Reuma uitgedaagd midweek?

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Reuma uitgedaagd midweek?

Berichtdoor jopie1982 » do aug 14, 2014 9:21 pm

Heeft er hier iemand ervaring met de midweek reuma uitgedaagd te Wapenveld?
Ik zit er over te denken om me aan te melden voor november maar weet niet goed wat ik er van moet verwachten.
Vind de info op de site zo minimaal.
Wat is de invulling van de dag, avond evt ontspanning en natuurlijk het aller belangrijkste hebben jullie er veel aan gehad?

Hoop op wat meer info.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Re: reuma uitgedaagd midweek?

Berichtdoor josgees » za sep 13, 2014 10:32 am

Hallo, ik ben de trainer van deze midweek. Er is veel tijd voor ontspanning en rust. De cursustijden zijn hierop afgestemd. De onderwerpen die aan bod komen helpen je de regie over je leven te behouden of opnieuw op te pakken. We leren je hoe dit werkt en hoe je het kunt aanpakken. We oefenen moeilijk bespreekbare onderwerpen, we praten over wat reuma met je doet, we doen oefeningen, onderzoeken hoe je omgaat met pijn en ontspanning, we bespreken serieuze zaken maar er is ook ruimte voor leuke dingen. Als je wilt praten met andere deelnemers kan ik je toevoegen op een gesloten groep op facebook waar veel oud deeknemers lid van zijn. Ik kan je ook telefoonnummers geven van oud deelnemers als je dat wilt. Je kunt mij mailen op kouwenhovenjos@gmail.com. Ik hoor het graag. Uiterasrd ben je van harte welkom om deel te nemen aan de midweek. Hartelijke groet Jos Kouwenhoven.
josgees
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor josgees » za sep 13, 2014 10:34 am

Excuses voor mijn late reactie. Het activeren van mijn account duurde even :ewink:
josgees
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor jopie1982 » zo sep 14, 2014 11:44 pm

Bedankt voor de reactie ben nu op reumakuurreis wanneer ik terug ben zal ik reageren.
jopie1982
Lid

Berichtdoor tinus » do okt 02, 2014 7:45 pm

Jopie, hoe was het? Ben stikbenieuwd ...
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor jopie1982 » di okt 07, 2014 5:12 pm

Ik neem aan dat je de kuurreis hiermee bedoelt?
Die was geweldig super veel aan gehad, super fijne mede patiënten om mee heen en geweldige behandelingen.
Nu nog steeds erg veel baad bij. Geweldig.
jopie1982
Lid

Berichtdoor Kikkervisje » zo nov 09, 2014 3:32 pm

josgees schreef:Hallo, ik ben de trainer van deze midweek. Er is veel tijd voor ontspanning en rust. De cursustijden zijn hierop afgestemd. De onderwerpen die aan bod komen helpen je de regie over je leven te behouden of opnieuw op te pakken. We leren je hoe dit werkt en hoe je het kunt aanpakken. We oefenen moeilijk bespreekbare onderwerpen, we praten over wat reuma met je doet, we doen oefeningen, onderzoeken hoe je omgaat met pijn en ontspanning, we bespreken serieuze zaken maar er is ook ruimte voor leuke dingen. Als je wilt praten met andere deelnemers kan ik je toevoegen op een gesloten groep op facebook waar veel oud deeknemers lid van zijn. Ik kan je ook telefoonnummers geven van oud deelnemers als je dat wilt. Je kunt mij mailen op kouwenhovenjos@gmail.com. Ik hoor het graag. Uiterasrd ben je van harte welkom om deel te nemen aan de midweek. Hartelijke groet Jos Kouwenhoven.

Ik zag vandaag pas dit stukje over de midweek '"reuma uitgedaagd" november 2014.

Daar doe ik aan mee.

Nu - op de dag vóór vertrek en omheen de laatste voorbereidingen- ben ik bij tijden toch wel erg moe.
Zie er daardoor nu ook best wel tegenop : ( inclusief het reizen heen en terug ) een volle werkweek elders zijn en aan een training mee doen in dagelijks gezelschap van allemaal onbekende anderen.

