Moderator: Martijn
Het valt me op dat mensen met reuma hun conditie altijd erg verdedigen en koesteren. Ik snap dat het deel van je identiteit wordt en dat het aandacht oplevert. Maar op een gegeven moment heb je een keus hoe jij jezelf definieert, en hoe je wil dat mensen jou herinneren.
Patries schreef:Inderdaad,wat wordt hier kwetsend gereageerd!
Als deze persoon gebaat is bij deze levensstijl dan is dat toch prima!Hij wil het alleen delen en zegt niet dat het genezen is!
Ik hoop voor jou dat het zo blijft!
Een ieder gaat met zijn ziekte om op zijn eigen manier,daar kunnen we toch wel respect voor hebben?
Lavender schreef:Andrilles, ik ben ondertussen zover dat ik ieder het zijne gun hoor.
Maar, en dat vind ik gewoon echt een grote MAAR, mij irriteert het mateloos dat er mensen op fora komen die er nog nooit eerder waren of iets hebben bijgedragen en die dan hun "Ik ben jullie messias" verhaal komen ophangen en dan zielig gaan doen als mensen daarop afwijzend reageren. Want wat ken ik jou nu eigenlijk?
Begrijp je zelf dan niet dat het ongelofelijk schofferend kan overkomen op mensen die al lange tijd vechten tegen de reuma en dat jij en die Suzie Q dan even langskomen en zeggen; " Maar dat jullie zo ziek zijn is jullie eigen schuld hoor, kijk als je nu gewoon doet wat wij zeggen, niet gehinderd door enig wetenschappelijke opleiding, dan word je echt beter. Tja en als je niet precies doet wat wij zeggen dan is het je eigen schuld als je ziek blijft. Daar kunnen wij ook niets aan doen."
Ik ben blij voor jou dat je je beter voelt, geniet er van. Maar hou even in je achterhoofd dat jij waarschijnlijk ook niet zo heel erg gecharmeerd bent van Jehova getuigen aan je deur. En dat is waar ik jullie gedrag mee vergelijk.
zeeuws meisje schreef:niet mee eens...
waar zegt hij dat het onze eigen schuld is dat we ziek zijn? Dat is wat mensen er hier bij gedacht hebben. Hij vertelt zijn verhaal vanuit zijn standpunt. En wat is daar mis mee? je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat iedereen wel in zijn waarde toch?
zeeuws meisje schreef:Op dit moment sponsort de Reumabond een onderzoek naar de relatie tussen Koemelk en RA zo las ik in de "In Beweging". RA komt namelijk nauwelijks voor bij volkeren die geen koemelk gebruiken. De moeite waard om te onderzoeken hoe dit komt, het kan door de melk komen, maar ook door iets compleet anders (toch dat ene erfelijke gen???)
Lavender schreef:zeeuws meisje schreef:niet mee eens...
waar zegt hij dat het onze eigen schuld is dat we ziek zijn? Dat is wat mensen er hier bij gedacht hebben. Hij vertelt zijn verhaal vanuit zijn standpunt. En wat is daar mis mee? je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat iedereen wel in zijn waarde toch?
Dat vertelde Suzie Q ons, voordat ze haar berichten ging aanpassen in haar topic. En vlak voor Suzie hadden we een meneer die kwam ons even vertellen dat we alleen nog maar rauw moesten eten en dan werden we echt beter. En die meneer vond ook dat het onze eigen schuld was als we ziek wilde blijven door zijn fantastische adviezen niet op te volgen. Dat topic is verwijderd door het beheer helaas.
Precies wat ik bedoel... 2 voorgangers zeggen het, maar waar zegt deze het?????zeeuws meisje schreef:Op dit moment sponsort de Reumabond een onderzoek naar de relatie tussen Koemelk en RA zo las ik in de "In Beweging". RA komt namelijk nauwelijks voor bij volkeren die geen koemelk gebruiken. De moeite waard om te onderzoeken hoe dit komt, het kan door de melk komen, maar ook door iets compleet anders (toch dat ene erfelijke gen???)
Ik gebruik geen koemelk, nooit gedaan ook. Ik kan er niet tegen. Heb ik dan dus ook geen RA?
Heb ik dat beweerd? Ik zeg alleen maar dat er een onderzoek gaande is, en dat er WELLICHT een verband is. Dus misschien ook wel niet. En of het dan de enige oorzaak is van RA is? Dat lijkt me niet, maar misschien kan het voor een aantal mensen iets opleveren.
Maar goed, ik hou me er verder buiten, deze discussie wordt iedere keer weer opnieuw gevoerd door iedere nieuwe messias die hier alléén maar even dat komt dumpen en dan verwacht dat dat hier klakkeloos als waarheid wordt aangenomen en als dat niet blijkt te zijn dan maar een beetje verongelijkt gaat zitten doen. Dat is het moraal van mijn verhaal.
ANNA2 schreef:Wat verschrikkelijk dat mensen, als ze het ergens niet mee eens zijn, zo agressief moeten reageren. Je hoeft toch niet zelf ook te doen wat in de tekst wordt beschreven?
Vanwaar toch al die woede? Omdat je boos bent op je reuma en dat nu afreageert, omdat je niet gelooft dat het jou kan helpen?
Laat iemand anders toch genieten en blij zijn met zijn positieve ervaring, die hij met ons wilde delen.
Als ikzelf een positieve ervaring met reuma-verbetering te delen had, zou ik dat ook doen voor mijn lotgenoten.
Keer terug naar Artritis Psoriatica
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten