Nog niets wijzer!

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Nog niets wijzer!

Berichtdoor hanna » ma jun 18, 2012 9:36 pm

Hoi allemaal,

Vandaag naar reumatoloog geweest.
2,5 week geleden allerlei onderzoeken gehad en moest een ontstekingremmer proberen. Piroxicam.
Heb psoriasis. Veel last van stijfheid. Erg last van si- gewricht en bovenin rug. Stijve handen met krachtverlies en krampgevoel.
Regelmatig doen mijn grote tenen erg pijn alsof ze gebroken zijn. En erg moe.
Vandaag dus terug. Bloed was goed. negatieve reumafactor. Op foto's niets te zien. Alleen de ontstekingremmer heeft de klachten duidelijk verminderd. Niet over maar wel duidelijk minder.
Ze kon dus geen diagnose stellen. Moet nu 2x daags diclofenac gaan proberen met maagbeschermer omdat ik van de piroxicam wat maagklachten kreeg. Over 3 maanden terug.
Wie herken dit verhaal? Ben aan de ene kant blij maar aan andere kant blijft die vraag wat is het nu.
En de vraag hoe wordt de diagnose dan ooit gesteld? Want ze zei er bij. Er zijn bij ap vaak geen verhoogde ontstekingswaarde en op foto's is het vaak pas te zien in een ver stadium.
Wel zei ze als die medicatie aanslaan dan is dat wel een teken van een onsteking.
Weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet......
hanna
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Re: Nog niets wijzer!

Berichtdoor Sarieke » di jun 19, 2012 7:44 am

Hallo Hanna.
Dat komt ons allemaal denk ik heel bekend voor, het duurt vaak vrij lang voor de diagnose gesteld kan worden .Maar door de medicatie en het verloop,van het algehele beeld, wordt de diagnose gesteld.
In combinatie met de bloed uit slagen enz Veel informatie heb ik gevonden bij de reuma vereniging, ook had ik folders van hun gekregen, dat was echt wel fijn .Er stond veel in. En ja wachten duurt lang.
Ik hoop voor jou dat de medicatie aanslaat. Sterkte ermee. Hartelijke groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor AnnemiekV » di jun 19, 2012 10:26 am

Moeilijk hè Hanna, duidelijke klachten, maar zonder totaalplaatje....Ik herken het, maar heb zelf ook nog geen diagnose, ben inmiddels dikke 2 jaar aan het dokteren. Ook bij mij duidelijk dat er iets aan de hand is, omdat ik goed reageer op ontstekingsremmers en prednison, maar geen duidelijke diagnose....
Kan je alleen maar sterkte wensen, en er zullen zeker meer mensen hier zijn die hetzelfde ervaren.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor sylvia35 » wo jun 20, 2012 10:36 pm

hoi het heeft bij mij ook jaren geduurd tot ik hier in tilburg kwam wonen en naar het zieknhuis werd gestuurd toen kwamen ze er achter dat ik ap heb bij mij waren de bleod uitslagen ook goed maar toch heb ik het mij werd verteld dat niet elke vorm van reuma terug is te vinden in het bloed maar bij mij heeft het zolang geduurd dat ik inmiddels 2 knie prothesen heb en al meer slijtages in me lichaam. hoop voor je dat de diclofenac helpt heb ik ook gehad maar toen kreeg ik arcoxia en nu meloxicam en enbrel en mtx.

gr sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor marieke1982 » do jun 21, 2012 11:00 am

Heel veel sterkte, ik zit zelf ook nog in de molen en het is erg moeilijk als je klachten hebt die nog niet helemaal thuis te brengen zijn in een specifieke naam.
Hoop voor jou toch dat er ooit een naam aan gegeven kan worden. Sterkte.
marieke1982
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Keer terug naar Artritis Psoriatica