schouderoperatie

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

schouderoperatie

Berichtdoor martje » ma jun 18, 2012 3:34 pm

Na een bezoek aan de orthopeed is er besloten tot een operatie aan mijn rechter schouder.
Ik heb er al jaren pijn aan.Mijn linkerschouder is 5 jaar geleden met veel succes geopereerd.
Volgens de orthopeed zit er weer een pees klem tussen mijn schouderblad,door slijmbeurs en peesontstekingen glijd hij niet meer soepel. Dat geeft veel pijn.
Daardoor ga ik m'n rechterschouder overbelasten dus die begint ook weer op te spelen .
De operatie zou over 6 weken moeten plaats vinden. maar doordat we met een verhuizing bezig zijn .(ik ga gelijkvloers wonen,geen trappen meer hoi ,hoi ) is het uitgesteld tot September.Het is een pijnlijke operatie waar bij ze o.a. de ontstoken slijmbeurs ,ontstekingen en stukjes bot weg halen.Revalideren duurt ongeveer een half jaar.
Nu is mijn vraag , zijn er meerdere onder jullie met A. P die hier bekend mee zijn.Of zou het er los van staan.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Re: schouderoperatie

Berichtdoor Sarieke » ma jun 18, 2012 6:46 pm

Welkom Martje.
Allereerst welkom op het forum.
Ik heb A.P maar het is mij onbekend. Het lijkt mij zeker geen pretje. Daarom wil ik jou heel veel sterkte wensen.En veel geluk met het nieuwe huis, fijn voor jou dat het gelijk vloers is.
Geweldig hoor ! Maar let met alle drukte ook extra op je zelf, want dan loop je je zelf nog eerder voorbij. In elk geval een fijne tijd gewenst, met inrichten enz.
Hartelijke groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor martje » ma jun 18, 2012 9:22 pm

Dank je wel Sarieke.
Ik ben al een tijdje op dit forum hoor. Dat voorstellen heb ik al ruim een jaar geleden gedaan .
Ik ben ook een tijdje afwezig geweest hier .Ik volg nu wel weer berichten die mij aangaan en geef soms een reactie.
Ik ben i.d.d heel blij dat we gelijkvloers gaan wonen,ik kom zo slecht de trap af en op. Vooral 's morgens is het een martelgang.
Die peesontstekingen steken overal in mijn lijf op,die cortison injecties helpen mij altijd heel goed.
Maar ik heb er nu 5 op dezelfde plek gehad,dus wordt het opereren. Vandaar mijn vraag.Komt het wel van A. P. Ik ben doorverwezen door de reumatoloog.Maar ik las hier nergens over deze operatie .
Jij ook sterkte met alles.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor peter68 » di jun 19, 2012 9:12 am

hoi martje

ik ben een paar maanden geleden ook aan mijn schouder geholpen (neerplastiek met cuff-repair)
en idd niet de lekkerste operatie.maar of het wel/niet te maken heeft met reuma weet ik ook niet
ik heb geen AP maar RA ook ik heb meerdere spuiten cortizooi gehad en die hielpen wel even maar
dit is ook een aanslag op je pezen/gewrichten en een tijdelijke oplosing
ik moet er wel even bijzeggen dat de operatie en het herstel heel goed gaan. nu na 10 weken kan
ik weer bijna alles en die zeurende pijn 24/7 is ook weg
ik zou zeggen succes met je operatie en een voorspoedig herstel

groetjes peter
peter68
Lid

Reumavorm: ra

Keer terug naar Artritis Psoriatica