triggerfinger

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

triggerfinger

Berichtdoor Sarieke » za jun 09, 2012 8:33 am

Waarschijnlijk een Triggerfinger.
Ik heb nu als ik mijn vinger buig, of strek ,een knap in de vinger kootjes. Als ik mijn hand tot vuist probeer te krijgen, blijft er een vinger krom staan, en moet ik die terug buigen.Dat gebeurt gewoon bij vinger oefeningen in warm water.
Mijn fysiotherapeut aan wie ik het liet zien, is er haast zeker van dat het om een Triggerfinger gaat. Ik heb al voor a.s. woensdag een afspraak met de hand therapeut. Ik kan pas a.s, dinsdag bellen met de reumaverpleegkundige, ook is helaas de
reumatoloog met vakantie, maar ik heb al wel een afspraak voor 10 juli voor controle. Wie kan mij hier meer info over geven, of heeft het zelf gehad? groet Sarieke
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Re: triggerfinger

Berichtdoor rina2 » za jun 09, 2012 8:53 am

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het lijkt me geen pretje..
Heb je er veel pijn aan?
Stekte ermee..
Ik leef in het hier..en in het nu.
rina2
Lid

Berichtdoor Henk » zo jun 10, 2012 4:21 am

Zelf geen ervaring mee, maar hier http://www.handclinic.nl/content.asp?id=223 staat heel wat informatie.
Met enig geluk ben je er met een corticosteroïd injectie snel vanaf.
Sterkte!
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Sarieke » zo jun 10, 2012 8:00 am

Hallo Rina2 en Henk.
Hartelijk dank voor jullie reactie. Ja het doet pijn, maar is te doen hoor. En ik let erg op mijn bewegingen, zodat het niet te vaak kan gebeuren . Omdat ik er liefst eerst wat aan doen wil , voor het wel erger wordt.
Henk heel erg bedankt voor de site. Daar is inderdaad erg veel info te vinden. Ik hoop inderdaad dat ik er misschien met die corticosteroid injectie er weer van af kom, ik heb er al meer gehad, ze zijn pijnlijk maar helpen goed!
Ik laat nog van mij horen als ik meer weet.Maar Henk hoe gaat het met jou? Ik denk dat je zelf erg veel pijn hebt, gezien de tijd van je mail, dan zijn meestal de mensen met pijn alleen er uit.? Ik hoop dat ik mij vergis, anders heel veel sterkte.
Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor sylvia35 » zo jun 10, 2012 12:46 pm

hoi

ik heb er wel ervaring mee had er vorig jaar last van en ben door de orthopeed aan geopereerd op de dag behandeling is een operatie van 5 tot 10 minuten dan maken ze het kokertje open waar de pees klem zit. ik heb er geen last meer van is gewoon onder plaatselijk verdoving gedaan bij mij en ik was zo weer thuis daarna het wachten duurde het langst .

groetjes sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Sarieke » ma jun 11, 2012 7:40 am

Hallo Sylvia.

Hartelijk dank voor jou mail, ik hoop dat voor mij het zelfde geld, als er geopereerd moet worden.Ik ben benieuwt wat het gaat worden, maar het is fijn wat meer info er over te hebben.
Ik laat nog van mij horen wat er uit de bus komt. Met vriendelijke groet Sarieke
Sarieke
Lid

Berichtdoor Sarieke » do jun 14, 2012 7:39 pm

Morgen krijg ik eerst een vinger spalk, en leer dan ook, hoe er mee om te gaan, en nieuwe vinger oefeningen! Ik hoop dat het helpt, anders eerst een spuit en als dat allemaal niet helpt het mes erin. Ik ga maar voor het eerste voorlopig, dat
lijkt mij het fijnst. Groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor maris » do jun 14, 2012 9:27 pm

Lees dit topic opeens. mijn moeder wordt volgende week ook eraan geopereerd. Daar (ze woont aan de andere kant van het land, in het wsten) doen ze de spuiten niet meer omdat het niet voldoende resultaat zou bieden. Operaties was te vergelijken met CTS, wat ze ook al heeft gedaan...en die viel haar enorm mee. Mijn tante heeft het ook gehad (woont weer in het oosten),die heeft een spuit gehad waarna ze alsnog onder het mes moest. Ook haar viel het allemaal erg mee.
Dan zal het toch ook wel meevallen zo een operaite niet waar...als iedereen het zegt... ;-) (moet er niet aan denken hoor...ben als de dood voor naalden...hahaha)

Heeft trouwens volgens mij niets met reuma te maken of wel? (want zowel mijn moe als tante hebben geen reuma oid)

Groetjes en succes!! Mariska
maris
Lid

Berichtdoor Ard » do jun 14, 2012 10:37 pm

Hoi Sarieke,

Ik hoop voor je dat de spalk gaat werken.
Succes ermee....
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor Sarieke » vr jun 15, 2012 7:57 am

Hallo Maris.
Ik ben niet bang voor een operatie, en dat zal ook best meevallen, dat geloof ik ook wel. Maar dat ik er zin in zou hebben, nou nee. Het is zo ongeveer als kiezen tussen een waterijsje en een sorbet coup met ijs .
dus eerst de spalk! vriendelijke groet Sarieke.

