vrolijkmeisje schreef:Alles wat wij hier plaatsen is openbaar en door iedereen te lezen.
Ik had het niet over 'iedereen' maar over
Facebook zelf. Facebook is van Google, en die verzamelt, koppelt en bewaart alles wat ze maar te pakken kunnen krijgen voor commerciële (en andere?) doeleinden.
Ik schrijf hier alleen wat ik kwijt wil, maar op Facebook zetten veel mensen hun hele hebben en houwen. Dat koppelt Google aan je gegevens op die besloten AP-site.
Weliswaar kun je dat afschermen en alleen toegankelijk maken voor je vrienden (en evt. de vrienden van je vrienden), maar
Facebook zelf (=Google) kan wél alles bekijken, verzamelen, opslaan en te gelde maken (en wat je nog meer kunt verzinnen). De vraag is of je dat wilt.
Nu komt er natuurlijk iemand die tegenwerpt dat Microsoft óók alles van je weet. Daarom gebruik ik dan ook een andere browser, heb maatregelen genomen tegen het plaatsen van cookies, enz. enz....
Maar laten we deze discussie niet voeren want dat wordt een eindeloos heen-en-weer geklets. Ik heb daar geen behoefte aan.
Laat iedereen doen waar hij/zij zin in heeft.
Ik geef alleen wat stof ter overweging, want lang niet iedereen is zich ervan bewust wat Google allemaal uitvreet.