Lotgenoten FB pagina

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Lotgenoten FB pagina

Berichtdoor Leonie83 » do jul 16, 2015 8:03 pm

Hoi hoi,

Het leek mij leuk om een facebook pagina te maken voor mensen met AP. Deze is vandaag ontstaan.
Ik heb besloten het een besloten groep te maken, maar iedereen is welkom met of zonder AP.
Kwam behalve dit forum eigenlijk weinig tegen wat gericht was op AP.

Kom je ook bij de groep?

https://www.facebook.com/groups/984908194882329/

Liefs Leonie
Leonie83
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Re: Lotgenoten FB pagina

Berichtdoor tinus » do jul 16, 2015 9:21 pm

Sorry, maar FB heeft geen enkele boodschap aan je privacy :(
Dus om nou daar je medische wel en wee te bespreken... nee, toch maar niet.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jul 17, 2015 11:46 am

De privacy? Alles wat wij hier plaatsen is openbaar en door iedereen te lezen.
Als ik google op: lotgenoten FB pagina, komt dit berichtje al meteen tevoorschijn.

Een besloten groep op Facebook is meer privé dan dit openbare forum hoor.

Wel vind ik het weinig meerwaarde hebben om naast dit forum een FB-groep te openen.
Mijn reuma-zaken haal en deel ik hier. Mijn Facebook gebruik ik voor andere zaken.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor tinus » vr jul 17, 2015 12:11 pm

vrolijkmeisje schreef:Alles wat wij hier plaatsen is openbaar en door iedereen te lezen.

Ik had het niet over 'iedereen' maar over Facebook zelf. Facebook is van Google, en die verzamelt, koppelt en bewaart alles wat ze maar te pakken kunnen krijgen voor commerciële (en andere?) doeleinden.

Ik schrijf hier alleen wat ik kwijt wil, maar op Facebook zetten veel mensen hun hele hebben en houwen. Dat koppelt Google aan je gegevens op die besloten AP-site.
Weliswaar kun je dat afschermen en alleen toegankelijk maken voor je vrienden (en evt. de vrienden van je vrienden), maar Facebook zelf (=Google) kan wél alles bekijken, verzamelen, opslaan en te gelde maken (en wat je nog meer kunt verzinnen). De vraag is of je dat wilt.

Nu komt er natuurlijk iemand die tegenwerpt dat Microsoft óók alles van je weet. Daarom gebruik ik dan ook een andere browser, heb maatregelen genomen tegen het plaatsen van cookies, enz. enz....
Maar laten we deze discussie niet voeren want dat wordt een eindeloos heen-en-weer geklets. Ik heb daar geen behoefte aan.

Laat iedereen doen waar hij/zij zin in heeft.
Ik geef alleen wat stof ter overweging, want lang niet iedereen is zich ervan bewust wat Google allemaal uitvreet.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jul 17, 2015 5:27 pm

Als je het over Facebook zelf hebt heb je gelijk Tinus. Dat wordt dus geen discussie :D .
Het leek me wel goed om in het kader van privacy mensen er op te wijzen dat dit forum en alles wat wij schrijven door iedereen gelezen kan worden.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Wrenchman » vr jul 17, 2015 9:13 pm

Je moet er sowieso bij stilstaan wat je deelt via internet. Hier praat ik heel persoonlijk over mijn pijntjes en emoties, maar wel anoniem. (soort van) Dat doe ik op Facebook niet.
Op Facebook zet ik leuke dingen en mooie foto's over dagelijkse gebeurtenissen. Maar daar praat ik niet over ziek zijn en pijntjes.
En dan heb ik ook nog een eigen blog met foto's en verhalen over mijn gezin. Wat tot voor kort openbaar (niet vermeld op zoekmachines), maar heb er toch maar een registratie aan gekoppeld.

Waar iedereen het mee eens zou moeten zijn is dat je moet nadenken wat je kwijt wilt op internet.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jopie1982 » vr jul 17, 2015 11:05 pm

Zelf ook ap. Geen behoefte aan facebook maar dat is puur persoonlijk.
Kan me voorstellen dat anderen er wellicht baad bij hebben.
Succe ermee.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Leonie83 » vr jul 17, 2015 11:23 pm

Hihi leuk een discussie.
Ieder mag zelf weten wat ie er van vind uiteraard.
Niemand is iets verplicht om iets te doen toch?

Ben het wel met Vrolijkmeisje eens, als je googled kan je openlijk alles lezen en ik denk dat google (zoals tinus) schreef
ook daar zijn info wel uithaalt.
daarom een besloten groep aangemaakt zodat mensen buiten de groep en op je eigen fb pagina niet zien wat je post.

En jopie1982 je hebt gelijk je moet sowieso oppassen wat je op het www zet.
Daarom klopt mijn naam op mijn fb ook niet (heeft niks met fb privacy te maken maar dankzij stalker uit verleden)

Ik denk dat sommigen er wel baat bij hebben, omdat ze het niet op een openlijk leesbaar forum willen zetten.
Zal zien hoe het loopt :)
Leonie83
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor toedels » za nov 07, 2015 9:17 pm

hallo. is er nou eindelijk zo'n pagina of niet
toedels
Lid

Reumavorm: ap

Keer terug naar Artritis Psoriatica