Ontsteking nu geen remicade en mtx

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Ontsteking nu geen remicade en mtx

Berichtdoor Cloud » di jul 03, 2012 11:32 am

Hoi, Ik schrijf even namens mijn man. Hij heeft AP, spuit mtx en krijgt 1 keer per 5 weken remicade. Nu heeft hij sinds een week of 3 een ontstoken teelbal. Naar plekje voor ontsteking maar ja :P :( ~!

Eigenlijk zou hij 3 weken geleden dus al zijn remicade moeten hebben, maar ontsteking lijkt niet weg te gaan. Vandaag weer nieuwe kuur gekregen van huisarts, maar nu wil het zo zijn dat hij morgen eigenlijk de remicade zou krijgen... en wij komende 3 weken gaan kuren. Weet iemand wat de gevolgen zijn als hij er wel voor zou kiezen om remicade zou nemen en het niet zou melden? Ik ben tegenstander, maar hij voelt zich zo belabberd zonder dit medicijn?

Gr
Cloud
Cloud
Lid

Re: Ontsteking nu geen remicade en mtx

Berichtdoor Tosca » di jul 03, 2012 1:32 pm

Ik ben geen arts maar ik zou het zeker niet doen op basis van eigen ervaring. Feb kreeg ik keelpijn en voelde ik me niet top, beetje verkouden etc. Beetje zo gesukkeld en het ging inderdaad maar niet over. Ben uiteindelijk naar de HA gegaan en in overleg met de reumatoloog mocht ik absoluut even niet meer spuiten en kreeg ik AB mee. Na twee weken voelde ik me eindelijk een beetje beter, maar de RA was inmiddels flink gaan opspelen. Omdat ik dacht dat ik wel weer beter was heb ik toen enbrel gespoten. Toen kreeg ik voorhoofdsholteonsteking, keelontsteking, ogen ontstoken, flink beroerd en flink op mijn kop van de reumatoloog... hij had immers niet voor niets gezegd dat het niet mocht. Al met al ben ik echt een aantal weken ziek geweest voor een 'onschuldige' verkoudheid.
Beetje eigenwijs was ik dus :oops:

Voor mij zouden hier twee opties zijn:
- Niet doen totdat alles weer over is
- Reumatoloog bellen en de situatie voor leggen en zijn reactie vragen

Wel veel plezier!
Tosca
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Sonic » ma jul 09, 2012 5:22 pm

Ik ben het met Tosca eens, dit advies heb ik ook gekregen van mijn Reumatoloog.
Als het niet goed gaat contact opnemen met en niet zelf gaan rommelen, heeft vaak meer gevolgen dan je lief is.
Sonic
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor Blaine » di jul 10, 2012 9:21 am

Sluit me bij bovenstaande mensen aan, ik gebruik nu ook al 4 weken geen medicatie omdat ik maar ontstekingop ontsteking krijg en nu dus al bijna een maand aan de ab zit. Agelopen vrijdag ook mijn infuus over moeten slaan, en die 4 weken is eigenlijk al net te lang om me optimaal bij te voelen en nu moet ik zelfs 4 weken overslaan, maarja om maar door te blijven knoeien met iedere keer wat anders is ook niet handig dus eerst goed uitzieken en dan maar weer beginnen met de mtx en over 4 weken infuus er weer in, tot die tijd maar een extra pijnstillertje.
Bel anders even met je reumatoloog en overleg, doe ik ook in zo'n geval.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Cloud » di jul 10, 2012 9:49 am

Hij heeft nu weer extra kuur gekregen. remicade en mtx 5 wkn uitgest
eld. maar ontsteking blijft.
Cloud
Lid

Keer terug naar Artritis Psoriatica