hele erge pijn

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

hele erge pijn

Berichtdoor Kvh88 » za nov 07, 2015 10:43 pm

Ik heb AP en ben 27 jaar, getrouwd en twee kids van 6 en 3jr. Ik kreeg van de reumatoloog mtx, maar daar was ik bijna heel de week ziek van. Dit een paar keer aangegeven, maar kreeg niks anders. Een hele poos ging het super zonder medicijnen, maar nu heb ik super veel pijn dat ik eigenlijk alleen maar stil kan liggen op minn rug. Als ik dan iets wil doen kan ik alleen huilen. Ik slik wel al het maximale aan pijnstillers. Hebben jullie ook altijd zoveel pijn?
Kvh88
Nieuw lid

Reumavorm: Artiritis psoriatica

Re: hele erge pijn

Berichtdoor Efdee » za nov 07, 2015 11:21 pm

Hey Kvh88,

Ik ben 26 en heb ook AP. Ik heb voordat de diagnose AP gesteld werd ook flink wat rugpijn gehad, wat bij mij hielp was een warme douche. Dit was echter alleen 's ochtends en het klink alsof jij het vaker hebt.
Had je die pijn ook al voordat je met MTX begon? Ik heb gelukkig niet veel last van de MTX behalve een 'volle maag'-gevoel. Verder niet veel last maar ik heb het idee dat het er weer wat aan zit te komen, weet niet waarop ik dat gevoel baseer.

Sterkte!
Efdee
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor AngèleM » zo nov 08, 2015 4:20 pm

Hallo,

krijg je de MTX als tabletten of injecties? Op dermatologie werd mij nogal sterk aangeraden over te gaan op injecties, vanwege de bijwerkingen van de tabletten.
Bij mij leken de klachten toch vooral veroorzaakt te zijn door mijn nieren. Sinds ik gestopt ben met Diclofenac, zijn de bijwerkingen ook behoorlijk verminderd. Maar ik neem aan dat je nieren ook gecontroleerd worden en niet de oorzaak kunnen zijn?

groetjes, Angele
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Lalage » zo nov 08, 2015 8:14 pm

Wanneer ga je weer naar de reumatoloog? Mtx spuiten lijkt mij ook een logische stap en daarna misschien een biological.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Artritis Psoriatica