Pijn in mijn schouder

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Pijn in mijn schouder

Berichtdoor rianne55 » di apr 24, 2012 3:04 pm

Ik heb al 12 weken pijn in mijn schouder. Er is al prednison ingespoten en ik gebruik Metrotrexaat en 3 keer per dag diclofenac.Elke week ga ik ook naar de fysiotherapeut. Maar ik blijf pijn houden. Over 3 maanden mag ik weer naar de reumatoloog,dan word er pas een foto gemaakt. Ik zit zelf aan acupunctuur te denken,want de pillen helpen niet.
Moet ik 3 maanden wachten en pijn houden? Hoe hebben jullie dit opgelost? En zou acupunctuur wel helpen?
Of moet ik eerder met de dokter afspreken.Hij zei door de telefoon,dat ik er maar mee moest leren leven.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Re: Pijn in mijn schouder

Berichtdoor peter68 » di apr 24, 2012 6:50 pm

hoi rianne

jou verhaal komt mij maar al te bekend voor ik heb met dezelfde klachten gezeten
meerdere spuiten cortizooi in mijn schouder een hele hoop fizio en niets hielp
ook foto's en echo gemaakt niets van waarde op te zien maar na een MRI met contrast
zagen ze wel wat het probleem was mijn schouderdak was ingezakt en daardoor zat
er een pees klem en die schuurde tegen mijn botten en dat gaf bij mij de pijn zowel
in beweging als in rust dus laat je niet afschepen met (je moet er maar mee leren leven)
ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes peter
peter68
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor martje » di apr 24, 2012 7:43 pm

Hallo Rianne
Voor mij is dit ook heel herkenbaar.
Na jaren pijn , tig keren fisio behandeling , corisoninjecties enz.in mijn l.schouder ,ben ik door de reumatoloog doorverwezen naar een orthopeed.,
Binnen een paar maanden ben ik daaraan geopereerd,bij mij zat ook een pees klem (zagen ze ook niet op foto's en m.r.i. ! ) .Ik heb toen een neerplastiek gehad en hij is schoongemaakt. En de pijn was grotendeels weg.
Nu speelt mijn rechter schouder ook op,ik heb daar inmiddels 5 injecties in gehad. Het gaat op het moment vrij goed.
Bij de volgende ontsteking moet ik weer naar de orthopeed ik zit aan mijn tax met de spuiten,ze helpen maar tijdelijk. Ik zou als ik jou was nu een verwijzing naar de orthopeed vragen. Makkelijk gezegd " leer er maar mee leven " ! ! Sterkte en beterschap er mee.
Groetjes van Martje.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor rianne55 » do apr 26, 2012 2:45 pm

Wat ben ik blij met jullie reactie. Ik ging al denken om het maar te acepteren . ik ga eerst op vakantie,lekker de warmte opzoeken en daarna ga ik met mijn huisarts praten en vragen voor een verwijzing naar een orthopeet.En neem jullie tips mee.
rianne55
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » do apr 26, 2012 3:09 pm

Alleen al het feit dat dat zo door de telefoon even gezegd wordt dat je er maar mee moet leren leven,zucht.....Niet mee accoord gaan,zolang niet alles fatsoenlijk is uitgezocht,en geprobeert!
Zo'n pijnlijke schouder kan je hele functioneren belemmeren,ik heb zef veel last van slijmbeursontstekingen in mijn schouders,echt geen pretje hoor.
Wens je heel veel stkte,en geniet maar eerst van je vakantie!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor rianne55 » ma jun 11, 2012 12:58 pm

Vanmorgen naar de orthopeed geweest. Eindelijk na 5 maanden foto's van mijn schouder.
Ik heb een frozen shoulder. De pijn zal nog erger worden. Ik heb nu een prik gehad en over 8 weken terug komen.
door die ontsteking kon hij het niet goed bekijken. Ik moet nu meer rust nemen en geen fysiotherapie meer.
Weet nu tenminste wat ik heb en er word naar mij geluisterd. :esmile:
rianne55
Lid

Berichtdoor puntje » ma jun 11, 2012 1:26 pm

Een frozen shoulder is niet zo fijn. Een kennis van mij heeft dat ook gehad. Veel sterkte gewenst. Kan over 1 jaar duren, wat zij mij vertelde.

Ik had het er nog over met mijn fysio. En die zei, dat mensen met een frozen shoulder juist net wel naar de fysio moesten, want anders had je de kans dat je schouder vast gaat zitten. En het enige wat dan helpt is dan onder narcose de arm weer omdraaien en dat laatste is ook pijnlijk en zwaar. Dus ik zou gaan voor een second opion. Want dat laatste is ook niet fijn. Dus meer info inwinnen. Het is lastig. De een zegt dit en de ander dat.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor rianne55 » do jun 21, 2012 11:14 am

puntje schreef:Een frozen shoulder is niet zo fijn. Een kennis van mij heeft dat ook gehad. Veel sterkte gewenst. Kan over 1 jaar duren, wat zij mij vertelde.

Ik had het er nog over met mijn fysio. En die zei, dat mensen met een frozen shoulder juist net wel naar de fysio moesten, want anders had je de kans dat je schouder vast gaat zitten. En het enige wat dan helpt is dan onder narcose de arm weer omdraaien en dat laatste is ook pijnlijk en zwaar. Dus ik zou gaan voor een second opion. Want dat laatste is ook niet fijn. Dus meer info inwinnen. Het is lastig. De een zegt dit en de ander dat.

