brandende rug

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

brandende rug

Berichtdoor marjolijn71 » do jun 28, 2012 2:30 pm

sedert een paar weken zit ik ( tijdelijk) in de rolstoel de hele dag. nu heb ik sinds 2 weken een brandend gevoel in mijn onderrug. aan de huid is niets te zien. vandaag daarvoor h.a bij mij geweest. zij gaf aan dat waarschijnlijk door het zitten in de rolstoel mijn zenuwen geirriteerd zijn. herkent iemand dit? en zou het evt ook een reactie op de ap kunnen zijn?
marjolijn71
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: brandende rug

Berichtdoor AnnemiekV » do jun 28, 2012 3:07 pm

Ik heb momenteel een zenuwbeknelling in de onderrug, en daardoor een tintelend/branderig gevoel wat uitstraalt naar de benen. Voel het alleen aan de achterkant van de benen en in de onderrug. Kan me voorstellen dat door het zitten je zenuwen min of meer bekneld raken, en zenuwpijn kan prikkend, of branderig zijn. Ik heb voor mijn pijn Lyrica gekregen, zodat ik 's nachts minder last heb van het getintel, en wat beter kan slapen. Kun je in de rolstoel evt van houding veranderen? Ietsje achterover, zodat de rug wat ontlast wordt, zeg maar. Of af en toe eruit en dan liggen of zo? Ik roep maar wat...
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor marjolijn71 » do jun 28, 2012 3:29 pm

kan mijn rolstoel niet kantelen. ga wel 2x per dag een uurtje eruit om te liggen. zelf gabruik ik al jaren lyrica voor zenuwpijn in mijn voet. maar voor mijn rug baat het niet. heb het ook alleen in de rug en geen uitstraling naar de benen, wel naar buik.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor rianne55 » do jun 28, 2012 8:28 pm

kan jij niet proberen te zwemmen? Ik heb in een zwembad een rolstoel gezien,die te water word gelaten. In water kan je goed ontspannen en is goed voor je rug spieren. Is maar een idee van mij. :P
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor marjolijn71 » vr jun 29, 2012 8:25 am

zou wel willen zwemmen. maar vanwege de epilepsie is dat niet zo'n goed idee voor mij helaas.
marjolijn71
Lid

Berichtdoor rianne55 » vr jun 29, 2012 1:03 pm

Ik doe therapeutes zwemmen en daar kijkt een fysio wat je doet.Je moet is aan je fysio vragen of er geen beleid zwemmen voor jouw is. Ik doe oefeningen in het kikkerbadje .Mijn spieren worden losser.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor marjolijn71 » vr jun 29, 2012 1:10 pm

zal eens gaan informeren. wil sowieso volgende week reumatoloog bellen omdat het ook met de ap niet goed gaat
marjolijn71
Lid

Berichtdoor Sarieke » za jun 30, 2012 2:02 pm

Hallo Marjolijn.
Ik heb al een tijdje qua therapie in het zwembad, via de fysiotherapeut, die daar beweging therapie geeft.
Er wordt een brede trap in het water gehangen, en door twee man worden de invaliden in het zwembad geholpen.
Bijna iedereen zegt dat het goed gedaan heeft, en is blij met deze vorm van therapie. Ik zelf ben ook met stappen vooruit gegaan.
Sterkte ermee, en misschien is dit voor jou ook fijn. Hartelijke groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Keer terug naar Artritis Psoriatica