Te hoge spierspanning.

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Te hoge spierspanning.

Berichtdoor jopie1982 » ma mei 04, 2015 4:32 pm

Regelmatig krijg ik van artsen, fysiotherapeut, hapthonome, cesarherapeute enz te horen dat ik een te hoge spierspanning heb.
Voor mij is die opmerking inmiddels bekend, heb er ook regelmatig migraine van en ben er erg moe van.
Helaas heeft niemand mij er vanaf kunnen helpen.
Zijn jullie er mee bekend?
En zo ja hebben jullie tips, buiten de sauna en ontspannen om?
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Re: Te hoge spierspanning.

Berichtdoor Senna11 » di mei 05, 2015 4:28 pm

Hoi Jopie,
ik ben bekend met verhoogde spierspanning, heb het in mijn nekspier aan de linkerkant heel erg. Ik was daarnaast ook heel wazig in mijn hoofd en dat is gelukkig verholpen door acupunctuur. De pijn is heftig en blijft constant aanwezig. Pijnstillers helpen niet. Ik slikte die heel erg veel voor wat anders maar ben daar helemaal mee gestopt en dat was de beste beslissing van vorig jaar. Ik heb nu wel wat voor het slapen gekregen, dat krijg ik tenminste de rust die ik nodig heb om de pijn gedurende de dag op te kunnen vangen.Verder gaat het gelukkig heel goed.
Mijn advies is om te blijven zoeken naar wat jou verlichting geeft, het is voor iedereen weer anders. Wellicht kan acupunctuur nog wat voor je doen wat de migraine betreft, mijn moeder is er dankzij acupunctuur helemaal af gekomen.
Succes!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor rianne55 » di mei 05, 2015 6:24 pm

Heb jij wel eens magnesium geslikt? Bij mij helpt het goed. Bij de apotheek zijn ze heel goedkoop. Ik neem een kauw tablet perdag.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor jopie1982 » wo mei 06, 2015 3:07 pm

Dank voor jullie reacties. Magnesium slik ik. Accupuntcuur nog nooit geprobeerd zeker de moeite waard dus.
Ik blijf idd ook zelf zoeken, maar alle tips en ideeën zijn welkom.
jopie1982
Lid

Berichtdoor rianne55 » do mei 07, 2015 10:33 am

Heb je al laten testen op vit D en vit B 12 als je daar te kort aan heb, kan je ook heel veel klachten krijgen.
rianne55
Lid

Berichtdoor rianne55 » za mei 09, 2015 4:44 pm

Ben je wel eens bij een osteopaat geweest? Die kan alles losmaken. Informeer eerst of het zin heeft,want een behandeling is duur.
rianne55
Lid

Berichtdoor jopie1982 » za mei 09, 2015 9:15 pm

Ja dat heb ik wel eens gebrobeer maar had daar zoveel pijn bij door de ontstekingen vd reuma dat dat bijna niet te doen is.
Ga ook wel naar de masseur toe, maar dat is op het moment zelf fijn, daarna is het effect gelijk weg.
Afgelopen dagen weer veel over gegeven VS migraine dus nu is het weer extreem erg en kom er bijna niet vanaf.
jopie1982
Lid

Berichtdoor tinus » zo mei 10, 2015 11:08 am

Jopie, ik kan me bijna niet voorstellen dat je het niet gelezen hebt, maar ik plaats toch maar even een LINK naar een post over houding. Misschien heb je er iets aan. Mijn peuten hebben dit nooit opgemerkt of tegen mij gezegd, terwijl de oplossing zo simpel was. Ze zeggen altijd 'schouders naar achter' , maar dat geeft juist spanning. Het moet zijn 'borst naar voren en rug strekken'.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 10, 2015 10:45 pm

tinus schreef:Ze zeggen altijd 'schouders naar achter' , maar dat geeft juist spanning. Het moet zijn 'borst naar voren en rug strekken'.

