Injectie in ontstoken gewrichten.

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Injectie in ontstoken gewrichten.

Berichtdoor jopie1982 » do jun 18, 2015 10:47 pm

Deze week heb ik voor de zoveelste x een prednison injectie in twee gewrichten gekregen.
Pijnlijk gebeuren elke x weer.
Nu zeggen ze over het algemeen niet te vaak in het zelfde gewricht omdat dat ook schade aan banden en spieren kan veroorzaken.
Dit is nu de zesde x in deze gewrichten.

Zijn er hier mensen die ook deze injecties hebben gehad en daar idd andere problemen van hebben gekregen? En zo ja welke?
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Re: Injectie in ontstoken gewrichten.

Berichtdoor Pigeon » zo jul 05, 2015 3:51 pm

Dag Jopie,

Ik heb ook al diverse keren zo'n injectie in mijn knie gehad. De eerste keer (misschien wel 20 jaar geleden) zei de orthopeed: dat doen we 1 keer en daarna nooit weer. Ik ben nu zo'n zeven injecties verder en confronteer de reumatoloog elke keer weer met die uitspraak van de orthopeed. Hij zegt dan keer op keer 'de nadelen wegen niet op tegen de voordelen'. Rondlopen met vocht in je knie is namelijk ook slecht voor het gewricht. Ik heb nu overigens ook geen problemen met de knie (afgezien van 1x in de zoveel tijd een reumatische ontsteking). Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Sterkte.
Pigeon
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor jopie1982 » di jul 07, 2015 10:12 am

Ik heb zelf nl het idee dat mijn spieren / banden in de enkel steeds slechter worden. En omdat ze idd zeggen dat het niet mag. T is voor mij allemaal binnen een paar jaar. Vandaar dat ik toch wat begin te twijfelen ed.
jopie1982
Lid

Berichtdoor Leonie83 » do jul 16, 2015 10:53 pm

Oh die doen zeer bij prikken bbbbrrrr. Tijdje terug denk zo'n 4 maand, heb ik in totaal 4 handgewrichten en mijn pols van die spuiten gehad. Tot nu toe nergens last van, maar ook mijn reumatoloog gaf aan het niet te vaak willen doen omdat het schade kan geven.
Ik heb wel direct na de spuiten er veel last van gehad dat ik gewoon een dikke week tot anderhalve week niks kon. Dit had mijn reumatoloog echter nog nooit meegemaakt.
Misschien een keer een second opinion aanvragen bij een andere reumatoloog?
Leonie83
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor jopie1982 » do jul 16, 2015 11:03 pm

T is niet dat ik mijn reumatoloog niet vertrouw hoor. Ben er juist heel blij mee.
Vind het alleen tegenstrijdig die verhalen.
Ze willen niet te vaak, maar onder tussen heb ik het al heel vaak gehad.
Maar ja op zon moment moet het ook wel want dan zit de ontsteking er al lang en kan dat dus ook weer vanalles kapot maken.
Beetje twee kwaden tegen elkaar afwegen.
Maar ben benieuwd of mensen dus al schade hebben ondervonden van de spuiten.
jopie1982
Lid

Berichtdoor adeb65 » vr jul 17, 2015 1:16 pm

tja tis kiezen tussen 2 kwaden denk ik

heb injectie in mijn teengewricht gehad, als die niet helpt moet ik MTX gaan spuiten
A wordt ik daar doodziek van en B is dat voor mijn hele lijf niet goed

dus, hoop dat ik het red met deze injectie
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Keer terug naar Artritis Psoriatica