ap hiel pijn

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

ap hiel pijn

Berichtdoor toedels » zo nov 15, 2015 2:12 pm

zit nog helemaal in de molen heb nu 6 weken b12 injecties achter de rug en folium zuur half dec weer bloed prikken hoe het ervoor staat.
maar 1 ding zijn er meer mensen die buiten allerlei gewrichtsklachten ook zeer pijnlijke hielen heeft enkels zijn stijf als je gezeten hebt en na die injecties had ik eigenlijk wel vermindering verwacht maar nee.
toedels
Lid

Reumavorm: ap

Re: ap hiel pijn

Berichtdoor Hermione » zo nov 15, 2015 3:31 pm

heb ik een paar jaar lang gehad. Bij mij bij de sarcoïdose en niet bij AP. Maar het kan zijn dat je daar je pezen ontstoken hebt. Volgens mijn reumatologe is dat een hele hardnekkige klacht, en dat bleek bij mij wel. Pas na flink veel prednison en mtx, nog een extra injectie prednison (in de bil omdat ik op meer plaatsen ontstekingen had), en een half jaar wachten, werd het rustiger met die pezen. Na een paar maanden begon het opnieuw, maar op dit moment lijken ze rustig.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor toedels » zo jun 26, 2016 8:17 pm

heb het nu 9 maanden heb nog geen pil gekregen van huisarts of reumatoloog 5 juli uitslag of ik a p heb maar ik word er zo moedeloos van je wil lopen maar gaat niet zoals je wil ben net een bejaarde.
en dan pijnstillers soms tramadol net een zombie maar goed nog even afwachten dan maar
toedels
Lid

Berichtdoor Nietje10 » do jun 30, 2016 8:24 pm

Ja hoort erbij
Achillespees ontstekingen
Helaas
Het is wat het is en het is ......
Nietje10
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Berichtdoor Steffie89 » di jul 19, 2016 3:54 pm

Hier ook om de haverklap achillespees ontsteking. Nu ook een hielspoor er bij. Morgen moet ik naar het ziekenhuis dan word er een spalk aan gemeten die ik dan de aankomende 3 a 4 maanden snachts om moet. En mij werd met klem verzocht door reumatoloog Fysio en orthopeed om opzoek te gaan naar een andere baan. Heb nu een staand beroep zo'n 8 uren per dag.

Hopen dat het allemala gaat helpen.
Steffie89
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor toedels » wo jul 20, 2016 1:06 pm

huh staand werk dan ga je toch dood aan einde van de dag dat red ik niet hoor blij dat is zit met pijn wel maar lopen en staan is helemaal niks groetjes i.b
toedels
Lid

Berichtdoor Steffie89 » wo jul 20, 2016 7:33 pm

Hey toedels

Ja meestal na helft van de werkdag word de pijn veel erger. En dan strompel ik wat zeg maar. Maar op dit moment even geen andere keuze. Banen liggen niet voor het oprapen Helaas. Zodra ik thuis ben hou ik zoveel mogelijk rust. Heb vandaag de spalk gekregen en moet zeggen heb hem even om gehad vandaag en toen ik opstond niet gelijk pijn. Dus ik heb goede hoop
Steffie89
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor sylvia35 » do jul 28, 2016 4:28 pm

heb dus ook sinds 3 maanden een hielspoor en ontstoken achillespees en duim gewricht zegt dat mens bij het uwv voor de herkeuring gister zie er niks aan het is niet rood enz nee maar ze mag de pijn hebben jeetje he wat doet dat zeer
sylvia35
Lid

Berichtdoor toedels » do jul 28, 2016 5:46 pm

zeker sylvia heb het aan beide hielen al 10 maanden almaar zitten en fietsen lopen is niks aan bah hoop zo dat die mtx wat gaat doen nu in de 4e week
toedels
Lid

Berichtdoor sylvia35 » do jul 28, 2016 7:28 pm

ja ben nu sinds een paar dagen begonnen met otezla want de enbrel en humira doen niks
sylvia35
Lid

Berichtdoor rianne55 » zo jul 31, 2016 1:43 pm

Heb goede ervaring bij een manuele therapie . Die maakt je voet los . Heb vaak ontstekingen in enkel en artrose in mijn voet . Dat wel eens geprobeerd? Fysio helpt bij mij niet. Of steunzolen?
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor toedels » ma aug 01, 2016 8:26 am

ik heb al zolen maar met de warmte slippers aan krijg al de zenuwen als ik straks dichte schoenen aan moet.
toedels
Lid

Berichtdoor Hermione » ma aug 01, 2016 12:08 pm

hey Toedels,
ik zag dat deze draad weer naar boven is gekomen. Bij mij zijn intussen de pezen wel rustig nu, al een paar jaar zelfs. Maar ik heb daar wel een nieuwe klacht: opgezwollen voeten, pijnscheuten er doorheen, af en toe doof gevoel hier en daar, en hielen doen continu zeer. Ik ben er achter gekomen, dat dat bij mij komt door Dunne Vezelneuropathie. Dat is een beschadiging aan de uiteindes van je zenuwen. Ik heb dus niet alleen klachten aan mijn voeten, maar door mijn hele lichaam heen, van die neuropathie. En die heb ik doordat ik al jaren met chronische sarcoïdose rondhobbel.
groetjes
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Ikkemijn » zo okt 09, 2016 12:28 pm

Helaas hoort dit bij AP. Kan zeeeeeer hardnekkig zijn. Omdat ik aan het maximum van medicijnen zit is dit wel erg pijnlijk. Volgens de reumatoloog kan een hielverhoging, steunzolen, fysio en weet ik wat allemaal bij iedereen anders zijn. Doordat ik AP heb met onstoken achillespezen, hielspoor houden de gewrichtbandenhet enkelgewricht niet meer op zijn plaats en wilhet gewricht uit de kom. Morgen krijg ik de rechter enkel getaped in de hoop dat de banden wat rust krijgen en weer het gewricht op z'n plaats houden. Dit gaat al ruim1 jaar zo. Rust helpt ook niet. Erg pijnlijk. sterkte
Ikkemijn
Nieuw lid

Reumavorm: RA Sporiatica

Berichtdoor GrietR » di maart 14, 2017 11:11 am

Ik heb wel een peesplaatontsteking gehad onder mijn voet. Zeer langdurig verhaal.... Ik heb speciale gelzooltjes aangeschaft, dit gaf wel wat verlichting. Zit nu met een peesschedeontsteking aan de bovenkant van mijn voet, in de overgang van het onderbeen naar mijn voet. Ook dit is een langdurig verhaal aldus de fysio...
GrietR
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Volgende

Keer terug naar Artritis Psoriatica