Mijn fysio wilde ook doorbehandelen,maar ik heb het stop gezet en ga nu zwemmen onder begeleiding.
Maar dat is ook te veel voor mijn schouder,want ik heb het vannacht erg veel pijn gehad.
Verder ben ik nu elke avond moe en voel mij gewoon ziek. Om 7 uur lig ik al op bed.
Werken doe ik ook niet meer.Ik word er gewoon depri van.
rianne55
Lid

Berichtdoor sylvia35 » do jun 21, 2012 3:18 pm

hoi

ik heb zelf ook een frozen sholder gehad en ik mocht ook geen fysio ik heb op advies van de orthopeed gewoon voorzichtig een paar keer per dag met mijn arm gebungeld en het heeeft bij mij zeker een jaar geduurd en niet te veel mee doen want dan belast je het weer teveel gewoon een beetje in beweging maar niet overmatig

gr sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor rianne55 » vr jun 22, 2012 10:52 am

sylvia35 schreef:hoi

ik heb zelf ook een frozen sholder gehad en ik mocht ook geen fysio ik heb op advies van de orthopeed gewoon voorzichtig een paar keer per dag met mijn arm gebungeld en het heeeft bij mij zeker een jaar geduurd en niet te veel mee doen want dan belast je het weer teveel gewoon een beetje in beweging maar niet overmatig

gr sylvia

Ik ben van de week wezen zwemmen en ik heb het geweten . De hele nacht pijn gehad.
Ik vind het wel raar,dat elke orthpeed andere adviezen geeft. Ik moet veel bewegen,volgens mijn arts.
Als ik niet teveel doe met die arm gaat het beter met mij en begint ik niet om 19 uur steken in mijn schouder te krijgen.
Maar ik moet wel vroeg naar bed,want ik ben erg moe .
rianne55
Lid

Berichtdoor martje » vr jun 22, 2012 12:14 pm

Vanmorgen een intake gesprek gehad met de anesthesist .
Mijn rechter schouder moet ook geopereerd worden ,ik weet uit ervaring dat het een pijnlijke operatie is. Omdat ook mijn l.schouder al geopereerd is.
Ik zie dat jullie ook A. P. hebben,ik dacht dat schouder problemen los van A. P. staan. Ik ga nu toch twijfelen.
Veel sterkte voor jullie ,frozen schouders ( bevroren schouder ).Dat is ook heel pijnlijk ,hij zit dan helemaal vast .
Blijven bewegen maar wel gedoseerd dat is heel belangrijk.
martje
Lid

Berichtdoor marjolijn71 » vr jun 22, 2012 1:03 pm

ook ik heb schouderproblemen. heb het impegment syndroom links. heb er een keer een spuit in gehad en moet binnenkort weer ( is door ziekte even uitgesteld) moet er ook oefeningen mee doen. orthopeed gaf aan dat evt opereren in de toekomst aan de orde is.
volgens reumatoloog had dit niks met de ap te maken maar stond het op zijn eigen maar daar twijfel ik aan. want heb de schouderklachten sinds ik ap heb.
marjolijn71
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor rianne55 » vr jul 06, 2012 11:57 am

Het gaat niet goed met mijn schouder. Ik slaap slecht en mijn nieuwe medicijnen van mijn huisarts werken niet.
Ik krijg als bijwerking spier stijfheid.Ik moet dan proberen alles los te maken in de nacht.
Overdag ben ik heel moe. Ik heb al twee spuiten gehad in mijn schouder. En die hebben niet geholpen.
Nu heb ik maar een afspraak gemaakt bij een andere orthopeed . Ik zie het even niet meer zitten.
Moet van mijn huisarts met een pscholoog gaan praten,omdat ik zo moe ben.Maar die hebben ook vakantie.
rianne55
Lid

Berichtdoor martje » vr jul 06, 2012 1:03 pm

Hallo Rianne.
Dat heb je heel goed gedaan,die afspraak met een andere orthopeed .
Naast mijn ontstekingsremmers neem ik ook paracetamol met codeïne of 2 paracetamolletjes voor de nacht .
In afwachting van mijn operatie ,die heb ik even uitgesteld omdat ik midden in een verhuizing zit.
Het is voor mij ook afzien,maar ik weet dat door de operatie de pijn stukken minder is.
En jouw h.arts wil je naar een psycholoog sturen ! ! ! Gaat daar die schouder van over. :roll:
Je bent gewoon hartstikke moe van het slechte slapen van de pijn,daar helpt geen psycholoog tegen.
En wat voor oefeningen zijn dat,moet je dus 's nachts de boel los gaan maken ?
Kan je geen sterkere pijnstilling vragen ?
Hopelijk moet je niet lang wachten voordat je bij de nieuwe orthopeed terecht kan.
Ik wens je heel veel beterschap,en hou de moed er in.
Groetjes van Martje.
martje
Lid

Berichtdoor duime-lotje » vr jul 06, 2012 7:09 pm

Hoi,

het is juist heerlijk om even met een psycholoog te kletsen. Dat wil niet zeggen dat de pijn in je schouder, tussen je oren zit!
Het helpt vaak goed, om je verhaal te doen regen een "vreemde", kan een heerlijk opluchting zijn.
Ik vind het een goede aanvulling op de "gewone" behandeling!

gr. Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Volgende

Keer terug naar Artritis Psoriatica