Hallo, ik ben nieuw hier, dus weet niet of mijn vraag hier goed staat.
Ik kreeg jaren geleden de diagnose Artritis Psoriasis.
In het begin kreeg ik Feldene wat de klachten een poosje minder maakte.
Maar al snel werden de ontstekingen in handen en polsen weer erger en kreeg ik Ledertexate voorgeschreven.
Weer een tijdje later kwam hier Celebrex bij.
Toen ook dan weer de ontstekingen erger werden kreeg ik ook Arava voorgeschreven.
Gedurende een paar jaar neem ik dus een cocktail van medicijnen, nl. Celebrex, Ledertexate en Arava op de meest pijnlijke dagen aangevuld met enkele Paracetemollekes.
Vorig jaar merkte ik dat de pijn en weer in alle heftigheid toenamen en de beweeglijkheid afnam.
Heb nu ook klachten van mijn schouders en mijn voeten.
Ook de pezen van mijn vingers bleken ontstoken te zijn, en hierdoor zit ik met knikvingers, wat alles behalve fijn te noemen is.
Het totaal plaatje van ergere klachten maakt dat ik begin oktober noodgedwongen gestopt ben met werken .
Alleen mijn huishouden doen lukt zelfs niet meer.
Nu heeft de reumatoloog me nieuwe medicatie voorgeschreven, namelijk Enbrel.
De goedkeuring van het ziekenfonds is een feit en woensdag mag ik naar het ziekenhuis om te leren de injecties toe te dienen. Ze zouden me dan ook uitleg geven over het afbouwen van mijn huidige medicatie.
Heeft er iemand ervaring met Enbrel? En hebben jullie dan ook de andere medicatie moeten afbouwen?
Hoe zit het met nevenwerkingen?
Hoop zo iets meer te weten te komen want ik ben eigenlijk een beetje angstig, ook al hoop ik natuurlijk op goeie resultaten.