Pijn in mijn schouder

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Re: Pijn in mijn schouder

Berichtdoor Sonic » ma jul 09, 2012 5:18 pm

Ik heb nu ook bijna een jaar een " Frozen Sholder " en heb er wel fysio bij gekregen.
Het zorgt (bij mij) dat ik weer een stuk mobiliteit in mijn arm krijg, en niet alle bewegingen meer pijn doen.
Maar soms maak je een beweging dat je wel kan janken zo zeer.

Ik doe thuis ook de bungel-bewegingen, en door strekken naar boven met hulp van de andere arm tot zover het te houden is.
Dit een paar keer per dag. En verder gebruik ik Diclofenac om de pijn wat tegen te gaan.

Sterkte met je schouder ! :wink:
Sonic
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor rianne55 » za jul 28, 2012 2:06 pm

Bij een andere orthopeed geweest en daar werd ik niet vrolijk van. Moest maar naar mijn huisarts gaan. En geen fysio.
Ik had een afspraak bij mijn eigen orthopeed over een paar weken en die heb ik maar verschoven,want ik had nu het gevoel dat ik mij aanstelde.
Ben ook naar een psycholoog geweest en die zei,dat er niets mis met mij was en dat ik zo moe was van het niet slapen.
Van de week bij de reumatoloog geweest en die zei; contact op nemen met je orthopeet,omdat de prik niet werkt en je moet fysio,want anders komt het vast te zitten. Ik ga nu eerst op vakantie en dan kijk ik wel of het beter met mij gaat.
En dan weer naar de orthopeed.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor pat » wo aug 15, 2012 11:16 am

Volgens mij is 'frozen shoulder' géén reumatische aandoening ,mijn vriend is reeds aan beide schouders geopereerd,de nachtelijke erge pijn blijft,tijdens de dag ook natuurlijk.Pijnstillers helpen een beetje,soms wat meer.Masage is geen oplossing ,de pijn word dan erger.Mijn vriend is 33% invalid verklaard(in België).Ontslag gekregen op het werk,hij was koerier.Hij is 57jaar en hoeft gelukkig geen werk meer te zoeken door de 33% invaliditeit.Er zit niets anders op dan leven met de pijn en pijnstillers (sinds 4 jaar).
pat
Lid

Reumavorm: psoriasis artritis

Berichtdoor Sonic » di aug 21, 2012 1:57 pm

pat schreef:Volgens mij is 'frozen shoulder' géén reumatische aandoening ,mijn vriend is reeds aan beide schouders geopereerd,de nachtelijke erge pijn blijft,tijdens de dag ook natuurlijk.Pijnstillers helpen een beetje,soms wat meer.Masage is geen oplossing ,de pijn word dan erger.Mijn vriend is 33% invalid verklaard(in België).Ontslag gekregen op het werk,hij was koerier.Hij is 57jaar en hoeft gelukkig geen werk meer te zoeken door de 33% invaliditeit.Er zit niets anders op dan leven met de pijn en pijnstillers (sinds 4 jaar).

Heb het even opgezocht voor je...
Ik heb op de rontgenfoto heel weinig tussen schouderdak en schoudergewricht aan alle twee de kanten. :arrow:

Waardoor kan het komen?

Een frozen shoulder kan bij iedereen optreden maar komt het meest voor bij vrouwen ouder dan 50 jaar en mensen met suikerziekte, hartproblemen en schildklieraandoeningen. Het is niet duidelijk hoe dit precies komt. Ook een gewrichtsontsteking in de schouder bij een reumatische ziekte kan aan de frozen shoulder vooraf gaan. Tevens kan een ongeval of operatie de oorzaak zijn.

Aan een frozen shoulder gaat meestal een slijmbeursontsteking, een aanhoudende irritatie van de pees (tendinose)of een ontstoken gewrichtskapsel vooraf.
Sonic
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Vorige

Keer terug naar Artritis Psoriatica