Verergering klachten na mtx

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Verergering klachten na mtx

Berichtdoor Ellyan » wo mei 09, 2012 9:24 pm

Kort: na 2 jaar gewrichtsonsteking in voet, tintelingen en kramp vingers etc. uiteindelijk diagnose ap. Nu 9 weken aan mtx (20mg), diclofenac(75mg). Sinds ik mtx gebruik (!) heb ik ook een onsteking mijn rechterhand, kan geen vuist meer maken, is dik.
Plus ontsteking in linkerpols en nek. Vind dit wel erg vreemd. Nog iemand méér problemen na inname mtx? Twijfel nu of diagnose wel correct was.
Ellyan
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Re: Verergering klachten na mtx

Berichtdoor Sarieke » do mei 10, 2012 4:48 pm

Kun jij de reuma verpleegkundige niet bellen voor informatie? Mij was gezegd dat het 6 weken minstens duurde voor het werkte, tot 3 maand.
Ik had ook een verergering, maar zonder de m.t.x. was er nog meer bij gekomen, denk ik. Dat blijft altijd gissen vanzelf.Want je weet niet wat het dan opgeleverd had, misschien zelfs nog meer!
Maar dat het van de medicijnen komt, lijkt mij niet logisch , daarom navragen hoor!
En heel veel sterkte, hartelijke groeten Sarieke
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Re: Verergering klachten na mtx

Berichtdoor krijger » do mei 10, 2012 5:54 pm

Hallo,

Nou het is niet de vraag of het van de MTX komt denk ik, het kan ook zijn dat jouw reuma zo erg opspeelt dat jouw inname MTX het niet zo snel kan bijbenen. Snap je?
Je bent nog maar net begonnen met je medicatie, en ja dan kan het zijn dat het heel lang duurt eer de ontstekingen onder controle zijn, vooral als intussen jouw reuma gewoon lekker door gaat.

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Artritis Psoriatica