zie het even niet zitten

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

zie het even niet zitten

Berichtdoor marjolijn71 » ma mei 14, 2012 6:30 am

paar heftige dagen achter de rug. vrijdag is mijn vader met een cva in het ziekenhuis opgenomen en mijn moeder die dementerend is met spoed in een verpleegtehuis ver weg van mij. gelukkig komt mijn moeder vandaag naar een verpleeghuis op het terrein waar ik woon dus beetje dicht in de buurt. heb nu de zorg voor haar en mijn vader. mijn zus springt wel bij in de weekenden want woon verder weg. zelf loop ik al 3 weken door een val met een hersenschudding die h,a niet gezien had. dus kan ook weinig. ( zit nu even stiekem achter de pc want mag eigenlijk nbog niet).

nu heb ik het idee dat de reuma ook wat actiever wordt. spuit sinds een maand een keer in de 2 weken enbrel vanwege de vele luchtweginfecties op advies van reumaconsulente. maar heb nu al paar dagen dikke hand en extreem moe. ( maar ja slaap ook bijna niet en stress)....

moest het even kwijt , heb wel steun van vriendinnen en de thuiszorg. maar toch.

maak me vooral zorgen over mijn hand en wat de stress met de ap kan gaan doen. maar daarnaast veel zorgen ook om mijn ouders.
marjolijn71
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: zie het even niet zitten

Berichtdoor kojapu » ma mei 14, 2012 8:26 am

Jeetje als ik dit lees denk ik hoeveel kan een mens hebben? Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je een weg vindt voor jezelf om er mee om te gaan allemaal, het is niet niks wat er nu allemaal op je pad komt en de zorgen om je ouders zijn vreselijk. :(
kojapu
Lid

Berichtdoor josephina » ma mei 14, 2012 9:36 am

Is niet gemakkelijk Marjolein.
wens je heel veel sterkte.
josephina
Lid

Reumavorm: RA en artrose

Berichtdoor AnnemiekV » ma mei 14, 2012 11:23 am

Wat ellendig,ik wens je heel veel sterkte toe hoor!Ik hoop dat je vader goed hersteld,want ik begrijp dat hij normaal voor moeder zorgt?
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor ElineS » ma mei 14, 2012 11:45 am

Heel veel sterkte met alles!!
ElineS
Lid

Reumavorm: UCTD en Fibromyalgie

Berichtdoor carline » ma mei 14, 2012 12:33 pm

heeel veel sterkte.. :)
carline
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Tanja1977 » ma mei 14, 2012 1:58 pm

Sterkte......
Check mijn blog >http://blog.gezondheidsplein.nl/tanja/
Tanja1977
Lid

Reumavorm: RA en fibromyalgie

Berichtdoor Henk » di mei 15, 2012 1:36 am

Goed, dat je je eigen problemen weliswaar naar de achtergrond schuift... maar niet uit beeld laat verdwijnen.
Hopelijk krijg je geen last van het verwaarlozen van je hersenschudding en blijken de zorgen om je hand onterecht te zijn, want ook zonder dat heb je nu wel genoeg op je bordje.
Sterkte bij het omgaan met de zorgen over je ouders...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor marjolijn71 » wo mei 16, 2012 8:06 am

dank jullie wel om de lieve berichtjes. had nog niet kunnen reageren. laatste dagen veel pijn en veel te doen.
gelukkig gaat mijn vader vooruit maar hij moet wel revalideren. mijn moeder krijgt het niet zo mee en gaat rustig haar gangetje.

krijg gelukkig heel veel steun van vriendinnen en de thuiszorg. maar op dit moment merk ik dat de stress beetje te veel word.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor sylvia35 » za mei 19, 2012 1:32 pm

hoi

heel veel sterkte met je vader en met je zelf denk je wel aan je eigen want door alle stress en zo kan je reuma ook weer gaan opspelen ik heb het zelf mee gemaakt dat door stress de boel weer begon op te spelen. ben blij dat je hulp en steun krijgt maar denk ook echt aan je eigen gezondheid he. is ook niet niks wat je hebt. hopelijk komt er voor jou straks ook weer een beetje rust en je kunt altijd je verhaal kwijt hier. ik heb vroeger ook de zorg voor mijn vader op me gehad toen hij kanker had en mijn meoder in het ziekenhuis lag en dat is mij toen ook te veel geworden en toen wist ik nog niet dat ik ap had dat weet ik sinds 2 jaar nu maar ben hard achter uit gegaan en nu inmiddels in het bezit van 2 tkp.

lieve groetjes sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor marjolijn71 » za mei 19, 2012 4:42 pm

hoi sylvia.

thuiszorg dringt er bij mij ook steeds op aan dat ik gas terug ga nemen. ga nu teveel over mijn grenzen. zit door andere problemen tijdelijk hele dagen inde rolstoel dus nodigt wel een beetje uit om het rustiger te doen.

door de stress slaap ik bijna niet en word steeds moeier. maar is bij mij meestal ook teken dat de ap actiever wordt. psoriasis is al beetje actiever. begin echter ook meer pijn in mijn gewrichten te krijgen en lig veel op bed om dan beetje bij te tanken.

mijn moeder herkent mij niet meer op dit moment en dat hakt erin als je bij haar op bezoek bent. mijn vader moet waarschijnlijk gaan revalideren. kan mogelijk vlak bij mij dus zou wel handig zijn. gelukkig springt mijn vriendin af en toe bij. en ook mijn zus die verder weg woont probeert in de weekenden wat over te nemen.

moet echt uitkijken nu. de ap was goed onder controle maar denkt dat de reumatoloog nu schrikt als hij mijn verhaal hhort.
wil sowieso evt volgende week de reumaconsulente bellen om te kijken wat te doen.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor puntje » za mei 19, 2012 8:36 pm

Sterkte
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Titia » zo jun 03, 2012 2:10 pm

Marjolein, hoe gaat het nu met je?
Titia
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor marjolijn71 » zo jun 03, 2012 2:47 pm

mijn moeder wisselt erg. herkent mij nog steeds niet echt. mijn vader is nu bezig met revalideren, nog niet bij mij op het terrein maar proberen dat als er plaats is ze snel mogelijk te doen.

met mij gaat het minder. ap actief dus moet nu weer iedere week de enbrel gaan spuiten en verplicht iedere dag een half tot een uur op bed rusten. gewrichten opgezet en pijnlijk en erg moe.
te veel aan mijn ouders gedacht en te weinig aan mezelf. afgelopen week reumaconsulente hier gehad en zij heeft contact gehad met reumatoloog vandaar de ennbrel en het rusten,. zij gaf ook aan dat ik mijn grenzen moest gaan stellen en beter op mezelf me letten

doe nu dus beetje rustig aan en probeer wat meer rust in te bouwen. moet ook wel want ging allemaal echt niet meer.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor Tanja1977 » ma jun 04, 2012 5:23 pm

Sterkte meid!
Check mijn blog >http://blog.gezondheidsplein.nl/tanja/
Tanja1977
Lid

Reumavorm: RA en fibromyalgie

Volgende

Keer terug naar Artritis Psoriatica