Achillespeesonsteking

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Achillespeesonsteking

Berichtdoor Nicky » do apr 23, 2015 7:24 pm

Heb een tijd lang alleen meegelezen en niet actief geschreven op t forum.
Momenteel weer erg veel last van de AP, mijn infuus krijg ik nu om de vier weken ipv zes weken.
Verder last van een frozen shoulder en een achillespeesontsteking. :esad: :esad:
Voor beide word ik behandeld, in juni, voor de schouder krijg ik een barbotage vanwege de kalk.
En voor de achillespeesonsteking ga ik over een paar weken naar een revalidatiearts, ik ben al bij een podotherapeut geweest.
Hier heb ik aangepaste zolen gekregen en goede schoeisel gekocht, ook ga ik wekelijks naar de fysiotherapeut.
Helaas evengoed veel pijn, ik ben inmiddels benieuwd wat de revalidatiearts mij gaat aanbieden?
Nicky
Lid

Reumavorm: ap

Re: Achillespeesonsteking

Berichtdoor AnnemiekV » vr apr 24, 2015 10:29 pm

Ik ben benieuwd wat er te doen is aa achillespeesontsteking. Ik loop er nu ook al jaren mee, en ondanks steunzolen en goed schoeisel niet het gewenste effect. Zou wel willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn, dus ik hoor graag wat de revalidatiearts ervan zegt.
Succes met je schouder, ik heb zelf ruim anderhalf jaar geleden een neerplastiek gehad aan mijn schouder, en toen is ook de schouder schoongemaakt, wat een opluchting! Hopelijk helpt het jou ook goed.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Nicky » za apr 25, 2015 1:20 pm

Dag Annemiek,
Helaas moet ik nog een paar weken wachten voordat ik naar de revalidatiearts ga. Dan zal ik er verslag van doen.
Ook met mijn schouder sta ik in de wacht, momenteel is deze pijn het ergst! Bah! :cry:
Nicky
Lid

Berichtdoor martje » di apr 28, 2015 1:06 pm

Zelf heb ik ook veel last van hielspoor aan beide voeten . ook kenmerkend voor A.P.
Daardoor bij een orthopedische schoenmaker geweest ,die bekeek samen met de revalidatie arts wat de beste aanpassingen waren .Eerst zijn er injecties onder beide voeten gezet door de orthopeed
Er zit nu een goede afwikkeling onder beide schoenen en goede steunzolen ,voor mijn enkels zijn laarsjes het beste .Het gaat vrij goed zo .
Ik heb ook aan beide schouders een operatie gehad ( neerplasic ),wat mij heel goed geholpen heeft .
Succes en beterschap .Groetjes
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Nicky » di mei 05, 2015 9:56 am

Ook ik heb zooltjes van de podotherapeut. En heeft ze mij een paar maal ingetapet, dit gaf wel rust aan de voet.
Momenteel veel pijn dus een stapje rustiger aan en even geen werk, volgende week gelukkig :esad: infuus. Maar ik merk dat de achillespees hierdoor wel minder pijn doet.
In mijn schouder heb ik tweemaal een injectie gehad zonder resultaat.
Nicky
Lid

Berichtdoor rianne55 » za mei 09, 2015 4:50 pm

Ik loop op MBT schoenen die heeft ronde zolen. Geen pijn in mijn voeten als ik die draag. Probeer in een winkel er op te lopen. Soms hebben ze in de winkel een leen paar.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Nicky » vr jun 05, 2015 7:01 pm

Inmiddels bij de revalidatiearts geweest en heb nu loopgips. Ik moet zeggen het is heel beperkend en warm maar ik heb geen pijn! Voorlopig 3 weken onder de pannen, daarna controle om te zien of dit voldoende is geweest anders nog 3 weken. Ook ben ik aan mijn schouder geholpen met een barbotage, dit was erg pijnlijk en waarschijnlijk zal ik nog een keer moeten, bah... :esad:

En Rianne ik draag stretch walkers, eigenlijk hetzelfde concept als MBT.

Nu maar hopen dat het allemaal helpt......
Nicky
Lid

Keer terug naar Artritis Psoriatica