Hallo Ard.
Bedankt voor jou reactie, we gaan er van uit dat het helpt,
eerst proberen om er van te leren!
Zelf ook sterkte, hartelijke groet Sarieke
Sarieke
Lid

Berichtdoor sylvia35 » vr jun 15, 2012 12:12 pm

hoi zelf woon ik sinds een paar jaar in tilburg verhuis vanuit het noorden bij schiphol en hier in tilburg deden ze ook geen injectie ben zo super blij met die operatie, de operatie zelf duurd maar 5 minuten ongeveer even een plaatselijke verdoving sneetje erin en even 2 hechtingen en je bent weer klaar heeft mij echt goed gedaan maar het heeft volgend de orthopeed niks met reuma te maken kan iedereen overkomen maar bij mij blijft hij nu wel krom ivm met de reuma maar kan er gewoon alles weer mee, heb daarna ook niet echt pijn gehad alleen de verdoving is even een paar seconde pijnlijk.

maar wens je heel veel beterschap en hopelijk ben je er snel vanaf

gr sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Sarieke » za jun 16, 2012 7:34 am

Hallo allemaal.
Deze triggerfinger is een gevolg op de ontstekingen die ik gehad heb in drie vingers ,dat werden de bekende worst vingers in mijn rechter hand.
Ik heb nu voor twee vingers een tijdelijke braces , want niet alleen de ringvinger maar ook de middelvinger ,begon al.
En ja ik heb de boel toch geforceerd, te goed geoefend in warm water, om er beweging in te houden.En te veel mee gedaan.
Ook heb ik nu een tijdelijke braces voor de duim en pols van de rechter hand, in plaats van de spalk, en over een week bellen hoe het gaat,
Als het goed gaat, over twee weken terug, en anders eerder.Klinkt goed, en voelt beter.groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Berichtdoor lesleyjr » ma jun 18, 2012 9:15 am

triggerfinger is net zoiets als ik heb beide zijde cts spuiten in gehad maar had er te lang al mee doorgelopen dus rechts al geopereerd en links quervain 8 weken spalk maar had hier ook te lang mee doorgelopen al dus links geopereerd recht begint ook al dus doe rustig aan ook ivm operatie cts rechts. nu heb ik begrepen dat het allemaal komt door zwelling van pees of peeskoker dit kan dus door overbelasting of ontstekking komen dus ook door reuma kan het veroorzaakt worden maar niet iedereen met cts en quervain heeft dus reuma. de operatie stellen niet veel voor precies wat de andere zeiden moest 3 dagen druk verband en mitella en daarna nog 2 weken rustig aan doen en dan mag je weer alles. mijn tante en schoonvader hebben triggerfinger dit was precies hetzelfde kwa ingreep en rusttijd maar wie weet ben je er op tijd bij en is operatie niet nodig want met rust kan het ook genezen in het begin tenminste.
13 augustus terug naar ziekenhuis reumaconsulente uitslag bloed en urine
lesleyjr
Lid

Reumavorm: HMS en ?????

Berichtdoor LilianM » ma jun 18, 2012 1:52 pm

(reaktie dubbel geplaatst)
Laatst bijgewerkt door LilianM op ma jun 18, 2012 1:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
LilianM
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor LilianM » ma jun 18, 2012 1:52 pm

Vorig jaar ook last van gehad, spuitje cortisonen erin en 2 dagen later was het over.
Het is nooit meer terug gekomen.
Ik snap niet waarom ze je eerst allerlei oefeningen laten doen en spalken geven terwijl het zo makkelijk op te lossen is.
Ik zou zeggen als een spuit niet werkt eerst oefeningen voordat je een operatie plant, maar een spuitje is zo gezet en werkt 9 van de 10.
Waaron kunnen ze dat niet eerst proberen?
Nu loop je er weer een paar weken mee te klieren.
Ik begrijp sommige reumatologen niet zo goed, proberen en aankijken en pas laat actie ondernemen, met kans op permanente beschadiging door langdurige ontstekingen.
Ben blij dat mijn reumatoloog van de resolute en snelle aanpak is.
LilianM
Lid

Reumavorm: RA

Volgende

Keer terug naar Artritis Psoriatica