Ik heb dit destijds al eens voorbij zien komen, maar nu ook zelf ervaren bij mijn peut. Gouden tip @tinus! Sinds we op die manier aan de houding zijn gaan werken, maakt dat echt helderop verschil!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jopie1982 » zo mei 10, 2015 11:02 pm

Klopt hebben jullie gelijk in.
Ik probeer er zeker aan te denken.
Een herinnering hier aan is nooit verkeerd.
Mss weer eens op een briefje schrijven om er meer aan te denken.
jopie1982
Lid

Berichtdoor tinus » ma mei 11, 2015 4:35 pm

Nu ik je andere draadje lees, vraag ik me af of jij soms veel achter de PC zit.
Mensen met AP hebben zoals je weet kwetsbare pezen, ook in nek en schouders. En dat zijn nu net de plekken waar mensen - ook als ze geen AP hebben - last van krijgen als ze veel achter de PC zitten (en een verkeerde houding hebben). Tel daar de spanning van je werk bij op ...
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Berichtdoor jopie1982 » ma mei 11, 2015 10:15 pm

Idd bestaat mijn werk uit computer werk. Maar die hoge spierspanning heb ik al jaren, ook toen ik ander werk deed.
Voor nu helpt de spanning zeker niet mee.
Ik probeer nu in elk geval weer extra op de strekking van mijn rug te letten.
Maar helaas nog blijvende hoofdpijn vanuit mijn nek.
jopie1982
Lid

Berichtdoor tinus » di mei 12, 2015 10:54 am

Misschien toch een bewegingstherapeut zoeken die een goede begeleiding geeft, specifiek gericht op het werken achter de PC?
Die deskundigen zijn niet dicht gezaaid en er is veel kaf onder het koren, dus dat wordt heel veel informeren en kritisch zoeken.
Ik denk dat je zo iemand echt heel hard nodig hebt, wil je het volhouden in het werk dat je nu doet.

HIER kun je een praktijkrichtlijn downloaden voor klachten aan de arm, nek en/of schouder. Beetje taai, maar aan de hand van die richtlijn kun je bepalen of jouw therapeut op de goede weg is met de behandeling van jouw klachten.
Mijn ervaring is dat er vaak maar wat gekletst en gemasseerd wordt zonder goed naar de oorzaken te kijken. Dat is dweilen met de kraan open.
Maar misschien heb jij al een hele goede -peut.

Heb je toevallig gisteravond op de Belg Koppen XL gezien? Het ging ook over de spierontspannende werking van medicinale wiet.
Sommige forumleden zijn mordicus tegen medicinale wiet en het is niet de bedoeling dat we die discussie hier weer gaan herhalen, maar ik wilde het toch nog eens onder de aandacht brengen. Er zijn namelijk mensen die er veel baat bij hebben, zoals dat programma liet zien.
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Berichtdoor jopie1982 » di mei 12, 2015 5:26 pm

Ik heb hele goede therapeuten om me heen weten te verzamelen de afgelopen jaren waar ik zeer tevreden over ben.
Alleen was er pas 1 op vakantie en had ik iemand anders die een andere behandeling deed, waardoor ik ineens een stuk minder pijn had.
K denk idd dat je altijd om je heen moet blijven kijken hoe tevreden ook.

Ik ga zeker kijken of ik het stukje terug kan kijken.
Wiet heb ik vaker gehoor, vraag me af wie mag zo iets voorstellen en wat zijn de eisen ed voordat je mag gebruiken?
Zeg niet dat ik wil gaan gebruiken, maar als het me uiteindelijk verder kan helpen als ik echt niet verder kan.
jopie1982
Lid

Berichtdoor blauwgrijs » wo mei 13, 2015 10:06 pm

Bij mij helpt nordic walken heel goed, wel een cursus volgen om de techniek goed te leren. Je loopt dan vanzelf rechter op en met de stokken loop je je schouders los. Voor die tijd ook van alles geprobeerd, osteopaat e.d. maar hielp allemaal niet echt blijvend, alleen als je onder behandeling bleef. Ik loop 1x per week en dan gaat het goed. Succes.
blauwgrijs
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Volgende

Keer terug naar Artritis Psoriatica