Mijn zelfvertrouwen lijkt steeds vaker en sterker mee te bewegen met mijn actuele mate van moeheid.
Vind ik erg lastig als het gaat om het beslissen om wel/niet iets te ondernemen/plannen/afspreken.

Deze training durfde ik wel te gaan ondernemen, omdat het nogal onhandig-grillig-onvoorspelbare van de wisselingen van mates maar ook kort/lang-durigheid van (te hinderlijke) pijn en moeheid hier niet vreemd gevonden zal worden.

Fijn om dus op de valreep nog eens te lezen dat er echt genoeg tijd is voor ontspanning en rust.

En die onhandig-grillig-onvoorspelbare wisselingen van pijn/moeheid zullen vast ook wel in wat algemenre zin ter sprake komen als iets waar ik niet als enige mee van doen heb, ofwel als trainings-thema ofwel in de vorm van of nav gekozen doelen ofwel in de losse gesprekken tussen de deelnemers buiten de trainingsblokken om, lijkt mij.

Gaan er, behalve trainer Jos en ik als deelneemster, nog anderen van dit forum naar die midweek komende week?

zo ja: tot morgen

groet
Kikkervisje
Kikkervisje
Lid

Reumavorm: fibro, artrose

Berichtdoor jopie1982 » zo nov 09, 2014 11:55 pm

Heel veel succes en plezier natuurlijk.
Wil je ons je ervaring delen?
Ik wilde graag maar helaas financieel was het voor mij even niet haalbaar.
jopie1982
Lid

Berichtdoor Reumafonds_AnneMarie » ma nov 10, 2014 4:47 pm

Kikkervisje, op dit moment ben je er waarschijnlijk al. Ik hoop dat je een goede week hebt en ben natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen!

Jopie1982, begrijp dat het er financieel nu even niet in zit. Fijn dat je zoveel baat hebt gehad bij je kuurreis! Wist je overigens wel dat er ook 6-wekelijkse bijeenkomsten van Reuma Uitgedaagd! worden georganiseerd? Dat is iets goedkoper dan een midweek en in de meeste gevallen vergoedt de zorgverzekeraar een deel van de kosten. Er wordt momenteel overigens ook gewerkt aan een online training. Zie voor meer info (mocht je het nog niet weten): http://www.reuma-uitgedaagd.nl/volwassenen/data
Reumafonds_AnneMarie
Lid

Berichtdoor jopie1982 » ma nov 10, 2014 11:50 pm

Dank je ga ik zeker naar kijken want wil graag deelnemen.
jopie1982
Lid

Re: Reuma uitgedaagd midweek?

Berichtdoor Lalage » do jan 14, 2016 9:52 pm

Ik denk erover om een training te doen van 'Reuma uitgedaagd'. Is er nog iemand met ervaring hier op het forum? Ben wel benieuwd, ik denk dat ik er veel aan kan hebben en ben er nu wel aan toe... al is het een hele stap om dat toe te geven.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: Reuma uitgedaagd midweek?

Berichtdoor zonnetje73 » do jan 14, 2016 10:46 pm

Ik heb me aangemeld voor de 6 weekse training vanaf half maart dit jaar, in Den Haag Bronovo. Wat ik graag wil leren zijn mijn grenzen op tijd herkennen, aangeven en bewaken. Dat gaat nu vaak behoorlijk mis met nare gevolgen. Ik moet dan dagen bij komen en kan niks inplannen. Erg vervelend! De grillen van reuma, waar hier eerder melding van is gemaakt, herken ik ook. Het ene moment voel ik me nog goed en het volgende moment kan ik zo in elkaar zakken (en dat is helaas al een keer gebeurd bij de apotheek) en ben ik doodmoe, kan ik zo slapen lijkt het. Die moeheid en doorlopende pijn zijn gewoon slopend. Ondanks alle therapieën (ergo en mensendieck fysio) die ik nu wekelijks volg, gaat dat niet over of wordt het minder. Ik werk nu slechts 6 uur per week (op AT basis) verdeeld over 3 dagen en ben 2 maanden fulltime thuis geweest. Ik zou ook graag willen weten hoe mijn leven er met reuma uit gaat zien op termijn. Wat zijn de verwachtingen? Kortom, ik kijk uit naar de cursus. Groetjes, Sharon
zonnetje73
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Artritis Psoriatica