moe...erg moe

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Re: moe...erg moe

Berichtdoor Cloud » zo mei 06, 2012 7:37 pm

Morgen laat ik bloed prikken.. dan volgende week uitslag tenzij er rare uitslagen zijn. Ben zoals altijd weer moe! Ga nu naar bed toe, hou het gewoonweg niet vol, heb net MTX geslikt en hopelijk gaat het morgen ietwat beter... Reumatoloog had in eerste instantie gekozen voor pilvorm omdat hij dan makkelijker kon zoeken naar juiste dosering. Ga morgen maar eens bellen om te vragen wat betreft hartkloppingen. Mijn man spuit MTX en herkent de hartkloppingen/druk op borst.... spuit inmiddels sinds 2008, heeft het nog nooit benoemd naar reumaconsulent/reumatoloog... Mss ook voor hem belangrijk!
Cloud
Lid

Berichtdoor Cloud » zo mei 06, 2012 7:37 pm

Morgen laat ik bloed prikken.. dan volgende week uitslag tenzij er rare uitslagen zijn. Ben zoals altijd weer moe! Ga nu naar bed toe, hou het gewoonweg niet vol, heb net MTX geslikt en hopelijk gaat het morgen ietwat beter... Reumatoloog had in eerste instantie gekozen voor pilvorm omdat hij dan makkelijker kon zoeken naar juiste dosering. Ga morgen maar eens bellen om te vragen wat betreft hartkloppingen. Mijn man spuit MTX en herkent de hartkloppingen/druk op borst.... spuit inmiddels sinds 2008, heeft het nog nooit benoemd naar reumaconsulent/reumatoloog... Mss ook voor hem belangrijk!
Cloud
Lid

Berichtdoor marjolijn71 » ma jun 11, 2012 9:46 am

de laatstse dagen zo vreselijk moe, zou het liefste de hele dag slapen. als de zorg me verzorgd heeft ben ik al doodmoe.
spuit sinds vorige week weer 1x p.w. enbrel na tijdeje een keer in de 2 weken gespoten te hebben.
reumaconsulente gaf 2 weken terug aan de dat de ap actief aan het worden was. moet van haar ook verplicht iedere dag rusten op bed. dit doe ik ook wel maar is niet genoeg.

wat doen jullie tegen die vreselijke moeheid.?
marjolijn71
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor rina2 » ma jun 11, 2012 11:06 am

Dat klinkt allemaal niet fijn marjolein, begrijp ik dat je bijna de hele dag op bed ligt?

Momenteel ben ik aardig aktief en kan ik het aardig aan, pas rond een uur of 3 komt de "vijand"
om het hoekje kijken. Ik leer wel m mn krachten goed te verdelen, s' morgens doen wat ik echt doen moet
en de rest zie ik dan wel weer. Ik werk sinds een jaar zo'n 2 x 5 á 6 uur per dag en dat alles nog op therapheutische basis, dus zit in de ziektewet. Ben ook bang dat het niet meer zal worden, maar dat zien we later wel weer.
Voorlopig heb ik nog een jaar ziektewet tegoed...ik ben 60 jaar en hoop toch dat ik op deze manier tot mn aow kan blijven werken.

Sterkte ermee..
Ik leef in het hier..en in het nu.
rina2
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor marjolijn71 » ma jun 11, 2012 11:24 am

nee lig nog niet de hele dag op bed. probeer zoveel mogelijk in de ochtend op te zijn en wat te doen. in de middag ga ik dan rusten.
zit in de wao al jaren. gebruik momenteel wel veel de rolstoel ( ook door valgevaal vanwege evenwichtsstoornissen) en dat is nu echt geen luxe. ben na een paar passen al uitgeput en verga dan van de pijn.
hoop dat de enbrel weer zijn werk gaat doen.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor rina2 » ma jun 11, 2012 4:14 pm

Dat hoop ik ook voor je..

Nogmaals sterkte ..
rina2
Lid

Berichtdoor sylvia35 » vr jun 15, 2012 12:18 pm

hoi

ik ken het ook dat ik zo moe ben vooral nu de laatse dagen weer heel erg spuit elke week enbrel en tot voor een paar weken ook mtx maar daar werd ik zo beroerd van en me benen deden zo zeer en hartkloppingen dat ik daar voorlopig even mee ben gestopt op advies van de reuma verpleegkundige tot ik weer bij de reumateloog ben geweest in juli en ik ben ook de laatste 3 weken aan 1 stuk verkouden op het ogenblik trek ik het niet meer maar ga gewoon maar door en rust in de middag een aantal uur. zelf werk ik niet meer sinds maart zit in de wia ben voorlopig arbeids ongeschikt ook ivm met de knie prothese die ik in februari heb gehad vorig jaar al van de linker been en nu dus de rechter dat heeft er ook goed in gehakt vooral omdat ik ook nog jong ben volgens de artsen moet ik me leven toch al omgooien ben nu 39 jaar.

groetjes sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor rina2 » vr jun 15, 2012 7:41 pm

Dat is allemaal heel wat Sylvia, geeft waarschijnlijk wel wat rust dat je nu in de wia zit.
Ik hoop voor je dat je daar weer eens uit komt en weer kan leven zoals een 39 jarige dat hoort te doen.
rina2
Lid

Berichtdoor adeb » di jun 19, 2012 1:40 pm

laat ook je vitamine D gehalte eens prikken
kan je ook vermoeid van zijn
adeb
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor marjolijn71 » do jun 21, 2012 5:39 pm

moeheid blijft bij mij ondanks het rusten. ben dus echt heel rustig aan aan het doen. wissel wat doen af met rust.
hopelijk baat dat.
vitamines waren in orde. reumaconsulente gaf van de week aan dat het even duurt voordat ik kan merken of de enbrel weer goed zijn werk doet. nou wacht nog even af en anders bel ik opnieuw
marjolijn71
Lid

Berichtdoor rianne55 » vr jun 29, 2012 1:18 pm

Vanmorgen bij mijn huisarts geweest. Ik moet met een psycholoog gaan praten.Uit de bloedonderzoeken kwam niets.
Maar ik ben ook zo moe in de middag,dan ga ik naar bed.Ik heb vital green gekocht.Hoop dat het helpt.
Bij het reformhuis gaven ze ook advies voor mijn schouder.Ik heb pillen meegekregen en dan ben ik binnen 9 weken af van mijn ontsteking. Dus ik ga dat proberen.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor carline » wo aug 15, 2012 10:32 am

hoi allemaal

het is een tijd geleden dat ik mijn stukje plaatste en veel gebeurt..ik heb geen ap..het is toch fibromyalie
en wel een opluchting en dubbel gevoel omdat er zo weinig aan gedaan kan worden
ik heb nu tramadol gehad,ik slaap zo slecht dat ik niet op gang kom
ook was voor de vakantie mijn vitamine d erg laag (21) nu was het 42 ben ook veel in Italie in de zon geweest!!!!
mijn leverwaarde was weer goed kwam echt van de mtx. En ik sta nu op de lijst voor revalidatie
ik wil misschien in okt naar de week van batafurai maar moet dan veel geregeld worden met de kindjes
en dan voel ik me weer rot dus moet even aan het idee wennen dat ik meer aan mezelf moet denken
het een plaatsje geven terwijl ik het eigelijk al 2 jaar weet!

ach..we zien wel alles komt goed..gr carline :)
carline
Lid

Reumavorm: ap

Vorige

Keer terug naar Artritis Psoriatica