Vraag humira

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Vraag humira

Berichtdoor rikki 1 » za dec 05, 2015 2:02 pm

Beste forum leden ik gebruik nu al een tijdje 1 keer in de week humira injecties,komt het bekend voor dat de dag na het injecteren je meer last van de meeste gewrichten,
en dat je dan ook een soort griep gevoel heb.

Alvast bedank voor de reacties
rikki 1
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Re: Vraag humira

Berichtdoor Lalage » za dec 05, 2015 8:38 pm

Ik herken dat niet.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo dec 06, 2015 2:57 pm

Ik herken dat ook niet.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Angul » vr dec 11, 2015 2:37 pm

Ik gebruik ook Humira, 1 keer per 2 weken. Ik injecteer mijzelf voordat ik ga slapen, want ik krijg inderdaad een grieperig gevoel. Het is alsof (Ik noem het "de beestjes" in) de Humira zijn werk gaan doen. Ik voel het aan mijn pezen, spieren en gewrichten, geen ernstige pijn ofzo.... een soort kriebelig gevoel, mijn lijf voelt warm aan. Zelf heb ik het dan hartstikke koud, ben rillerig, een grieperig gevoel.
De volgende ochtend is het ergste alweer voorbij, beetje moe, soms wat huiduitslag maar dit trekt in de loop van de dag allemaal weg.
Daarna kan ik de wereld weer aan. Na anderhalve week merk ik dat de Humira begint uit te werken en het weer tijd wordt om te spuiten.
Angul
Nieuw lid

Reumavorm: artitis psoriatica

Berichtdoor AnnemiekV » vr dec 11, 2015 4:31 pm

Niet echt pijn in de gewrichten na het spuiten. Wel een "katerig" gevoel: lichte hoofdpijn, dizzy met vlagen misselijk en vooral doodmoe. Maar heb er enorm baat bij, dus die paar dagen ongemak neem ik voor lief. Ik vind wel de prikpen een gemeen spuitje, ondanks dat ik hem ruim op tijd uit de koeling haal. Het goedje wordt er zo abrupt snel ingepompt. Maar ook dat is maar even, en neem ik voor lief.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor jopie1982 » za dec 12, 2015 12:20 pm

Ik spuit ook Humira en herken je klachten wel. Pijn in mijn gewrichten maar ook echt een griep gevoel. Afhankelijk van hoe mijn gezondheid op dat moment verder is duurt het korter of langer. Maar mijn ontstekingen nemen gelukkig wel af. En ook voor mijn psoriasis werkt het goed.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor rikki 1 » za dec 12, 2015 2:11 pm

wel fijn om te horen dat er meer mensen zijn met de zelfde klachten,
ik heb gisteren voor de verandering eens keer in mijn boven arm gespoten ahum nou dat is niet echt een fijne plek,doe ik ook niet meer.
Ik heb er ook erg veel baat bij moet alleen wel elke week spuiten.
rikki 1
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor AnnemiekV » do dec 17, 2015 11:12 am

Ik spuit elke 14 dagen, en spuit in mijn buik. Het is geen lieverdje die spuit, maar ja alles voor het goede doel. :wink:
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Artritis Psoriatica