4:58 pm

ik heb ook erg kaaklachten gehad , ik kon daardoor ook niet kauwen dus niet eten , heeft een week of 3 geduurt maar nu is het een stuk beter , af en toen komt het licht terug , of het om een ontsteking ging weet ik niet , dat dacht ik wel maar heb ik niet laten onderzoeken , ik heb wel therapie gehad , puur kaakoefeningen,
nick1986
Lid

Reumavorm: onbekend

Berichtdoor creavrouwtje » di maart 06, 2012 8:43 pm

ik heb er gelukkig nog geen last van gehad

maar ik heb een poos gehad dat ik last had van een droge mond de reumaconsulente adviseerde mij een snoepje in de mond te nemen daar was mijn tandarts niet blij mee
hij zegt meestal adviseer ik kauwgom maar als jij vaak auwgom gaat kauwen met je atritis dan kun je last krijgen dat je kaken gaan ontsteken dus neem altijd een flesje water mee en neem dan maar een slokje

dat is het advies wat ik van de tandarts heb gekregen dus niet te veel kauwgum kauwen

groetjes antje
niet klagen maar dragen grrrrrrrrrrrr
creavrouwtje
Lid

Reumavorm: AP en fybromyalgie

Berichtdoor jinin » zo maart 11, 2012 8:58 pm

Dank je wel lieve mensen voor de reakties.
Het wordt steeds slechter. De mond wil nog amper open; eten gaat dus haast niet meer en praten doe ik op een manier wat bij een ander op de lachspieren werkt. Geen idee wat ik er nog mee moet; slik al de nodige pijnstillers. Nog meer lijkt me ook geen optie....
Dus morgen maar even contact opnemen met de poli en zien of ik nog een plekje kan veroveren deze week bij de consulente of de arts.
jinin
Lid

Berichtdoor heldeka » zo maart 11, 2012 10:36 pm

Jinin,

ik wens je heel veel sterkte en ik hoop van harte
dat er een oplossing komt.

Lieve groetjes van Heldeka.
heldeka
Lid

Reumavorm: artritis-psoriatica

Berichtdoor rina2 » ma maart 12, 2012 9:25 am

Goedemorgen,

Ik heb heel veel last van stijve kaken, nu is het te dragen maar heb het zo erg gehad
dat ik er niet van slapen kon. Het is een zwaar gevoel net of ze doodmoe zijn.
Ik moet vanmorgen weer naar de reumaroloog en zal het eens vragen..
Ik leef in het hier..en in het nu.
rina2
Lid

Berichtdoor heldeka » ma maart 12, 2012 3:28 pm

Rina,

ik hoop van harte dat de reumatoloog
voor jou een oplossing heeft.

Meissie, ik wens je sterkte en succes bij de arts.

Lieve groetjes van Heldeka
heldeka
Lid

Reumavorm: artritis-psoriatica

Berichtdoor rina2 » di maart 13, 2012 9:37 am

Voorlopig krijg ik geen nieuwe medicatie, het ouwe is nog niet helemaal weg, en ik moet binnenkort geopereed worden
dus is het beter om medicijnvrij te zijn.
Ze had ook weinig tijd en liet het aan de reumaconsulente over...heb ik dus helemaal die kaak vergeten :mrgreen:

Dus de oplossing zal nog wel een paar maanden weg blijvven...maar het zonnetje gaat schijnen, we gooien er geregeld wat pijnstillers in en gaan lekker verder... 8)

Hoe is het nu met jou?
Ik leef in het hier..en in het nu.
rina2
Lid

Berichtdoor barrels2010 » di maart 13, 2012 8:22 pm

Toen de reuma op zijn hevigst was in het begin heb ik er erge last van gehad. Maar nu de medicijnen aanslaan heb ik er gelukkig geen last meer van. Trouwens ook niet van mijn stem. Ik was net een schorre zeehond, dat heeft wel een jaar geduurd. Hopenlijk gaat het bij jou snel over want het is inderdaad erg vervelend en pijnlijk!!
Sterkte!
barrels2010
Lid

Reumavorm: r.a.

Berichtdoor puntje » vr maart 23, 2012 10:45 pm

Ik heb nu last van een kaakholte-ontsteking, is ook niet super fijn. Dus aan de antibioticum en neusspray. Er zit dus vocht in de holte boven de kaak en deze drukt op de wortels, dus dat is niet super fijn. Voelt als een wortel ontstoken is, dus ik naar de tandarts, foto gemaakt en daarop was te zien dat ik vermoedelijk een kaakholte-ontsteking heb. Mijn tandarts noemt het een sinusitis. Daarna dus naar de huisarts gegaan.

Eerst voor 7 dagen antibioticum gehad en daarna gestopt, tabletten waren op en toen kwam de pijn terug, dus weer van 7 dagen antibioticum gehad. Even de huisarts gebeld, telefonisch spreekuur. Hopelijk is het over een week over. Anders moet er weer een foto gemaakt worden. Als het niet weg gaat, krijgen een kaakspoeling, dus dat is ook niet super fijn.

Dus volgende week weer geen enbrel, hopelijk de week erop wel weer.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Re: yht

Berichtdoor pat » do apr 05, 2012 11:05 am

zal het
Laatst bijgewerkt door pat op di mei 19, 2015 10:38 am, in totaal 2 keer bewerkt.
pat
Lid

Reumavorm: psoriasis artritis

Berichtdoor jinin » zo jun 10, 2012 10:50 pm

Dank jullie wel voor alle reakties!!
Er is niets aan gedaan. Als er al iets aan gedaan zou kunnen worden.
We zijn nu ruim drie maanden verder en ik moet zeggen dat het 'wel gaat'.
Mijn mond kan nog altijd niet zover open. Lijkt wel of het gewricht op slot zit.
Maar ik klaag niet; ik praat weer normaal en ik eet weer normaal.
Je raakt er aan gewend he.........steeds een stukje meer inleveren. Al vraag ik me soms wel eens af wanneer dat stopt.
jinin
Lid

Keer terug naar Artritis Psoriatica